-
ForfatterIndlæg
-
15. april 2013 kl. 18:50 #54198
Niels Abild
218 Indlæg
se det med langsom gående engelske motore,i min var der en 998 motor som fulgte apendix k,den havde poul heicendorff byget,og den var på et sted mellem 93-97 hk,samme motor blev også brugt til formel junior,hvor den havde større ventiler,og anden kaborrering og lagde omkring 110-120 hk ved ca 11.000 omdr,man brugte delvis bmc og ford anglia motorene,og man kaldte dem screemers på grund af de mange omd gav en høj skrig aktig lyd,så det med omdr holder ikke,jeg har kørt mange racer biler men aldrig nogen så gode og sikre som frøen,og en lille historie,for en del år siden var jeg inveteret til ferrari træf på kti i roskilde,jeg havde selv en ferrai,men da jeg havde temlig ondt i ryggen sagde jeg at jeg kunne ikke træde ferrariens kopling,formanden for klubben spurgte om jeg havde en anden bil jeg kunne køre,ja min frø,og den var også ferrari rød,jeg mødte op blandt 28 ferrari kører,til stor morskab for de andre deltagere,men kørte med i løbene som bestod i 3 omgange rundt alene på banen,og bedste tid for 3 gange 3 var vinner,det blev frøen som kørte en omgang på 47 cek,hvor den hurtigste ferrari lå på 51 cek,der var ikke så megen morskab fra de andre kørere efter løbet,derimod en hel kø af folk der gerne ville prøvekøre frøen,nu skal det siges at frøen var en desideret banebil,med semi sligs,og undervogn til race,hvorimod ferrarirne skøjtede rundt i alle svingene på deres gade dæk,jeg tror at frøen koster omkring 70-80,000kapelmesteren
15. april 2013 kl. 19:01 #54199
Niels Abild
218 Indlæg
ferrari træf 1993 kti roskilde-racer frøen15. april 2013 kl. 19:29 #54200
Henning Pryds
12 IndlægJamen er det den samme som står i Esbjerg, Niels? Har den ikke en anden motor og farve?
15. april 2013 kl. 20:34 #54203
Ryhl
303 Indlæg@ Niels:
God historie om Ferrari-arrangementet :-)
Jeg vil lige understrege, at jeg tror dig, – JEP! – jeg har kørt på Roskilde KTI et par gange – og ved godt hvor meget hurtigere man kan komme rundt i en lille, let og godt styrende bil, – end de “store” !
Du har også ret i, at hvis jeg havde en Sprite – så ville det være MEGET fristende, også at køre hillclimbs. Og så ville jeg vel også ende i hurtigt-snurrende motor ;-) . Det med langsomtsnurrende gik også en del på Triumph, og bare sådan en “overordnet” tanke … det kunne f.eks. være en 6-benet Vitesse m. 100 hk v. 5000 snoninger el. lign…
15. april 2013 kl. 20:41 #54204
Niels Abild
218 Indlæg
den der står i esbjerg har samme farve,men en standard motor,men undervogn er bygget op med nye dele,man må regne med at hvis man skal bygge den eksisterende motor om til racerbrug,skal man af med 25.000 kr oven i,da man skal hærde og balancere krumptap,kugle bombardere plejlstængerne,je racer stempler,porte og opgradere topstykket ,anden knast,racer kopling,2 stk 1 1/2 tommer su karburatorer og banan udstødning,og kompresion 12-1,så ender man op i 90 erne,men det væsentlige med frøen og dens kvart bagfjedere,gør at du køre 8 taller rundt om resten af feldtet,eks genemsnittiderne for en god lotus cortina på knutstorp ligger omkring 1,16,det har jeg også kørt i frøen,og inde i kbh havde jeg også dyster med ac cobra,så hvis jeg skulle begynde igen ville jeg starte med en frø,men ak jeg er blevet for gammel,jeg har jo også en som minder meget om frøen,den er ca 200 kg lettere end frøen og er homoligeret med en 1216 climax motor,har også skiver,men vi får se hvad den kan,sidste gang fik jeg kun køret et head,da vi sloges med bagtøjet ,men det skulle være i orden nu,så jeg prøver nok på knutstorp den 27 april,jeg har faktisk den til salg,og der er en ny motor og gearkasse i den ,fordelen i forhold til frøen er at man ærger sig ikke ved at se den ruster væk,er der en køber koster den 110.000 kr,jeg så en til salg i hamborg,ikke så flot som min for 25.000 euroskapelmesteren
15. april 2013 kl. 22:19 #54205Nikolaj Mortensen
14 IndlægHej.
16. april 2013 kl. 00:26 #54206
Niels Abild
218 Indlæg
nikolaj kom du ned på onkel nielses 1.16,ellers må jeg give dig nogle timer i køreteknik,hvis jeg kommer med cortina,kan du bare stille op til start bag mig,så har jeg et reb så du kan hænge på,vedrørede triump motorene,der er et problem med at bruge dem til race,det er topstykkernes støbning der umuliggør at man kan få ligeså godt flow som i bmc topstykkerne,hvor man i en 1275 bmc med lidt snille kan hente 118 hk,kan man i en triumph 1300 kun få ca 100 hk,og desuden er triumph tungere generelt , en fransk race fairthorpekapelmesteren
16. april 2013 kl. 09:34 #54208Nikolaj Mortensen
14 IndlægNiels , det kunne være super at hænge et en snor i din Cortina , men jeg har jo brug for at gennemføre mere end 3 omgange ?
16. april 2013 kl. 10:30 #54210
Ryhl
303 Indlæg16. april 2013 kl. 11:21 #54211TMR
8 IndlægNår i nu har fået jeres drømme Spridgets ud at køre, så vil jeg i stedet for de farlige og dyre Hill Climbs anbefale at lære jeres MG eller Triumph at kende på et af MGCC DK´s MG Sport arrangementer.
16. april 2013 kl. 15:01 #54212
Henning Pryds
12 IndlægPalle, går ud fra begge biler er M.G’er af en eller anden slags? Har også tænkt mig, at melde mig til jeres track-day, som er en mægtig god ide, med min Healey 100, hvis jeg ikke inden da, har fået fingrene i en Austin Healey Sprite (HAN 5).
16. april 2013 kl. 17:20 #54213TMR
8 IndlægJa Pryds.. Du har ret.
16. april 2013 kl. 19:03 #54214
Henning Pryds
12 Indlæg17. april 2013 kl. 00:25 #54225
Niels Abild
218 Indlægpalle,hvad mener du med en gøngehest,jeg har jo kørt frø i mange år,og aldrig opdaget at der er en gøngehest begravet i den ,måske en travhest,men hvad er din bedste tid på knutstorp,jeg har en tid 1.16,med gøngehesten som du kalder en frø,men jeg syntes også at efterfølgeren er ok,ja de har større motorer,men jeg ved ikke køre du i klasse med frøen som jo er fra før 61,og har bedre muligheder for at vinde,da der ikke er så mange biler i den klasse ,men ret mig hvis jeg har fejl
niels
17. april 2013 kl. 07:02 #54226kosmopolitten
14 Indlæg@Niels Abild said:
palle,hvad mener du med en gøngehest,jeg har jo kørt frø i mange år,og aldrig opdaget at der er en gøngehest begravet i den ,måske en travhest,men hvad er din bedste tid på knutstorp,jeg har en tid 1.16,med gøngehesten som du kalder en frø,men jeg syntes også at efterfølgeren er ok,ja de har større motorer,men jeg ved ikke køre du i klasse med frøen som jo er fra før 61,og har bedre muligheder for at vinde,da der ikke er så mange biler i den klasse ,men ret mig hvis jeg har fejlniels
948 motor med sug og på Dunlop´s… tog du selv tiden? smiler.
men ikke én finger på spridgets som sådan, det er bare meget “bang for the bucks”
ha´en god dag i foråret
/Frank
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.