Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    kbund
    2 Indlæg

Jeg købte en 1966 Jaguar E Serie 1 2+2 tilbage i 2011, hvilket jeg stadig nyder i fulde drag.

Kan med glæde se at bilen udover nydelsen også er en fin investering, da priserne er steget en del, så jeg anslår til mellem 50-80%.

Mit spørgsmål er om man jeg regulere forsikringsummen til hvad bilen er værd i fri handel i dag? Hvem kan vurdere dette?

Soren W
    390 Indlæg

Nu ved jeg ikke hvor du har din E-type forsikret idag, og hvad din forsikringssum er?
    Men du kan typisk godt få reguleret forsikringssummen, præmien stiger dog samtidig.
    Jeg fik min serie 1 OTS reguleret op i efteråret. Jeg måtte dog skifte selskab, da mit gode gamle selskab Nordisk Veteran ikke var fleksible nok. Så jeg skiftede til Runa, der ville tage den uden at få alle mine andre forsikringer. Jeg slap også for at montere GPS…
    En E-type serie 1 er den mest eftertragtede af E-typerne. Og 2+2 den mindst eftertragtede af serie 1. Uden at kende bilen er en realistisk forsikringspriser vel omkring 500.000,-

kbund
    2 Indlæg

Hej Søren, tak for svar.

Jeg har den hos Alm. Brand / Nordisk Veteran med brugsveteran. Forsikringssum er 300.000. Selvom 2+2’er den mindst eftertragtede af serie 1’erne ligger salgspriserne lige nu på 430K og opefter. Selvfølgelig stiger præmien, men på den anden side er det skidt at være underforsikret.

Det er under overvejelse, tak for dit indspark.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.