-
Claus Ebberfeld commented on the post, Hvor kører I hen på mandag? 1 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvor kører I hen på mandag? Det er National Motorhistorisk Køredag på mandag, d […] VisHmm, udmærket tip, @pboedker: Da jeg så det havde jeg dog allerede lavet aftale om at besøge Wedelslund – igen. Så vi ses, @erik-kvistgaard og “andersd! Men i det mindste er der denne gang et lille twist :-). Og så bliver det for mit vedkommende i øvrigt et kort besøg, for jeg skal om eftermiddagen hjem og køre igen!
@oluf, tilrejs…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Optimistisk onsdag: Man kan mere end man tror 1 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Optimistisk onsdag: Man kan mere end man tror “Uhhhh”, piver vi ofte – “man kan da […] Vis@pboedker, det lyder ikke helt urimeligt. Kun hundrede kilo mere end min gamle S-klasse! :-).
Så kunne man ikke bare købe en 500 eller 560 SEL i stedet, @erik-kvistgaard? Hvem i alverden ville hellere have en bastardiseret Tesla end en ægte S-klasse?!?! En S-klasse, som med statsgaranti også ruller mere komfortabelt henover de bump, som hve…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Optimistisk onsdag: Man kan mere end man tror 1 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Optimistisk onsdag: Man kan mere end man tror “Uhhhh”, piver vi ofte – “man kan da […] Vis@pboedker, man ville jo nok kunne spare mere end selve batterivægten, da der vel også er en motor og noget geardrev i sådan en Tesla. Og en del kabelføring må man da også kunne spare.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Fra garagen til Paris 1 år, 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det bliver en god uge: Retromobile venter, og for første gang skal jeg være på udstillerholdet. Åbningstiden fra kl. 8:30 til 23 lyder som en drømmetjans! Jeg elsker jo at snak […] Vis -
Claus Ebberfeld commented on the post, Lotus: Lots Of Temper Usually Stylish 2 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Jeg ELSKER Lotus og alt hvad de står stod for. Colin Chapman, “Simplify, then Add Lightness”, motorsportsucces og en af verdens mest velkørende gadebiler nogensinde. Emerson F […] VisI to, @henning-hjorth og @pboedker – det var nemlig jer jeg tænkte på med de unavngivne ViaRETRO-læsere. I burde have hver jeres ambassadørpost for mærket!
@skaaning, det er jeg dén varme grød jeg nødig vil falde i – men jo, jeg er nok også en bangebuks på det her emne. Lige nu. Men jeg skal i givet fald i hvert fald ikke have et projekt -…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 383 2 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Dårlig dag vs. god dag Talemåden siger jo altid “han må have haft en dårlig dag”, når nogen skyder godt ved siden på den ene eller anden måde. Men rent faktisk er det jo de færres […] VisUdmærket gennemgang af historien om Aztek, @pboedker.
Joeh, @jakob356, jeg tror faktisk du har ret i, at den var forud for sin tid. Og mens nutidens BMW og Mercedes SUV for det meste heller ikke er ret vellykkede, så er de sjældent deciderede grimme på Aztek-måden. Blandt andet så hænger de som regel visuelt sammen i eet udtryk. Ikke engang…[Læs mere]
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Hvorfor man ikke skal misunde superbilsejere: Lotus Esprit vs. Peugeot 205 GTI 2 år, 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post I december 1988 testede Car Magazine disse to kandidater op imod hinanden over grundige 5.000 miles på en uge. Det var en seriøs test, må man sige: De var syv forskellige ga […] VisJa, jeg kunne heller ikke lade være med at tænke på, om Peter Stephens-modellen i virkeligheden var noget fremskridt fra den originale, @the-real-stig – udover at designet blev opdateret til firserne og halvfemserne.
Men tak, d’herrer, for at bidrage med Lotushistorier fra den virkelige verden. Jeg vil dog næsten tillade mig at påstå, at vi sk…[Læs mere]