Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Christian N
    42 Indlæg

I øjeblikket kører jeg en del i tog, og der er der tid nok til at lade tankerne flyve. Dagens indlæg fik mig til at tænke på Ashley GT og div. andre lækre sprite/midget kloner. Hvordan er det egentlig med at få sådan en forsikret? mit indtryk er at de fleste forsikringsselskaber kræver at bilen er fuldstændig standart og skal se 100% ud som da den var ny. Hvad sker der når man bla. skifter fronten til en anden?

En anden tanke, sådan en Ashley GT med Monza front kunne godt komme på ønskelisten, der bliver den dog indtil SU’en sidestilles med en minister pension.

ruldal
    148 Indlæg

Så længe bilen har et historisk islet bør der ikke være problemer.

Men i forhold til klassisk forsikring / veteranforsikring skal du være opmærksom på at du skal have en normal bil indregisteret og forsikret først. Du må heller ikke benytte bilen mere end xx dage om året alt efter hvilket forsikringsselskab du vælger.

De kræver ikke at bilen står som da den forlod fabrikken, men de ønsker ikke at forsikre biler som er unormalt meget tunet, eller “gejlet” hvorved idéen bag veteranbil falder til jorden. Et eksempel kan være en Dodge Charger med kæmpe motor, kompressor og “fluefanger” på hjelmen, bur, carbon dele, kæmpe 22″ alufælge og wheelie-bar bagpå.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men en bil med ansvar koster jo ikke alverdens, og du får i forvejen kvart vægtafgift på sådan en svend. Jeg betaler p.t 2200.- kr i ganske almindelig ansvarsforsikring på min BMW E21.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.