-
ForfatterIndlæg
-
11. marts 2016 kl. 22:06 #116591
Juel
46 IndlægHej alle Klassikerfans derude,
For ca. 1 måned siden tog en meget dum beslutning. Min (eneste) nøgle til tændingslåsen på mit Italienske vogntøj var lidt rusten.
Jeg tænkte at den ville have godt af et lille bad i en citronsyre opløsning. Bare for at fjerne overfladerusten i den ene ende af nøglen. Ingen problem………
Hvad jeg ikke vidste var at at det var kun en smule chrom der holdt sammen på nøglen. Efter et par dage i syrebadet var nøglen ikke pæn :-(
Alle “tænderne” var nærmest runde og den duede naturligvis ikke længere.Sikke dog noget l…. tænkte jeg. Det er ikke nemt at få skåret en ny nøgle efter en der ikke duer.
Straks gik jeg på nettet og læste dusinvis af sider i mine to foretrukne Fiat fora.
Fandt ud af at nogle firmaer kan skære en ny nøgle efter den kode der står på nøglen. Kontaktede flere af disse firmaer både inden og udenlands. Til at begynde med uden det store held.
Man et firmanavn blev ved med at dukke på div. fora. Jeg kontaktede dem og i løbet af et par dage var der success.
Et par billeder af den gamle nøgle. Så var den hjemme.Modtog den nye nøgle i denne uge, var lidt skeptisk, men den passer perfekt.
Var lidt bange for at boremaskinen måtte frem for at tage livet af den originale tændingslås. Heldigvis er det ikke nødvendigt.Nu mangler jeg bare at montere den ny renoverede gearkasse, så er jeg (og 124’eren) klar til foråret.
Mvh
JuelAttachments:
12. marts 2016 kl. 21:03 #116626
holmen
456 IndlægGodt gået – og godt med den slags tip hvis det skulle gå galt.
Jeg fik smadret min dørlås på min gamle og meget flotte Mercedes W123 og kunne ikke leve med at skulle have en anden nøgle end den som passede til resten af bilen.
Fandt en under mørke Jylland som kodedes låsen om – skønt.
Lige nu er jeg så heldig at jeg har 2 sæt nøgler til min Crown – og nøgle passer til det hele. Tænding, dør, bagagerum og handskerum.
Fedt ;-)12. marts 2016 kl. 21:16 #116628
K. Reinholdt
25 IndlægGodt tips tak
12. marts 2016 kl. 22:42 #116635
Ole Wichmann
815 IndlægDer var du heldig! :-)
12. marts 2016 kl. 23:52 #116636
Thunderbird
16 IndlægVi har iøvrigt landets dygtigste autolåsesmed i Rødovre. Der er ikke mange opgaver han ikke kan klare.
Prøv ham selv.Auto Låsesmeden
Valhøjs Allé 175
2610 Rødovre
39646464
key@lock.dk
http://www.lock.dk
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.