Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #51841
    AllanMB170
    28 Indlæg

    Det er bare ikke lysten der driver værket..

    99% færdig med min Sprinter, forude venter min Mercedes C class (W202) Inden jeg er færdig, så har jeg lavet 4 meter vanger.. rust, rust..
    Bagefter er det i gang med indretning af værkstedet.. Mangler svejse udsugning ved liften.. tænker at lave en “tragt” som passe på udstødnings udsugningen (hænger i loftet)

    Hvad bruger i derude, lungerne eller udsugning?

    #56979
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

    Må indrømme, jeg bruger lungerne…
    Satser på, at masken virker som en slags røg-deflektor :-)

    Skal så også siges, at jeg kun laver småting, langt fra 4 meter vanger m.m.

    Men det fik mig til at tænke, at jeg da nok skal tænke udsugning med i værksteds indretningen.
    Jeg er tvunget til, at gøre værkstedet klar, inden jeg kan komme til at arbejde på bilen, da det er fyldt op med alt muligt forskelligt. Blandt andet adskillige kubikmeter baller med isoleringsmateriale, som min ældste knægt skal have placeret inde i sit hus.
    Pt. har jeg så Danmarks bedst isolerede garage-værksted :-)
    I den ene ende :-D

    Kender alt for godt det med, at gå lidt død i de trivielle arbejdsdele.
    Så prøver jeg at sætte mig ned og sige “Time is not important, Life is important” !

    Måske mangler vi en garage-sider herinde?
    Skal da lige se, om jeg har nogle “før billeder” af knægtens garage.
    Ikke at vi er nået så meget længere, men længere er vi dog kommet !
    Den slags kan også virke inspirerende.

    Måske kan det give lidt gnist igen, hvis du lægger nogle billeder op hér, af projekterne (har set MB’en :-) ) ?

    #57033
    AllanMB170
    28 Indlæg

    Når jeg tænker på hvad mine lunger har klaret gennem livet, så må man bare erkende at vi mennesker er godt konstrueret :) Har lige renoveret en John Deere Gator, sluttede af med at lakkere den (uden maske eller udsugning) Ret dumt.. Har ligget død hele aftenen. For et års tid siden var jeg på §26 kursus, blev belært om støv, røg. udluftning blandet med rygning.. dårlig cocktail :)

    Synes nu det værste ved de der trivielle bil projekter, at man efter en dags arbejde ligner en minearbejder.

    Tror jeg har skrevet en liste med diverse ting til 170eren for 15 t. eur. vil selvfølgelig prøve at finde noget brugt :)

    #57034
    AllanMB170
    28 Indlæg

    @Ib Erik said:

    Må indrømme, jeg bruger lungerne…
    Satser på, at masken virker som en slags røg-deflektor :-)

    Tror ikke du skal se masken som andet end “lys og gløde” værn :)

    Kender du de mobile udsugninger?
    Jeg har tre forskellige, de har et tilfælles.. De LARMER

    #57036
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

    @AllanMB170 said:

    @Ib Erik said:

    Må indrømme, jeg bruger lungerne…
    Satser på, at masken virker som en slags røg-deflektor :-)

    Tror ikke du skal se masken som andet end “lys og gløde” værn :)

    Kender du de mobile udsugninger?
    Jeg har tre forskellige, de har et tilfælles.. De LARMER

    Beklager, kender dem ikke, men det er vel lige før, man kan lave et eller andet med en fjernpladseret støvsuger og en laaang slange… ?

    Heldigvis har jeg ingen svejseprojekter i umiddelbart syne, da 156 v6’eren er flot rustfri.
    Medmindre der dukker en Panda op…, for sådan en er garanteret tæret…, selvom jeg nu helst vil undgå et projekt…

    En forlænger og tragt på værsktedsudluftningen er da en udemærket idé.
    Hvordan skrider det frem med projekterne ?

    #57042
    AllanMB170
    28 Indlæg

    @Ib Erik said:

    Beklager, kender dem ikke, men det er vel lige før, man kan lave et eller andet med en fjernpladseret støvsuger og en laaang slange… ?

    Heldigvis har jeg ingen svejseprojekter i umiddelbart syne, da 156 v6’eren er flot rustfri.
    Medmindre der dukker en Panda op…, for sådan en er garanteret tæret…, selvom jeg nu helst vil undgå et projekt…

    En forlænger og tragt på værsktedsudluftningen er da en udemærket idé.
    Hvordan skrider det frem med projekterne ?

    Alfa.. har faktisk lavet et par stykker, lavede to Alfa Romeo 2000 GTV Bertone lige efter hinanden.. den første, der brugte jeg ikke en ny del, nummer to fik nye døre, skærme, paneler og alt nyt i gummi, nu efter godt 20 år står de stadig begge super flot. Ville gerne have en 156’er Super flot bil.
    Projekterne, tja. stille og roligt. Bruger nok mere tid på ændringer på værkstedet, har nogle reoler der altid står i vejen. så nu laver jeg en ramme, og sætter hjul under, så må jeg se om det vælter :)

    #57047
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

    Lyder som noget jeg kender :-)

    Mine garageforhold er pt. lidt snævre, så jeg er også igang med, at gøre arbejdsforholdene mere anvendelige.
    For fjorten dage siden så det således ud:

    http://soderblom.dk/wp-content/uploads/2013/10/20131019_121034.jpg

    Og det er med det halve af bilen uden for !

    http://soderblom.dk/wp-content/uploads/2013/10/20131019_121149.jpg

    På venstresiden var der ikke mange centimeter. Halvtredsergarager er ofte ikke bredre end, hvad en Folkevogn har krævet :-)
    At der stod en 1200L olietank til højre for bilen, gjorde det ikke lettere.
    Olietanken blev skåret ud af garagen for en uge siden og der blev ryddet plads inde i garagen, så hele bilen nu rent faktisk kan stå inde.
    Om en måned bliver det meste øvrige plads ryddet, så der bliver ordentlig muntre-plads :-)
    De sidste portioner ikke-garagerelateret-udstyr fjernes så sidst i januar, hvorefter seriøs garageindretning begynder :-)
    Undervejs bliver der så tid til, at hive motoren helt ud (neden om og ud, faktisk) og finpudse den, skifte diverse stumper m.v.

    #57048
    AllanMB170
    28 Indlæg

    @Ib Erik said:

    Lyder som noget jeg kender :-)

    Mine garageforhold er pt. lidt snævre, så jeg er også igang med, at gøre arbejdsforholdene mere anvendelige.
    For fjorten dage siden så det således ud:

    http://soderblom.dk/wp-content/uploads/2013/10/20131019_121034.jpg

    Og det er med det halve af bilen uden for !

    http://soderblom.dk/wp-content/uploads/2013/10/20131019_121149.jpg

    På venstresiden var der ikke mange centimeter. Halvtredsergarager er ofte ikke bredre end, hvad en Folkevogn har krævet :-)
    At der stod en 1200L olietank til højre for bilen, gjorde det ikke lettere.
    Olietanken blev skåret ud af garagen for en uge siden og der blev ryddet plads inde i garagen, så hele bilen nu rent faktisk kan stå inde.
    Om en måned bliver det meste øvrige plads ryddet, så der bliver ordentlig muntre-plads :-)
    De sidste portioner ikke-garagerelateret-udstyr fjernes så sidst i januar, hvorefter seriøs garageindretning begynder :-)
    Undervejs bliver der så tid til, at hive motoren helt ud (neden om og ud, faktisk) og finpudse den, skifte diverse stumper m.v.

    Kender jeg godt.. i noget tid stod jeg faktisk på gaden, har skiftet motor på en polo, lavet rust på en bil på et fortov på Nørrebro :) Folk kigger lidt.
    Har en dobbelt garage på Frederiksberg, men den er fyldt med en masse ting :) Har blandt andet en ny sammenklappelig giraf hvis det var?

    ups.. du skrev olietank.. minder mig om at jeg har skruet helt op for varmen på værkstedet, så der er nok 27 grader nu.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.