-
ForfatterIndlæg
-
8. august 2017 kl. 16:49 #134655Søren T18 Indlæg
Ifølge Bilårbogen ’71 kostede en MB 220d kr 76.039.
Ifølge den generelle tekst ved prislisten blev der der under bogens trykning indført en importafgift, så man skal tillægge priserne ca. 10 procent. (Redaktionen er sluttet 17. Oktober 1971, så det er nok i den sidste del af året).
Så er der et grundlag for at regne baglæns.
8. august 2017 kl. 18:08 #134657Per Jørgensen29 IndlægHmm, priserne svinger åbenbart en del.
Iflg. Bilrevyen 1971 er prisen for en 220 D 71.588
I 1972-udgaven er den steget til 84.172Holder ’71-prisen stik, vil veteranafgiften udgøre ca. 13.000 (+ “benzintillæg”)
Er det derimod ’72-prisen, vil afgiften udgøre ca. 15.090 (+ “benzintillæg”)Benzintillægget er kr. 1.000 for hver km/liter, som bilen går mindre en 16 km/l.
I flg. Bilrevyen går en 200 D (ingen tal for 220 D) ca. 12-14 km/liter , så du skal nok regne med ca. 2-4.000 kr. (worst case) i benzintillæg.
Altså alt i alt et sted mellem 15-19.000, så den forholdsvise store forskel i opgørelse af nyprisprisen betyder trods alt ikke alverden, når afgiften skal betales.
Held og lykke med importen.
8. august 2017 kl. 22:32 #134660Peter Munk2 IndlægHerligt!
Mange tak for hjælpen:)
Det var en positiv overraskelse at de gamle 220d ére ikke var dyre i 1971.
Jeg vil gå videre med importen, og ser frem til at nyde en køretur i den gamle W115 diesel.
9. august 2017 kl. 15:05 #134708Claus Carstensen1 IndlægEt lille tillæg til afgiftsberegningen, som ser fornuftig ud.
Brændstoftillæget ved diesel er; 1000 kr pr km/L under 18 km/L og ikke 16 km/L4. oktober 2017 kl. 08:00 #136398Michael Christensen40 IndlægEr der nogen der har set noget om afgiftsberegningen på veteranbiler, efter den nye bekendtgørelse pr. 3. oktober?
Jeg har hørt at veteranområdet skulle forblive uændret – samlet set, men det er jo langt fra det samme som bare uændret.
4. oktober 2017 kl. 18:59 #136402Kondrup464 IndlægVarebiler og veteranbiler skulle forblive uændret, og vil ikke blive berørt af det nye system, hverken på km/l eller afgiften, selv er jeg ikke klar over om de stadig regner med 180% , 105% eller deres nye 85%.. men spændende bliver det at følge
6. december 2017 kl. 11:31 #138420Jonatan Dybro4 Indlæg.
6. december 2017 kl. 11:31 #138421Jonatan Dybro4 IndlægEr er kommet nogen klarhed om, hvorvidt veteranbiler også bliver berørt af den nye miljøafgift? For 6000kr. for hver km/l under 20km/l bliver hurtigt en virkelig dyr fornøjelse..
Jeg kan i hvert fald ikke lige regne den ud:
http://www.skm.dk/skattetal/satser/satser-og-beloebsgraenser/registreringsafgiftsloven6. december 2017 kl. 14:15 #138423jewer894 IndlægSå vidt jeg ved bibeholdes den gamle takst for veteranbiler – men helt 100 procent er jeg da ikke.
6. december 2017 kl. 22:18 #138425Jonatan Dybro4 IndlægJamen det lyder jo fint!
Er der så muligvis nogen, der kan fortælle mig, hvad en SAAB 900 GLs kostede uden afgift i 1979?26. december 2017 kl. 23:22 #138907Tim2 IndlægEr der nogen der ved hvordan afgiften på en veteran autocamper fra usa udregnes hvis den ikke har været solgt i DK.
Mvh. Tim27. december 2017 kl. 11:47 #138940jakob356170 IndlægDa afgiften på veteraner beregnes af nyprisen uden danske afgifter, må du se om du kan finde en brochure med den amerikanske originalpris, og dokumentation for dollarkursen da den var ny. Den amerikanske pris omregnet må jo så svare til en dansk pris uden afgifter.
Autocamperafgiften på veteraner er vældig lav. Har hørt om flere der er røget under bagatelgrænsen med deres VW T2 Westfalia campere. Så afgiften er en af de mindste økonomiske bekymringer ved det projekt. Held og lykke ?27. december 2017 kl. 18:39 #138943Tim2 IndlægTak Jacob356 jeg må prøve at finde ny prisen på den jeg har for øvrigt købt den jeg venter bare på den skal komme hjem.
Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.