Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Nicolai85
    12 Indlæg

Hej kloge og erfarne forum

Jeg er en mand med begrænsede midler og en stor lyst til at prøve at eje forskellige klassiske biler. For at det skal lykkes kræver det godt købmandsskab, viden og måske lidt held. For at kompensere for min manglende viden, tænkte jeg på om man kunne forsøge at sætte nogle generelle retningslinjer op for hvornår der er størst gensalgsværdi på kort sigt (2-3 år).

Her tænker jeg fx på:
    Produktionstal
    Stand
    Motorstørrelse
    Modeltype
    Kom selv med flere..

Jeg er selvfølgelig klar over at den dyreste bil vil være sjælden, i god stand, stor motor, coupé/cab osv, men spørgsmålet går ikke på pris, men sandsynlighed for gensalg uden tab.

Mit eget bud vil være:
    Gå efter et kendt mærke og en ikke alt for sjælden model
    Gå efter en god solid stand, men ikke noget ekstremt
    Vær obs på at motor og modeltype sidder lige i øjet

Glæder mig til at høre jeres bud..

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Det er et spørgsmål, jeg har prøvet at o i fler år – uden held.

Det er svært at sige noget med sikkerhed. Hvem ved, om en 911 stiger mere nu, hvor den har nået urealistiske priser?

Jo mere sjælden, jo bedre holder de som regel prisen, fordi der er færre af dem
    Mht. stand så handler det om, at pris skal matche stand. Der er som regel købere til både gode og dårlige biler,bare prisen er rigtig.
    Motor og bil skal helst matche – men igen, er prisen rigtig (der er fx nogle mere obskure 911’ere til salg pt til under 300), så er der sikkert køber alligevel.

Men mere over en kam tror jeg ikke, du kan lave det, for alle gisninger om fremtiden er …. netop gisninger.

Bliver japanerne mere værd snart? Sikkert, men hvor meget og hvornår? Og ikke nødvendigvis de store motorer.
    Følger 944 efter 911? Måske, men pt. står de helt stille
    Hvad med BMW – og alle italiernerne?

Jeg tror, det er svært at navigere med sikkerhed. Jeg leder efter en 944, men det er svært at finde en i ordentlig stand, hvor sælger ikke tror, den næsten skal koste en halv 911 :)

jakob356
    170 Indlæg

Gå efter en bil du kan lide, så er det ikke engang sikkert du behøver at sælge den igen :-)

Og at “miste” et par tusinde, på alt det sjov og glæde, man har haft i mellemtiden, er vel heller ikke det værste?
    Folk betaler rask væk 30.000 om året i afskrivning for at køre i en ny grå plasticduftende Kia, så ved valg af klassiker er du allerede på vej mod en økonomisk mere sikker tilværelse.

Men ellers er det de kendte biler, der holder værdien: Porsche, Mercedes-Benz, osv.
    Din beskrevne manglende viden begrænser vel også muligheden for at vide, hvad der er en rimelig købspris? Så det er lidt et lotteri du er ude i.

Der er stor prisforskel på en synet registreret bil og en usynet (projekt)bil, selvom de egentlig kan være lige gode og køre lige godt. Jeg har nogle gange taget risikoen og bragt nogle lige-ved-og-næsten-biler tilbage på vejen, med en god salgspris bagefter, når jeg var færdige med dem.
    Og nogle gange, selv med over 20 år og over 40 biler på samvittigheden, går det alligevel ikke som forventet…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.