Forum Introducér dig selv og din bil VW´s ugly duckling 412 Variant E 1972
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Rosinen65
    1 Indlæg

Den er blevet kaldt meget, enten kan man lide den eller også kan man ikke…..

VW 412 Variant E med luftkølet 4 cyl. boxermotor med insprøjtning., Et forsøg på en moderne og teknisk familiebil, teknologien var desværre allerede forældet  da 412eren blev lanceret, overhalet af Passat i start 70erne.

Der er ganske få 412 er men dog flere af lillesøsteren 411, begge dog i den sjældne ende.

Men jeg kan lide den på trods af sin klodsethed, 80 HK i en type 4 motor der skal flytte 1026 kg, kan følge med den øvrige trafik uden problemer.

Kai
    583 Indlæg

Min regnelærer, i de små klasser, havde sådan en, gul.

Jeg husker den som noget af det hæslige køretøj, jeg havde set, kun overgået af 2cv.

Så blev jeg ældre, 20-30år ældre, og ville ønske at jeg havde sådan stående i min fiktive garage, en herlig og lidt skæv stc.

holmen
    456 Indlæg

Fantastsk kørebil, sådan en 412 Variant.

Lånte en af min halvbrors far tilbage i 1987. Havde brug for et køretøj til nok den bedste road trip til dato. Ever! Før min kammarat og jeg kunne begive os up på landevejen skulle gulvet under førersædet lige have nogle gange glasfiber. Done! Derefter blev der syet nogle mørklægningsgardiner til soverummet og derefter en halvandenmands madras smidt om bagi. Aftenen før turen blev begge sidespejle samt alle fire blinklygteglas sparket væk da den hold på min bopæl ved Istedgade på det mørke Vesterbro.

Derefter gik turen sydpå – da vi krydsede grænsen ved Flensborg smed den bagpotten men “What the fuck …” vi var på vej så vi fortsatte. Amsterdam i nogle dage, Eindhoven til nogle designervenner og så videre ned til Barcelona via Paris. Genial bil – kunne køre ind i centrum, gå i byen for at kravle om bagi i en ordentlig brandert for at vågne næste formiddag blandt det arbejdende folk modt i storbyen – genialt.

Fra Barcelona videre til Milano, hvor vi undervejs måtte købe et parr sidespejle som blev skuet i forskærme efter vi fik banke hul med et søm og en svensknøgle.

Efter Milano op igennem Schweiz med den første fartbøde og op igennem øststyskland, husk før muren, vi skriver 1987, og endnu en gang blev vi stoppet af der Polizei. Ingen bøde denne gang. Endelig Berlin, kun penge til benzin og så derefter hjemover. 

Over  6.000 kilometer på 4 uger i en genial bil som var vores hjem og bolig – ikke en eneste gang svigtede den os på turen, cruisede uden problemer med 140 km/t med fri udblæsning igennem de potter som ikke var der.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.