-
ForfatterIndlæg
-
10. februar 2015 kl. 10:56 #92041
Svip
42 IndlægJeg købte i december en CX’er fra 1985. Lidt et impuls-køb, men hey, den var billig.
Jeg er meget glad for den, men dens batteri er godt nok noget gammelt møg. Det dræner sig selv, selv når jeg tager skoen af. Jeg ved ikke noget om batterier til at bruge den rigtige jargon, men det virker nærmest utæt.
Så i stedet for konstant at skulle håbe på et flinkt medmenneske der vil hjælpe med at starte motoren op, så vil jeg købe et nyt batteri i stedet, men jeg ved bare ikke nok om batterier til at vide hvad der er godt og hvad der er skidt. Og mere væsentligt, hvad der passer i CX TRS 22.
(Bare rolig, jeg har skam stadig min DS’er og den har ingen batteri-problemer.)
10. februar 2015 kl. 22:37 #92072
Kim Jensen
30 IndlægTag en snak med Morten http://www.lepetitgarage.dk/ Han ved en masse om CX eller @Mads Henriksen her på Viaretro
11. februar 2015 kl. 08:55 #92084
Kai
583 IndlægEr den slags ophøjet til raketvidenskab på sådan en?
Er det ikke bare at runde den nærmeste Thansen, Harald eller lign, og finde et med polerne i samme position, og ca samme fysiske størrelse?
Jeg mener at du bor på Frb., så kør ud til Krogslund.dk, han plejer at gide hjælpe med at finde ting der passer til ens bil.11. februar 2015 kl. 09:17 #92085
Jacob B
216 IndlægBare glæd dig over, at det er en fin ældre bil Svip!
Jeg har en nyere Audi A6 2,4 Aut. holdene på pladsen… Den har kørt fint uden problemer, men da den skulle startes sidst efter et par måneders stilstand, var der ingen strøm på.
Nå på med booster = Ingen start men massere af lys i display og nav-skærm!
På med den intelligente lader, og da den var fuldt ladet og gav besked om, at batteriet var 100% ok, så prøvede jeg igen men med samme nedslående resultat = Ingen start men stadig med massere liv i diverse displays!Nu blev Google og til sidst Audi min “ven”… Det viser sig, at batteriet er udskiftet til et uoriginalt, og det nye batteri ER IKKE PROGRAMMERET TIL BILEN (?????), hvorfor den så ikke kan starte, når den har været løbet helt tør for strøm!?
Det positive, hvis man skal finde noget, er jo så, at det ihvertfald ikke gør ens kærlighed til de ældre biler mindre! ;-)
11. februar 2015 kl. 16:01 #92095Ib Erik Söderblom
423 IndlægHmmm Jacob B, spøjs situation…
Hvordan fik de så i sin tid Audi’en til at starte, efter de havde skiftet batteriet til et uoriginalt ?
Der er jo trods alt en periode uden strøm, men selve batteribyttet finder sted.Jeg tvivler ikke på, at VAG er lige så forbrugerfjendske som eks.vis Apple og deres chip-inficerede stik, så de kan “skræmme” brugerne med “Du bruger et uoriginalt stik” meldinger, som er designet til, at de skal styrte ud og bruge formuer på et “rigtigt” stik.
Hvad er egentlig prisforskellen på et Audi-batteri og et normalt batteri ?THansen har Exide batterier til CX !
11. februar 2015 kl. 16:52 #92097
Svip
42 IndlægLe Petit Garage kunne sælge mig et Exide batteri billigere end THansen!
Mange tak til Morten fra Le Petit Garage.
11. februar 2015 kl. 17:20 #92098
Kim Jensen
30 IndlægMorten er god nok :-D
14. februar 2015 kl. 20:52 #92333
Jørn Jarnved
52 IndlægHej
Jeg har med batterier at gøre til dagligt, især forbrugsbatterier også kaldet traktionsceller 2V men der ryger da også lidt startbatterier over disken til venner og familie.
Jeg har aldrig hørt om “uoriginalt strøm” men fabrikanterne holder på deres mærker eller rettere sagt deres “klistermærker” som mange gange kun er forskellen på et Berga, Varta eller Bosch.
Har en kunde som lige har leaset en ny BMW og skulle give næsten kr. 2.400,- for et nyt batteri da der var gået en celle i det og det var lige over 1 år, vi fandt et batteri som også havde BMW strøm på og det kostede kun 800,-15. februar 2015 kl. 08:58 #92338jakob356
170 IndlægHej Svip
Jeg satte også nyt batteri i min blå CX GTi da jeg fik den. På ca 60AH. Det virker fint med et “almindeligt” no-name til 300kr, og har ikke givet problemer det sidste halve år, selv i hård kulde.
Det slidte mærkevarebattei var på færre AH og desuden meget gammelt.Jeg skiftede også stelforbindelsesledningerne ud til nogle tykkere. Mads H lavede en god “how to” på det gamle Citronik, som nok er lidt svær at finde nu, men det er ret nemt og simpelt arbejde.
Vil anbefale dig at prøve at få ryddet lidt op i alt det elektriske ekstra-tingeltangel der er i din bil, for mere simpel køreglæde i den og mindre risiko for fejl og afladning.
15. februar 2015 kl. 09:06 #92339jakob356
170 IndlægI min Porsche har jeg forresten sådan et “batterifraskiller” håndtag siddende, ligesom man har på både og racerbiler.
Ud over at det er ekstra tyverisikring, har det gjort at det sidste batteri i den holdt 15-20 år!
Så er der totalt afbrudt, når man ikke bruger bilen.
Hvis man kigger meget på uret i kabinen er det selvfølgelig lidt irriterende at skulle stille det, men er det digitalt virker det jo som køretidstæller i stedet ;-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.