Forum Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft Gruppekøb af Weber 45mm DCOE (Kina)
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Forfatter
    ruldal
    148 Indlæg

Hej folkens.

Jeg er ved at skrabe interesserede sammen til et gruppekøb af spritnye Weber DCOE 45mm karburatorer.

Før alle fordomme om billige kinakopier kommer på bordet, så har jeg været i kontakt med producenten. De giver 1 års totalgaranti på de produkter de laver.

Der er tale om 100% nøjagtige kopier af den velkendte spanske Weber DCOE 45mm karburator. Alle leveres komplette og samlede i det man kalder “factory setting”. Dvs 38mm venturi, og dyser derefter.
    Da der er tale om en 100% nøjagtig kopi, passer alle dyser, venturier osv nye som bruge til Weber 45 DCOE.

Min tese omkring det er at noget der er lavet i Kina i 2014 er bedre end noget der er lavet af en flok bagstive spaniolere i 70´erne..

Der skal købes 10 stk i alt, og jeg har allerede 5 afsat.

Prisen er 125 USD stk (jeg gentager lige, 125 US dollars pr stk i skrivende stund svarer det til lige under 700kr). Inklusiv told, fragt osv er det omkring 1000.- kr pr stk. Det kan man ikke engang få brugte for !

Køber vi mere end 20 er der endda gratis fragt.

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at jeg ikke er ude på at tjene penge på dette, prisen deles i det antal karburatorer der bestilles, og betaling forudbetales via paypal eller lign til undertegnede hvorefter der vil være cirka 1 måneds ventetid. Herefter kan karburatorer bestilt afhentes kvit og frit hos mig, ellers sendes mod betaling (75kr) hvor som helst hen i landet.

Et billede af herligheden: http://www.alibaba.com/product-detail/WEBER-45MM-DCOE-CARBURETOR_155954725/showimage.html

Lad høre om der er nogen der er med :) Jo flere jo bedre.

Oktan
    644 Indlæg

Mmmmmmmmmmmm: ‘lavet i Kina’ .

Hvorfor står der så
    WEBER 45MM DCOE CARBURETOR
    ” Unverified Supplier – barin prima
    [ Indonesia ] ”

“barin prima
    Business Type: Manufacturer
    Year Established: 2008”

ruldal
    148 Indlæg

Ja de bliver så vidt jeg har forstået produceret i Kina, og solgt af 3 forskellige firmaer, dette er dem med den bedste pris og ligger så i indonesien.

Det er vel i grunden ligegyldigt eller ?

Oktan
    644 Indlæg
    Oktan
    644 Indlæg

Jeg er på INGEN måde Weber-ekspert , men jeg forstår bare
    ikke det her.

“.. et gruppekøb af spritnye Weber DCOE 45mm karburatorer…”

Nej, det er ikke spritnye Weber karburatorer.
    Det er spritnye kinesiske KOPIer af Weber karburatorer.

“..der er tale om en 100% nøjagtig kopi..”

Jeg kunne tage gruelig fejl her, meeeen:
    jeg har to gamle venner der uafhængigt har været rodet
    ind i fremstilling af (tekniske) produkter i Kina og aftagelse
    af (kopi) produkter fra Kina.
    Hvis der er een ting der er 100% sikkerhed for,
    så er det at kopi-produkterne fra Kina IKKE er 100% nøjagtige kopier.
    Karburatorer ( især Weber’e ) er temmelig ‘delikate’ tingester.
    En ganske lille afvigelse fra original specifikationerne kan sende dig
    på en evig jagt efter at få skidtet til at fungere bare nogenlunde.
    Det er svært nok i forvejen, med en original Weber.
    Jeg ved ikke hvilke køretøjer de(n) skal sidde på,
    men hvis der skal sidde flere….så blir’ det endnu ‘sjovere’.

“..De giver 1 års totalgaranti på de produkter de laver…”

Mmmmmmm: så når træk/tryk -armen til acc. pumpen knækker ( eller what-ever)
    og det viser sig at original-dyserne kvadrer gevindene
    så sender man tingesten retur i en papkasse til Mr. Barim Prima i Indonesien
    og så fixer han den ?

“… noget der er lavet i Kina i 2014 er bedre end noget der er lavet af en flok bagstive spaniolere i 70´erne..”

( Jeg er ganske uenig…men: )
    Hvis man vil have en Weber skulle man måske bare købe en Weber
    ( der ikke er lavet af såkaldte ‘bagstive spaniolere i 70´erne’ ):

http://www.webcon.co.uk/shopdisplayproducts.asp?page=3&id=22

…og hvis man allerede HAR en Weber, som ikke fungerer optimalt,
    så kan man købe et renoverings-sæt for under 200.- kr.

http://www.ebay.com.au/itm/Weber-40-42-45-DCOE-Carburettor-Kit-2-00-N-S-/261081390131

Kit contains all gaskets, throttle shaft bearing
    dust seals, 2.00 inlet needle valve, various small
    parts, including all important pump jet washers.

Som sagt er jeg ikke Weber ekspert og jeg har brugt sådan et sæt.
    Det var ikke svært:

Attachments:
    Oktan
    644 Indlæg

PS:
    Nej, jeg kan ikke udstå al det kinesiske kopi-junk vi bliver oversvømmet med.
    Nej, jeg kan ikke udstå at nogle u-innovative pengegriske kinesere kopierer
    noget som andre har brugt penge på at udvikle og at de bruger underbetalt arbejdskraft
    i arbejds-fange-lejre til at producerer det.

PS PS:min Weber sidder på denneher. Funky…ik ?!

Attachments:
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Her sidder jeg og venter på, at en anden skal spørge, så jeg slipper for, at udstille min uvidenhed…

Men jeg kan ikke vente og må altså spørge: Hvad er det for en smuk motor, som Weberen sidder på ?
    Det kan da umuligt være den komplette motor???

Kurt
    61 Indlæg

Hej Weber folk.

Jeg vil 100% give Oktan ret.

Jeg kunne aldrig finde på at købe en Kina-weber. Jeg har nu i over 40 år haft med ældre FIAT biler at gøre, og har også (især de senere år) renoveret mange karburatorer.

Ca 80% af ældre FIAT biler kører (som bekendt) med Weber, resten Solex. Og jeg vil til enhver tid hellere renovere/reparere det originale, istedet for at købe og montere et nyt kopiprodukt. Det har aldrig (indtil nu) været et problem at finde de reservedele, der skal bruges – typisk pakningssæt, membraner, dyser og nåleventiler. Det bliver måske ikke billigere end en ny Kina-karburator, men det bliver bedre.

Når jeg har monteret en renoveret karburator, tager jeg altid udgangspunkt i den originale dysebestykning til bilen. Så har man et udgangspunkt, som da bilen var ny. Efterfølgende kan man så finjustere dysestørrelser osv.

Jeg tror ikke på, at man kan tage udgangspunkt i den originale dysebestykning på en kopi karburator, og det ender med at man finjusterer i uendelighed, og aldrig får det til at gå rigtig godt.

Det svarer lidt til (og jeg har set utallige eksempler), at man har monterer en karburator fra en anden bil/bilmodel, og det lykkes aldrig. Man justerer og ændrer i evighed, og det bliver aldrig godt – kun hvis man er heldig, dog som regel med større benzinforbrug som følge.

Hilsen
    Kurt

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Spændende diskussion med markante meninger :-) Selv er jeg nok også mest til de originale, selv om prisen er højere.
    Kurt, du lyder som en erfaren mand mht. Webere og jeg vil gerne stille dig et spørgsmål. Det er både meget specifikt og konkret, gider du ikke sende en mail til mig på jens punktum langdahl @ gmail punktum com. Tak :-)

Smeden
    110 Indlæg

Jeg ville også holde mig til en original webber Eller skifte hele systemet ud og sætte sprøjt på istedet ;-) Man kan faktisk godt lave det så det ser originalt ud!

Jeg er enig med dig Ib det ser spændende ud det Oktan roder med! Jeg gætter på en skruekompressor der suger gennem webberen. Jeg har ingen anelse om hvad den skal monteres på en Alfa Boxer?

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Eller en ombygget Honda Gold Wing ;-)

Oktan
    644 Indlæg

Smeden: naaaaaa, det er en (2 x) 3-bladet Roots-type kompressor. Magnusson Magnacharger .
    Her tilbage da jeg renoverede den:

….men det der med en boxer-motor var da helt rigtigt !

Jens har vist før læst mine bævlerier om min ‘lettere ombyggede’ 1977 Honda Goldwing,
    så han har ret….det er der Weber’en og kompressoren er monteret:

If it ain’t blown
    it sucks

Ryhl
    303 Indlæg

Den er sgu godt nok fed, din blower Gold wing, – oktan … Har du haft den rullet ? Eller hva’ tror du systemet gir i fht. de org. 80 hk ?

Jeg vil altså også være kritisk forbeholden, overfor sådan nogle kinøjser webere ….
    Deres forhold derude, alene til metallurgi … argggh! Altså den legering/materiale de støber emner af, – er jo ofte helt ude i hampen, altså et tilfældigt sammensurium af forhåndenværende genbrugsmetaller. Og så kommer alt det andet med kvalitet og præcision, der heller ikke lige kan ses ved første øjekast ….

Så jeg er altså helt på linie med Oktan; Kurt og Smeden her., og stod jeg og manglede Webere eller Dell’ortoer til en lækker klassiker, ville jeg også købe originale, nye eller brugte.

Men altså, spændende … hvis i når de 10 stk, – så kan det jo være vi engang får respons på vores “fordomme” …
    Og man skal da heller aldrig sige aldrig ;-)

ruldal
    148 Indlæg

Ok, jeg vil så hilse og sige 1000 tak til Oktan for at fucke min tråd totalt op, og ikke nok med at man ønsker at diskutere suppens farve når vi allesammen har bestilt smørrebrød, så vælger man så at oprette sin egen personlige fotosession i en tråd hvor personlige holdninger på alle tænkelige plan burde holdes for sig selv.

Ja der blev han lige en kælling gjorde han..

Men jeg kan fortælle så meget at det her jantelovspis præcist var grunden til at jeg begyndte at benytte udenlandske fora istedet for de Danske. Jeg syntes det er smagsløst, og et udtryk for abnormt ringe sociale kompetencer.

Jeg har på intet tidspunkt bedt om jeres mening om produktet. I kan mene det er lort eller ej, det er jo underordnet. Men min tanke var at hvis der var andre som mig der er teknisk nok inde i webere til at vide at ALT jo alligevel skiftes ud når de skal justeres og der faktisk bare er tale om et hus støbt i aluminium, der havde lyst til at få fat i et sæt billige 45mm webere så kunne de melde sig under fanen.

Istedet skal Oktan begynde at diskutere om det nu også virkelig KAN kaldes webere når de nu er kopier…

Jeg er ikke ude på at sælge jer noget jeg på ingen måder kan stå inde for. Jeg ved ikke hvordan kvaliteten er, og jeg ved heller ikke om de virker eller ej. Men til den pris er jeg frisk på at tage chancen, og nu hvor samtalen er ovre i metalurgi så vil jeg påstå at det skrammel de laver i Kina og alle mulige andre steder til hver en tid vil være bedre end det de lavede i 70´erne i Madrid.

Jeg vil gerne bede Admin om at fjerne denne tråd da den på nuværende tidspunkt er blevet ødelagt nok til at være fuldstændig uden skyggen af sin oprindelige værdi og budskab.

Oktan
    644 Indlæg

Åvkæææj !

Oktan.
    Kælling med abnormt ringe sociale kompetencer.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.