Forum Introducér dig selv og din bil Ny i klubben og et spørgsmål
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Jakob Lund Madsen
    10 Indlæg

Hey alle
    Lidt lyd fra et helt nyt medlem her mellem ris a la mande og and… Jeg har siden marts været den temmelig lykkelige ejer af en FIAT 124 sport coupé årg. 74. Jeg gør mig mange erfaringer, og en af de kommende bliver at skifte bøsninger. Jeg har indkøbt polyuretan-bøsninger, hvoraf nogle er timeglasformede. Jeg skrev til sælger (Vick Autosports), om der var nogle særlige tricks i forb m udskiftning af den type bøsninger. Svaret var “a press and lots of lube”… Har nogen af jer konkrete erfaringer med timeglas-bøsninger? Jeg har ikke adgang til et værksted med en hydraulisk presse men har netop bestilt et sæt til montering/afmontering af bøsninger.

Søren L Nielsen
    41 Indlæg

Hej Jakob.

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor?
    Jeg har skiftet alle gummibøsninger i min 124 undervogn, og svjv er den helt identisk med din. Jeg gjorde som beskrevet med masser af smørelse, og så fik jeg dem faktisk monteret i mit skruestik. Jeg har en 10 tons presse stående men valgte skruestikket alligevel.
    Hvis du ikke har for langt til Viborg er du da velkommen, hvis du vil have en hånd. ?

Mvh
    Søren

Jakob Lund Madsen
    10 Indlæg

Hej Søren
    Tak for svar. Fa’ens… vi kunne næppe bo længere fra hinanden: jeg bor nemlig på Bornholm!
    Men fedt at høre at du kunne møjes med skruestik, masser af smørelse og et par overarme!

Go’ jul!

Søren L Nielsen
    41 Indlæg

Ja, det er jo ikke lige om hjørnet. ?
    Skylder dig lige at sige at jeg brugte standard gummi bøsninger og ikke polyurethan som dig. Men håber da også det kan lade sig gøre alligevel. ?

holmen
    456 Indlæg

Yep – skruestik. Holder det hele under kontrol. Og så lad dem ligge i varmt vand for at gøre dem smidigere

Jakob Lund Madsen
    10 Indlæg

Allright. Tak for gode råd!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.