-
westmus commented on the post, Sveriges mest berømte Ford Mustang 4 år, 7 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Eller berygtede? Forsidebilledet og bilens krav på verdensberømmelse i Sverige stammer fra dens medvirken i det dramatiske gidseldrama på Norrmalmstorg i 1973. Mere eksakt var de […] Vis@Soren W , som vist også tidligere omtalt herinde havde det danske politi jo også en par Mustangs i flåden, indkøbt specielt til at fange motorbøller. Så datidens færselsbetjente var tilsyneladende fint tilfredse med sådan en kaners køreegenskaber når højrefoden blev tung. Rogers Søgaards havde faktisk også masse af ros, da han i de tidlige 70’e…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Nu bliver Mercedes A-klassen 25 år 4 år, 7 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post I år er det 25 år siden, at Mercedes “lille ny” blev præsenteret med pomt og pragt og 24 år siden, at den skandaløst tog sig en rulletur i en verdensberømt undvig […] VisAt koreaneren har en smule lige med en A klasse, giver jo egentlig mening da den så vidt jeg husker det jo er baseret på Mercedes teknologi. I øvrigt googlere jeg lige, sådan en Rodius er designet af Ken Greenley, som også har været designer hos både Aston Martin og Bentley. ud over at have været leder på bil design afdeling af det engelske…[Læs mere]
-
westmus svarede til emnet Hjemtransport af bil fra Frankrig i forummet Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder 4 år, 8 måneder siden
Måske autohenter.dk kan hjælpe dig. Har ingen personlig erfaring, har kun set ham være aktiv på et andet dansk bilsite. Hvis jeg ikke tager fejl er det en enkeltmandsvirksomhed med en erfaren mand bag rattet. Ud fra hvad der skrives på hjemmesiden finder du næppe mere flexibilitet mht hvad de skal klare af opgaven fra et professionelt firma.
-
westmus commented on the post, Weekend Matiné Nr. 372 4 år, 8 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Vi vil have “eksplosionsmodellerne” tilbage. Helt siden begyndelsen af 1900’erne har bilproducenter bygget eksplosionsmodeller – de såkaldet cutaways showbiler – der afslører de […] Vis@michael-s-lund du må ikke sådan tale negativt om de gamle mænds drømmebil fra barndommen. Mindes at Countach blev testet i en af de danske bilblade og at de var ikke alt for imponeret over oplevelsen bag rattet. At de mente den nærmest hørte til på en racerbane hvor man kunne holde høj fart og mest havde brug for af kikke fremad.
-
westmus commented on the post, Weekend Matiné Nr. 371 4 år, 8 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Lamborghinis vanvittige påstand: 25.000 timer for at bygge en bil? Og så er det ikke engang en NY bil, vil endnu større kritikere end jeg måske påpege. Men lad mig starte med begy […] VisFor dem der elsker drama, stødte jeg på historien om Chrysler’s forsøg på at indtage Europa. Det er 45 minutters historie fortælling af Matador’ske dimensioner, når virkeligheden er så grotesk at det bliver underholdende. 😝
-
westmus commented on the post, Verdens bedste firmabil: Lotus Omega 4 år, 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Sportssaloon? Det kan slet ikke gøre det: Jeg kørte en SUPERsaloon, og jeg elskede det. Det var her i weekenden til Classic Race Aarhus: Vi (altså min arbejdsgiver, ikke Vi […] VisHvis man har en indre Fru Hyacinth og “Opel Omega” ikke helt holder stilen, kan man jo evt importere en amerikansk udgave af den efterfølgende B model, så har man nemlig en Cadillac til at holde indkørslen. 😁
-
westmus commented on the post, Lamborghini Jarama og hvorfor den er overset 4 år, 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tolvcylindrede motorer er Guds gave til menneskeheden og Lamborghini har lavet nogle af de mest berømte og berygtede biler med V12. Men dagens bil er næsten glemt, og det er en s […] VisHm… 6 ejere og ingen af dem har tilsyneladende så gidet at køre i den. Den kan man jo godt tænke lidt over.
Har den viste bil i øvrigt en lige så slasket bagklap som den han Doug på Youtube testede? Det så MEGET italiensk ud. 😄
-
westmus commented on the post, Farlig viden: undervognssænkning kan være flot… 4 år, 9 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Dagens indlæg er muligvis i den kortere ende, men uden tvivl godt for diskussionslysten, for det vil ægge både dem som lever for originalitet, men ikke mindst dem som gerne vil gå […] VisMon ikke realiteten bag at bilerne i praksis tit originalt fra fabriken stod højere end vist på de officelle billeder i de gode gamle dage, var begrundet i at bilerne skulle kunne køre problemfrit på veje af tvivlsom beskaffenhed, også med max last. Designeren tegnede en bil hvor hjul og skærme var perfekt afstemt. Men efter at have været forbi…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Den sidste olie 4 år, 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Begrebet stammer fra den kristne verdens tradition med at tegne et kors på en døendes pande. I min verden er “den sidste olie” noget man tapper af bundkarret før et olieskift. Men […] VisSelve baseolien i motorolie er et evighedsprodukt. Det der sker er at den forurenes og tilsætningerne “slides op”. Det er af samme grund der i dag er firmaer der indsamler og genraffinere spildolie. Den nye dyre motorolie du køber i en dunk kan sagtens består af noget som tidligere har være tappet af naboens Skoda. Herhjemme har vi: htt…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Volvoweekend på Rømø: Pre-'58, kulgrill, dragracing & aftenbadning 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Reportagen fra Rømø Motor Festival kommer senere, men lad mig starte med et råd om hvordan man indtager weekenden derovre bedst. Siden jeg besøgte Rømø Motor Festival første gang ( […] Vis@claus-ebberfeld , Berlingo findes jo også som lukket varevogn. Det er den moderne afløser for din Volvo, uanset om du vil det eller ej. En universal transporttingest der fåes i forskellige udgaver, som enten giver god plads som familie flytter, eller som lille transport- eller servicevogn.
-
westmus commented on the post, Volvoweekend på Rømø: Pre-'58, kulgrill, dragracing & aftenbadning 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Reportagen fra Rømø Motor Festival kommer senere, men lad mig starte med et råd om hvordan man indtager weekenden derovre bedst. Siden jeg besøgte Rømø Motor Festival første gang ( […] VisHvorfor skal der nu hakkes på Berlingo, det er jo reelt bare en nutidig udgave af Ebberfelds Volvo? Der bor en gut her i nabolaget af typen med børnetegninger på armene, hestehal, lædertøj,samt en meget stor og larmende MC, tilsyneladende kan hans tissemand fint håndtere at hans og konens hverdagsvognpark består af Berlingo lignende køretøjer.
-
westmus commented on the post, Volvoweekend på Rømø: Pre-'58, kulgrill, dragracing & aftenbadning 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Reportagen fra Rømø Motor Festival kommer senere, men lad mig starte med et råd om hvordan man indtager weekenden derovre bedst. Siden jeg besøgte Rømø Motor Festival første gang ( […] VisHvad skal man med en Ferrari, når man kan nyde livet i en gammel langsom Volvo PV? Det er nok også knapt så pinligt at skulle krejle sig til for en femmer benzin i Volvo’en. 😁
-
westmus commented on the post, Weekend Matiné Nr. 364 4 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Sensommerens glæder Vi har løsnet lidt spredt information omkring årets løvfaldstur. For dem som ikke er bekendte med arrangementet, så er det vores relativt nye tradition – i år blive […] Vis@soren-w , “løbsk kommentarspor” var jo næsen hverdag tidligere her på siden. Det var ikke unormalt at en artikel genererede 100 kommentarer og nogle festlige debatter.
-
westmus commented on the post, Når amatøren slår den professionelle: Project "Utah" 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ian Callums var Jaguars chefdesigner i henved tyve år, og han fik undervejs modificeret en Jaguar Mk2 efter eget hoved. Men blev den bedre af det? Jaguar Mk2 kom på gaden i 1959 o […] VisEn historisk detalje er jo at navnet “Utah” ikke er grebet ud af den blå luft, men var Jaguars eget navn på projektet omkring udviklingen at et nyt selvbærende type karosseri som førte til bl.a MK2 modellen.
At omtale engelske RetroPower som bygger bilen som amatører må vare lidt en spøg, da det er en 12 mand stort firma som lever af at res…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Hvor blev kulfibers vægtfordel af? 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det engang åh-så-eksotiske materiale var både let, stærkt og dyrt. Jeg håber det stadig er stærkt, for de to andre karakteristika lader til at være forsvundet? Det var en kæmpeg […] Vis@claus-ebberfeld , “det er i hvert fald ligegyldigt for mig som forbruger, fordi jeg kun interesserer mig for gamle biler.” Hvorfor så overhovedet denne artikel med fokus på vægten af nutidens biler? I øvrigt er biler vel egentlig ikke blevet tungere, større veludstyrede komfortable biler var jo også tunge da farfar var ung. Kommer faktisk stadi…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Hvor blev kulfibers vægtfordel af? 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det engang åh-så-eksotiske materiale var både let, stærkt og dyrt. Jeg håber det stadig er stærkt, for de to andre karakteristika lader til at være forsvundet? Det var en kæmpeg […] Vis@claus-n , det er jo egentlig ligegyldigt hvad du, jeg og Ebberfeld ønsker af en bil. Bilfabrikanter der ønsker at drive en god forretning bygger dem som flertallet ønsker og tilpasset den gældende lovgivningen. Det sidste er langt fra noget nyt, Italienske biler havde f.eks generelt små motorer da store motorer blev straffet af de ital…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Hvor blev kulfibers vægtfordel af? 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det engang åh-så-eksotiske materiale var både let, stærkt og dyrt. Jeg håber det stadig er stærkt, for de to andre karakteristika lader til at være forsvundet? Det var en kæmpeg […] Vis@claus-n , det er intet problem at bygge en superlet bil, det giver bare ikke den sikkerhed og komfort der forventes af en bil i vore dage. Peugeot 106 er altså en 30 år gammel ting og 30 år er meget i bilernes historiske udvikling. Træk 30 år fra 106’eren så har du halefinner, 3-trins ratgear og den klassiske Fiat 500. Ydeligere 30 år bagud…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Hvor blev kulfibers vægtfordel af? 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det engang åh-så-eksotiske materiale var både let, stærkt og dyrt. Jeg håber det stadig er stærkt, for de to andre karakteristika lader til at være forsvundet? Det var en kæmpeg […] Vis@claus-ebberfeld , En af grundene til at man i dag ikke går hårdt efter at lave “lette” biler er vel at bilerne generelt allerede har mere “køreegenskaber og fart” end ejerne reelt kan bruge til noget fornuftigt. Markedet efterspørger mere “komfortable” biler, selv når det gælder sportsvogne, så det er hvad fabrikkerne bygger. Din egen person…[Læs mere]
-
westmus commented on the post, Hvor blev kulfibers vægtfordel af? 4 år, 10 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det engang åh-så-eksotiske materiale var både let, stærkt og dyrt. Jeg håber det stadig er stærkt, for de to andre karakteristika lader til at være forsvundet? Det var en kæmpeg […] VisDen store foreskel er jo at moderne biler er bygget meget mere solidt og sikkert. De er også proppet med isenkram og lyddæmpning. Samtidigt betyder højere ydeevner også at alt det tekniske er bygget kraftigere og der med også bliver tungere. Uden brug af moderne letvægts materialer ville moderne biler være endnu tungere end de er.
Det er muligt…[Læs mere] -
westmus commented on the post, Weekend Matiné Nr. 363 4 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvad er årets højdepunkt indenfor klassiske biler? Det kom jeg til at tænke over efter at en lederskribent i et førende dansk onlinemagasin om klassiske biler sidste weekend udråbte Cope […] Vis@claus-n , hejnet betyder jo netop at man kan stå helt tæt på selve banen uden at være selvmordkandidat. Mindes at det høje hejn ned af CRAA’s langsiden mere end en gang i praksis har holdt flyende biler inde på banen, i stedet at de landede ude mellem publikum.
@njal-fredhave , lad nu bare op til en tur til Århus. Det er altså langt mere gr…[Læs mere]
- Hent mere