-
ForfatterIndlæg
-
24. oktober 2014 kl. 14:47 #85299
jakob356
170 Indlæg1: Links bør åbne i et nyt vindue alle steder. Så man stadig har en artikel i baggrunden, hvis man klikker på et eksternt link. Det er basal HTML, selv jeg kan finde ud af. Det kaldes Target Blank.
2: Fotos på rubrik annoncer børe have billedhjul/ pil fem og tilbage funktion. Ligesom I gør på artikler, hvor det virker super.
3: Mulighed for at skjule/mute/blokere kommentarer fra enkelte brugere, man ikke ønsker at læse kommentarer fra. Det skal naturligvis kun virke, når man er logget ind. Se fx Facebook eller Twitter.
Med venlig hilsen og god weekend,
JAKOB26. oktober 2014 kl. 18:26 #85405
Søren Navntoft
326 IndlægHej Jacob
Tak for dine forslag til forbedringer.
1: Links bør åbne i et nyt vindue alle steder. Ja det mener jeg også, og det har sådan set også været kodet tidligere. Desværre er de forsvundet igen på grund af hyppige opdateringer af de forskellige kodekerner. Jeg er er helt med på at funktionen er simpel HTML, men ViaRETRO kører ikke meget flad HTML kode. En del af systemet er komponenter som ikke vedligeholdes af os selv og derfor må vi leve med disse overskrivninger af koden.
Jeg arbejder på at løse dette på en anden måde, således at links åbner i et nyt vindue.
2: Fotos på rubrik annoncer børe have billedhjul/ pil fem og tilbage funktion Enig, også denne funktion har tidligere været på plads, men er som ovenstående taget bort igen. RUBRIK er ved at bliver opdateret med en række småting og blandt dem er den funktion du omtaler.
3: Mulighed for at skjule/mute/blokere kommentarer fra enkelte brugere, Den er noteret, dog er den en større sag at lave og ærligt talt mener jeg den er en smule overflødig.
28. oktober 2014 kl. 11:14 #85504
Svip
42 IndlægEj, alle ved da at man skal åbne et link i et nyt faneblad. Det er bare et klik med mellemmusetasten. Jeg er glad når jeg også har muligheden for at åbne et link på samme faneblad. Det giver brugeren kontrol, fremfor at tage en beslutning for brugeren.
28. oktober 2014 kl. 11:58 #85505jakob356
170 IndlægHvad er mellemmusetast? Har ikke haft mus siden 2001, kun i garagen en gang i mellem ;-)
Spøg til side, folk flest ude på nettet, og jeg, mener nu det er god skik:
http://www.google.dk/search?q=eksternt+link+targetmvh
JAKOB28. oktober 2014 kl. 12:02 #85506jakob356
170 IndlægOg tak til Søren for seriøst svar :-)
mvh
JAKOB28. oktober 2014 kl. 15:34 #85513
Svip
42 IndlægHvad er mellemmusetast? Har ikke haft mus siden 2001, kun i garagen en gang i mellem ;-)
Spøg til side, folk flest ude på nettet, og jeg, mener nu det er god skik:
Her er et mere seriøst link. Gode argumenter for hvornår man bør og hvornår man ikke bør. Jeg mener – udover de gode grunde – at det generelt er dårlig skik.
Desuden, hvis du ikke har en mellemmusetast, kan du jo altid bruge ctrl mens du klikker.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.