Forum Bilmærker Italienske mærker Påklædning til Italiensk klassiker?
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Lars Kruse
    5 Indlæg

Hvad siger Viaretro om mode og korrekt påklædning?
    Hvis man kører åben MG, så er det jo passende med lammeuldsforet læderjakke og sixpence eller en tætsiddende læder pilot hjelm.
    Men hvilken påklædning er korrekt til en åben italiensk klassiker, som en Fiat 124 eller Alfa Romeo Spider
    Altså bortset fra styrthjelm og køredragt.
    Hvis jeg googler emnet og kigger billeder er det bedste bud en Armani habit og ingen hovedbeklædning. Synes ligesom min vigende hårpragt kræver en eller anden form for hovedbeklædning for at undgå solskoldning
    Indtil videre har jeg klaret mig med en almindelig cap med Pirelli logo, men nu kommer der Vredestein Classic dæk på bilen, og så går det jo ikke med en Pirelli cap

Anders Prip
    102 Indlæg

Solbriller, først og fremmest skal de være på plads.
    Hat er lidt en udfordring, men jeg vil mene at du skal tænke tweed, du skal tænke Inspector Clouseau. Blå Armani blazer, klassiske chinos, hvid skjorte ikke knappet FOR meget, så er du kørende. Ciao Bello!

Anders Prip
    102 Indlæg

Bevismateriale nr. 1

Attachments:
    Anders Prip
    102 Indlæg

Signore Rubinacci viser her hvordan det kan gøres.
    I et ord:Sprezzatura!

Attachments:
    jakob356
    170 Indlæg

+ Spidse italienske lædersko, så du kun rammer én pedal ad gangen ;-)

Soren W
    390 Indlæg

Men godt det ikke er en Ferrari, for så skulle du i gang med at gro en tynd grå hestehale…
    Jeg er enig i at lammepilotjakken er for engelsk. Ærgerligt, for det giver godt med læ for træk i nakken. Jeg kører med en italiensk læderjakke med pelskrave fra Parajumpers. Check dem ud.
    Ellers når det er varmt nok så en tynd ruskindsjakke, der står til de italienske køresko og den godt nedknappede skjorte

Anders Prip
    102 Indlæg

For dælen ja, jeg har en ruskindsblazer hængende inderst i skabet. Hvorfor den ikke fået en renæssance efter jeg er blevet kørende i klassiker er en klar fejl. Tak Søren for “ruskind”.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Har I ikke set Kaptajnen på TV, han kæmper heroisk for mere ruskind på TV.

Lars Kruse
    5 Indlæg

Tak for gode ideer, der er jo nok ingen vej udenom, der må investeres i en Bosalino hat og en ruskindsblazer.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.