Register

twelve + sixteen =

A password will be e-mailed to you.

Det er heldigvis for meget på den gode måde.

Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte. På den anden side heller ikke hvor jeg skal slutte. Retromobile i Paris åbnede i går og jeg nyder en virkelig god dosis biler fra den allerøverste hylde med kvalitets højoktan. Der er et vanvittigt udbud af biler og spændvidden er enorm. Men jeg har kun set cirka en trediedel, så jeg vil faktisk bare lade nogle få billeder illustrere hvad jeg mener og så komme tilbage til emnet. For nu tager jeg ud og ser på den bil, som jeg forventer bliver min favorit over dem alle.

Måske.

14 kommentarer

  1. Claus Ebberfeld

    Det er sjov, men jeg havde jo faktisk forventet, at der ville komme mindst een kommentar på hverdagsklassikeren (som jeg åbenbart ikke er den eneste på ViaRETRO, der elsker som segment) på det sidste billede: En Peugeot 504 Break set i ægte trafik da jeg var på vej væk fra messen efter lukketid.

    Eller den US-kofanger på en Lamborghini Countach, som burde have kostet nogle i Amerika deres job (eller værre). Ellers pelsfrakken henslængt i en Abarth 1000.

    Men nej. I har åbenbart for travlt med at google efter Nissan Micra, Passat og Volvo 240’ere :-) . Al magt til hverdagsklassikerne?

    Svar
  2. Tony Wawryk

    It’s the very far from everyday Mercedes C111 (presumably on loan from the MB museum in Stuttgart?) and Bizzarrini that caught my eye, fabulous creations, both! Oh, and that 250LM and Citroen Bossaert Coupe…I’ve never seen one of those in the metal. Somehow I didn’t spot the Peugeot…

    Svar
  3. Claus N

    Det er en 505 Break @ce ;-)

    Hverdagsklassikerne er i min verden klart de mest interessante. Disse såkaldte “eksotikere” rører absolut intet i mig. Jeg kan ikke se, hvad der gør dem så spændende.

    Svar
  4. Claus Ebberfeld

    Nåja. Men det fik dig op af lænestolen :-). Kan du ikke se at en C111 er spændende? Virkelig?!? Søg læge!

    @tony-wawryk, the C111 was at the Mercedes-Benz Heritage stand, so yes. Incredible thing – and the Wankel-powerhouse was on display alongside it too.

    Svar
  5. Claus N

    Wankelmotorer er der bestemt intet galt med. Det skulle da lige være forbruget og regningerne på reparation af dem ;-)

    Svar
  6. Nold

    Selvom man elsker den ene behøver man jo ikke at hade alle de andre. inden for klassikere (biler!) er flerkoneri ikke forbudt endnu!

    Svar
  7. Claus Ebberfeld

    Og mange flere, @bisgaard!

    Jeg tænker lige jeg skriver det i Matinéen i weekenden også, men nu kommer den allerede hér for de indviede: Retromobile SKAL man opleve mindst een gang.

    Svar

Skriv en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.