-
ForfatterIndlæg
-
25. september 2014 kl. 22:49 #83631
holmen
456 IndlægSkal så småt i gang med vinter opgaver.
Det kommer til at foregå for det meste i motorrummet.
Jeg har læst mig til og afprøvet med succes, at bruge WD40 til alle malede flader for at fjerne gammel olie og støv og skidt. Så langt så godt.
Jeg vil dog gerne pifte de ikke malede dele op, uden at det bliver bling bling – jeg kan nemlig godt lide motorrummet med patina, men vil gerne have nogle af de dele som enten er støbt aluminium eller kromateret (som f.eks. bremseforstærkeren) til at stå lidt mere ‘rene’. Altså ikke højglanspoleret, men pæne.Jeg mener at have læst en længere forklaring med anbefaling af BUMS og andre midler, men kan desværre ikke finde den.
Kunne godt bruge lidt erfaringsudveksling her.
26. september 2014 kl. 00:06 #83652
Per Einarsson
120 IndlægJeg renser mit motorrum et par gange på en sæson: Jeg pakker specielt vandfølsomme dele ind i en lille frysepose med et gummibånd. Og så blander jeg en strid grundrens (sådan en fra byggemarkedet) og pensler hele lortet ind og pensler længe og skrubber og masserer. Og så venter jeg lidt. Og så får hele lortet en ordentlig tur med højtryksrenseren. Og så tørrer jeg efter. Og så kører jeg en tur laver en video når jeg kommer hjem (af bare begejstring).
Min mekaniker siger at jeg skal spraye aluminiumsoverfladerne ind i silikone, men det gider jeg ikke.
26. september 2014 kl. 17:34 #83667
holmen
456 IndlægTop Per – men jeg tror at jeg tager en forbier på det der med højttryksrensemetoden. Og så skinner begejstringen igennem på videoen – LOL
26. september 2014 kl. 21:37 #83670Oktan
644 IndlægGode råd fra Per.
Men ellers check her…scroll ned til det der med Honda karburatorer:
Cillit Bang styrer for vildt.
Efterfølgende er du lidt mindre doven end Per .-)
og sylter det ind i silicone eller evt. WD40 , for at beskytte overfladen.1. oktober 2014 kl. 15:43 #83929
Per Einarsson
120 IndlægYes Oktan! WD40 vil jeg gerne spraye med. Tak for det tip.
Jeg kan bare ikke lide silikone på biler der måske skal males lidt …
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.