Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Peter Cocopelli
    79 Indlæg

Hej – Jeg har to biler i 50K-100K klassen i kikkerten (Mercedes og Jaguar), som jeg vil bruge til sommer-hverdags-kørsel.

Dvs de skal ikke være i concour stand, men stadig så det er en fornøjelse at vaske og polere dem. Og så man stadig får den her dejlige stolte følelse hver gang man ser på sin bil og er på vej hen for at låse sig ind og køre.  

De er begge tidligere renoveret for en del år siden, men der nu igen gennetæring de mest udsatte steder (skærmkasser/kanter, udvendige paneler og lidt bundplader)

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Peter, den er sværere. Dog har jeg tidligere haft en god erfaring med BJ Auto på Tørringvej i Islev. De lavede en grim skade på en Bertone for mig, og som skulle ordnes via forsikring. De lavede et rigtigt pænt arbejde, dog har de lidt svært med at levere til den lovede tid. Det kan være blevet bedre i mellemtiden.

Smeden
    110 Indlæg

Pladearbejde tager tid! Jeg ved ikke hvad timeprisen er på de københavnske værksteder (jeg har ikke været i branchen nogle år) Men mon ikke de starter omkring 500-700 kr i timen Det ville nok være bedst at prøve at finde en der kan hjælpe dig til en lidt anden pris ;-)

Til eksempel så tager det et sted mellem 4-6 timer at skifte en skærmkant!

Så skal den males bagefter! Det koster omkring 1500 – 2500 pr panel på bilen.

De fleste smede sværger til plastik i dag! At finde en der vil og kan ligge tin i bliver ikke nemt!

(det er giftigt og man lære ikke rigtigt at arbejde med det længere)

Gennerelt set er det bedst at købe en bil der er i god stand i karossen og så skulle rode lidt med mekaniken! Og så overlade de rustne til dem der virkelig er tålmodige og har værktøjet klar og lysten til at kaste sig ud i det!

Kai
    583 Indlæg

Jeg har lige sendt et par følere ud.

Kai
    583 Indlæg

Her er i hvert fald et positivt svar, men ikke helt det du søgte:

Jo da kan jeg da godt, han søger en smed i kbh området, så jeg ligge lidt langt væk, men derfor er min timer pris også ca. halv pris af en i kbh.

Jeg bruger ikke tin, så hvis det er et must kan jeg ikke hjælpe manden, det er heller ikke bedre, tværtimod pga. syrene i tin gør at det angriber jern over en periode.

..... når det er lavet rigtigt holder for altid.

Bilen skal til Sandved, i nærheden af Holme-Olstrup, hvis han skal lave det.

Peter Cocopelli
    79 Indlæg

Tak Kai. En køretur på en times tid fra Kbh er nu helt ok.  Har ikke noget forhold til om der skal bruges tin eller ej. Er blot allergisk overfro hurtige plastik løsninger som ikke holder.  

Du må gerne sende mig han kontaktinfo, så vil jeg starte med at sende ham et par billeder. 

Kai
    583 Indlæg

Jeg ser lige om Søren, Niels eller Claus vil sende en af os, den andens mail, så tager vi den over mail.

Jeg garanterer at han ikke er til hurtige plastløsninger!

Peter Cocopelli
    79 Indlæg

:0)) fint Kai

– havde ikke lige se at vi ikke har en PM funktion her. Men jeg er også med i facebook ViaRetro. Her har jeg lagt et billede ud fornylig som: Peter Henerik Pedersen 

Kai
    583 Indlæg

Så lykkedes det, håber jeg, Henerik :-)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.