-
ForfatterIndlæg
-
6. marts 2013 kl. 19:08 #51614
Jens Langdahl
731 IndlægDet er den internationale “bogens dag” den 7. marts. Vanen tro fejres det af forlaget Veloce Publishing, der i år sælger 25 interessante titler til halv pris – men kun indtil den 8. marts klokken 9.00 AM – GMT! Der er nogle rigtig spændende ting imellem, se selv:
7. marts 2013 kl. 23:18 #53016
Ryhl
303 IndlægJa – der er ellers nogle spændende imellem :-)
Men må lige spare lidt – og det er bedst at købe nogle stykker, mht. forsendelsen … Men tak for tippet.
3. juni 2013 kl. 20:56 #54934
Jens Langdahl
731 IndlægDet er snart Fars Dag. I den anledning har det engelske forlag Veloce Publishing 40 % rabat på alle deres titler, tilbudet gælder frem til 17. juni. Ved bestilling skrives blot DAD2013 i Discount Code feltet. Jeg kunne ikke lade være med at købe den nye Gordini-bog, der er blevet så flot anmeldt – andre vil sikkert finde andre titler meget mere interessante.
3. juni 2013 kl. 21:19 #54935
Peter Plys Karlsen
586 Indlæg“andre vil sikkert finde andre titler meget mere interessante.”
4. juni 2013 kl. 21:55 #54947
Jens Langdahl
731 IndlægHe-he Plys, det er jo ikke så overraskende at du er af den mening. Roy Smith, der har skrevet Gordini-bogen barsler til efteråret med den første større engelsksprogede bog om Alpine. Den er ikke helt billig, men mon ikke at Veloce Publishing på et senere tidspunkt kommer med en af deres gode rabatordninger, så man kan få den til en bedre pris? Jeg glæder mig til den, læser alt for lidt fransk til at få ordentligt udbytte af de bøger der allerede eksisterer om denne fabrik.
23. december 2013 kl. 16:49 #64957
Jens Langdahl
731 IndlægHvis man er af den type der giver sig selv julegaver, kan man igen få ekstra meget for pengene hos Veloce Publishing. Indtil udgangen af december 2013 har de 40% rabat på alle deres bøger. For at få rabatten skal man blot opgive koden XMAS40 undervejs i bestillingsproceduren.
Selv spenderer jeg lidt mønter på Roy Smiths nye bog om Alpine – ikke mindst pga. af de flotte anmeldelser den har fået:
http://speedreaders.info/12194-alpine-renault-fabulous-berlinettes
23. december 2013 kl. 21:18 #64997
Peter Plys Karlsen
586 IndlægGod aften Jens
Det er en rigtig god bog. Har lige fået den. Du kan glæde dig.
Så kommer jeg til at tænke på noget vi engang snakkede om ATS 2500 GT og lighed med Alpinen…I bogen er der et stykke arbejde fra OSI, Michelotti, der minder stærkt om ATS´en. I forbindelse med Alpinens A 110´erens design dukker navnet op på en ung mand…Zuliani.
Arj, det er en knaldgod bog. Man skal være meget lidt bilinteresseret for ikke at finde bogen ganske interessant…Jean-Pierre Nicolas citat: Den sværeste bil at køre ligeud – den letteste at køre i sving….. Vi er enige ;-)
Han vandt i 73 Corsica Rundt i Alpine – I 78 Monte Carlo i Porsche 911Jeg synes lige vi skal ha´en forsmag – jeg nyder forfatterens entusiasme…værsgo´
That design
That shape
It´s a beautiful shaped car
They were beautiful cars
They were metallic blue
They were lightweight-very fast
They held the rally probably better than anything else
Tremendous carsGod aften
23. december 2013 kl. 22:55 #65003
Jens Langdahl
731 IndlægGod aften Plys
Tak for indsparket, også interessant klip med forfatteren.
“Jean-Pierre Nicolas citat: Den sværeste bil at køre ligeud – den letteste at køre i sving….. Vi er enige ;-)”
He-he, men mon ikke en Stratos er i mindst samme kategori? Gad vide hvem der har kørt begge typer “i krig”, jeg er ikke så stærk i rallykørere fra de tidlige 70’ere.23. december 2013 kl. 23:19 #65009
Peter Plys Karlsen
586 IndlægGod aften igen Jens
Velbekomme…
Det tror jeg… Har aldrig prøvet en Stratos…Stratos ca. 300 kg tungere men 9 cm kortere akselafstand!
En, der startede sin karriere i Alpinen omtaler køretøjet som sin darling…beskriver den som et vogntøj, der virkelig passede til personens kørestil.
Du kan glæde dig til bogen.
Personen, har kørt både Alpine, Stratos, Fiat, Porsche og Audi…og et afsindigt kæmpetalent…min darling.Her er personen, værsgo: http://www.youtube.com/watch?v=lb4DILvSG9o
23. december 2013 kl. 23:28 #65011
Jens Langdahl
731 IndlægTak! :-) Jeg deler din beundring, men husker bedst tiden med 131 Abarth og Audi – skulle lige i puberteten først ! Havde også som kører mange kvaliteter!
Mere seriøst, jeg kunne ikke huske at MM havde kørt Stratos, vidste godt at hun var Alpinekører tidligt i karrieren.24. december 2013 kl. 00:03 #65012
Peter Plys Karlsen
586 IndlægNåh, det sgu´jo handle om bøger her – men du stiller spørgsmålet Stratos – Alpine sving vs. ligeud;-)?
Det er noget jeg har tænkt over… Også fordi Stratos vippede Alpine af tronen…og jeg er Stratosse.
Jeg tror egentlig at Stratos er bedre ligeud men værre i sving.
Studeret lidt sving på glat underlag…Alpinen skrider sædvanligvis på alle fire hjul igennem sving – glidende, ofte samme hastighed hele vejen gennem sving. Stratos mere huggende – virker som om den er mere fæstnet til underlag på forhjulene, men istand til at slå med bagenden øjeblikkeligt.
Selvom Alpine A110 senere fik ændret undervogn til den, der sad i A 310, foretrak de gode rallykørere de gamle ophæng – de var vænnet til stilen, nåh det står der også noget om i bogen.
Jeg gir´dig lige et Stratos klip …lidt fra Monte til illustration af vogntøjets opførsel i sving. “Se” bort fra muzakken. Søger man på Monte 73 og Alpine findes der klip med meget glidende svingteknik.
Det sgu´handle om bøger…håber det er ok.PS. Der er også lidt til Lars D. i starten
Drøm sødt
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.