• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

one × two =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

sixteen + 9 =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem The Real Stig

Profilbilled af The Real Stig

The Real Stig

@the-real-stig

Active 1 måned, 2 uger siden
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 0
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Weekend Matiné Nr. 577 1 måned, 2 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 577 Folkesportsvognen er et genialt koncept. Nu har vi een […] Vis

    Jeg har haft flere “folkesportsvogne”:
    Fiat X1/9 5speed – sjov, men rustede. Den var sløv.
    Matra Murena 2,2 – sjov, praktisk og næsten rustfri
    Porsche 924 turbo – lidt kedelig. Den kørte ikke som en sportsvogn.
    og lidt længere oppe i hierakiet:
    Lotus Excel – sjov og praktisk. Rustfri
    Lotus Turbo Esprit – mega sjov, men kompliceret. Dyr at…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Weekend Matiné Nr. 565 4 måneder, 2 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 565 Da luften gik af ballonen og jeg punkterede på en […] Vis

    Bonusinfo. Årgang 1979 af Porsche 924 turbo er homologeret, og kan bruges til deltagelse i Montecarlo Historique. Det behøver den ikke være pæn for.
    Turbomodellen er væsentligt opgraderet ifht. den almindelige model. Bremserne er fra 928 og gearkassen er 5 speed. Dermed skal der kun monteres ekstralygter, tidtagningsudstyr og en stor madp…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Weekend Matiné Nr. 549 8 måneder, 1 uge siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 549 Er Grand Touring død? Det er meget apropos Michael S. […] Vis

    Mange biler smykker sig med betegnelsen “Sportsvogn”, men snart sniger kompromisser sig ind og reducerer den totale køreoplevelse. Støjdæmpning gør køreoplevelsen mere komfortabel, men tilføjer samtidig nogle ekstra kg.
    Min Lotus Turbo Esprit vil man umiddelbart betragte som en sportsvogn par excellence, men det er faktisk en bedre GT. Noget…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Matra: Maksimalt eksotisk på minimalt budget 8 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Matra: Maksimalt eksotisk på minimalt budget Vi skal tilbage Paris for et par uger […] Vis

    Jeg havde en Murena 2,2 som daglig bil i 9 år.
    En centermotorbil kræver vinterdæk, og varmesystemet var underdimensioneret. Til sidst led den af el-problemer. Derudover var det en fornøjelse at have en bil næsten uden rustproblemer.
    Jeg nåede at importere 5 andre Murenaer, som nok stadig kører rundt derude.
    Reservedele får man fra Simon Auto i Tyskland.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Om IKKE at have haft en tysk bil: Er man så ignorant? 8 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Om IKKE at have haft en tysk bil: Er man så ignorant? Det er nærmest umuligt at ignorere Tyskland i […] Vis

    Min hidtil eneste tyske bil var en Porsche 924 turbo. Smuk bil, men med den typiske grundige selvfølgelighed, der kendetegner mange tyske biler. Styretøjet var tungt uden al for megen føling med vejen. Det var ikke en bil, hvor man tager en omvej på vej hjem alene for at ramme apeks og accelerere på vejen ud af svinget.
    Jeg solgte den efter 2 md…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Morgensur mandag: Vis mig rullefeltsudskriften! 8 måneder, 2 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Morgensur mandag: Vis mig rullefeltsudskriften! “Let tunet motor”, stod […] Vis

    Et rullefelt – det er elastik i metermål. Det er således muligt at justere på en intern korrektionsfaktor efter behag. Man kan højest bruge en målinger til sammenligning fra samme rullefelt under samme konditioner. Jeg fik min Lotus Elise S1 med portet top, skrappere knaster og ny motorstyring målt til 155 HK. Det ved jeg er optimistisk – alene…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Weekend Matiné Nr. 546 8 måneder, 4 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 546 Man skal ikke ærgre sig over biler, som man ikke fik […] Vis

    GM ville booste deres image og gik til Lotus med opgaven at basere deres Speedster på Elise S1. God ide på mange måder, men så kom kravene fra en stor organisation. Man skulle anvende den nye 2,2 R4 med direkte indsprøjtning, selv om den var en tung klump og krævede et længere chassis. Der skulle ABS og airbag i. Stille og roligt kravlede vægten…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Opel: Den første på matriklen sætter gang i drømmene 9 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Opel: Den første på matriklen sætter gang i drømmene Min kone har købt en […] Vis

    Når du nu er ved at kigge på (Opel) Lotus Omega, så kunne en (Opel) Bitter CD måske også blive interessant – men ligesom Omega’en er prisen klatret noget op på det seneste.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Mellemklassemandag: Jeg holder af hverdagen 9 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mellemklassemandag: Jeg holder af hverdagen Javist var der mange fine biler på Bremen Classic Motorshow. Men det var de […] Vis

    Det kan sagtens lade sig gøre -sommer og vinter – at have en klassisk bil som daglig transport. Jeg havde i 9 år en Talbot Matra Murena 2,2 opgraderet til S med dobbelte Solex. Den var stort set rustfri (galvaniseret chassis og glasfiber). Udfordringerne var karburatorer om vinteren og el-konnektorer, der ikke var lavet til skandinavisk klima.…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Ikke masser af aero – KUN Aero! 9 måneder, 2 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ikke masser af aero – KUN Aero! Der er sket en masse på det aerodynamiske område. Faktisk nærmest for me […] Vis

    Man opdagede under WW2 at aerodynamikken ikke fungerede på samme måde, når hastigheden steg. Det laminare flow begyndte at slippe overfladen. Derfor fik P51 Mustang et modificeret vingeprofil, hvor både over og underside er buede.
    Tilsvarende har Porsche sikkert opdaget, at luftstrømmen fra bagrude og nedefter ikke længere havde fat i lufts…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Tæt på drømmespecifikationerne – med eet lille problem… 10 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tæt på drømmespecifikationerne – med eet lille problem… Kender I det? Man tror egentlig den er der, men så opdager man noget. Noget […] Vis

    Dén model alle vil have er dyr. Har man lidt tålmod, kan man købe én af de modeller, der ikke er så populær. Der er en god chance for, at den vil stige i værdi over tid. Sådan forholdte det sig med 912’eren.
    Måske skulle man overveje et “Spejlæg” – sen model.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Årets nye veteraner: Velkommen, årgang 1990! 10 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Årets nye veteraner: Velkommen, årgang 1990! I hvert fald til nogle af dem, for det kan jo ikke være lige godt hver gang, som […] Vis

    Desværre betyder entréen i veteranstatus, at reglerne for afgiftsberigtigelse ændrer sig. Afgiften beregnes af den daværende nypris.

    “Registreringsafgiften for et veterankøretøj beregnes ud fra bilens afgiftspligtige værdi. Veteranafgiftens beregningsgrundlag er 75% af nyprisen før afgift.
    Der betales 25% i afgift af de første 65.000 kr., 85…[Læs mere]

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Ugens ord: Verschlimmbessern 11 måneder, 1 uge siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ugens ord: Verschlimmbessern Det kan for eksempel være når du vælger at bruge den stærkeste lim du kender til […] Vis

    Fusk eller klamp

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Jaguar er død: Længe leve jaGuar – eller noget. 11 måneder, 3 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Jaguar er død: Længe leve jaGuar – eller noget. Det hæderkronede britiske […] Vis

    Puha – det er noget af en mavepuster. Mit gæt er, at man skipper de piberygende mænd i tweed og satser på et yngre publikum med mere differentieret seksuel orientering (DINKS?). Efter sigende skulle der stå en verdenskendt guru bag. Jeg ved ikke engang, om jeg ønsker dem held og lykke med projektet.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Har du den rigtige kop? 1 år siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Har du den rigtige kop? Jeg tog mig selv i at […] Vis

    Jeg har et krus for hver bil, jeg har haft – konens biler tæller ikke med.
    Dog mangler der krus fra 2xLotus, Fiat og Mitsubishi.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Topdesign til folket: Bertone eller Pininfarina? 1 år siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Topdesign til folket: Bertone eller Pininfarina? Det bedste bildesign fra de […] Vis

    Peugeot har en lang tradition for at benytte Pininfarina. Således på 405, hvorimod 406 blev designet in-house. Men 406 er et Pininfarina-design. Og hvilket et.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? 1 år siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimeronsdag: Hvem vil have en bil fra halvtredserne? Tiden er imod dem, så […] Vis

    Det er “teenageværelse-plakat”-syndromet. Når ungerne er fløjet fra reden, og man får økonomisk overskud, vil mange realisere deres drøm fra teenagetiden.
    Dem, der var teenagere i 50’erne, er i dag 75 – 85 år. Der købes ikke mange biler i den alder. Tværtimod dukker mange op på auktioner fra dødsboer.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Bilmesse i Fredericia: Inspiration med invitation 1 år siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Bilmesse i Fredericia: Inspiration med invitation Tusinder af […] Vis

    Nøøøj Tonny. Så blev den endelig færdig. Tillykke med det fornemme resultat. Der ligger mange timers (om)hygge bag.
    Til jer andre. Jeg købte den på eBay i Irland, fordi den var LHD. Da den kom hjem, var den i noget dårligere stand, end på billederne. Tonny købte projektet, der nu er færdigt.

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, One-off onsdag: Artz Cordette 1 år siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post One-off onsdag: Artz Cordette Og nogle vil sige, at det er godt der kun blev lavet een. Det overraskede mig […] Vis

    Koncepterne er fede. Det kan blive vildere endnu – se denne Sbarro Porsche Turbo:

  • Profilbilled af The Real Stig

    The Real Stig commented on the post, Lancia-Ferrari fredag: Et spændende Thema! 1 år, 1 måned siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Lancia-Ferrari fredag: Et spændende Thema! En læser sendte mig som forslag til en […] Vis

    Lancia Thema er en grå mus – også i rød.
    I 8.32 glemmer man dette med det samme, man sætter sig i de Poltrona Frau beklædte sæder og kigger på ét af bilverdenens smukkeste instrumentpaneler.

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • Per Manstrup Kristensen Min kones nye Lancia: Musa
  • stefan Weekend Matiné Nr. 584
  • Henrik Kusk Min kones nye Lancia: Musa
  • Michael Ole Bottos Min kones nye Lancia: Musa
  • jewer Min kones nye Lancia: Musa
  • Claus Ebberfeld Min kones nye Lancia: Musa
  • Ole Wichmann Min kones nye Lancia: Musa
  • AlfaHahn Min kones nye Lancia: Musa
  • Claus Ebberfeld Min kones nye Lancia: Musa
  • Kjeld Jensen Min kones nye Lancia: Musa
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO