-
ForfatterIndlæg
-
9. oktober 2016 kl. 12:37 #124597
Søren Navntoft
326 IndlægHej Alle
Der har været talt i krogende om en kommede afgiftberegner her på ViaRETRO tidligere. En næsten magisk og smart onlinefunktion hvor man kan udregne en præcis værdi af den afgift der skal betales ved førstegangs indregistrering af veteranbilen.
Beregneren ER færdig og har faktisk ligget klar et stykke tid. Vi ville se hvordan det gik med indførelsen af et nyt varslet afgiftsystem før vi tog stilling til offentliggørelsen af beregneren. Da det ser ud til at vente på sig, har vi besluttet at nu lancerer vi ViaRETROs afgiftberegner om kort tid. Før vi gør det vil vi teste systemet i samarbejde med nogle ViaRETRO brugere og læsere.
Jens Langdahl, som mange af Jer kender fra dette forum og som altid villigt oplyser nyvognspriser m.m. er leverandør af formler og ikke mindst de stamdata systemet benytter. Bemærk, at stort set alle biler – som har været importørlistet i DK – siden 1939 og frem til engang i halvfjerserne er i databasen. Så det har været en gigantisk arbejde for Jens at samle det det hele sammen.Jeg har programmeret regnsmaskinen bagved som tager hensyn til formler og beregningsgrundlagt fra de skiftende perioder siden 1939.
Det er klart at systemet gerne skulle regne så rigtigt som muligt og derfor har vi brug for lidt hjælp til stikprøver osv.
Har du lyst til at hjælpe med test og vurdering af systemet, så skriv til mig på sn@viaretro.dk.
Bemærk: Jeg vil gerne have både kyndige og ikke-kyndige på computer på testholdet.6. november 2016 kl. 21:30 #125778
Moesgaard
65 IndlægHej Søren
Kan du sige mere om hvornår i officielt vil lancere den nye afgiftsberegner.?7. november 2016 kl. 09:58 #125796
Søren Navntoft
326 IndlægHej
Vi ville gerne gøre den tilgængelig meget snart, men der er en række forhold som vi må tage lidt hensyn til inden og som besværliggør en præcis dato for nuværende. Men jeg tror personligt godt jeg kan love, at det bliver inden nytår.
Med venlig hilsen
Søren14. januar 2017 kl. 22:03 #128114
Moesgaard
65 IndlægHej Søren
Er der snart release på afgiftsberegneren?:)17. januar 2017 kl. 16:25 #128231
Søren Navntoft
326 IndlægJa, nu varer det ikke længe. Mangler et par smårettelser og en enkelt tilladelse til frigivelse, så åbner vi for herlighederne.
mvh
Søren
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.