-
ForfatterIndlæg
-
17. oktober 2013 kl. 07:56 #51822
Anders Bilidt
648 IndlægI soendags tog jeg min Trueno med ind til det aarlige Chater Road Show, hvor de spaerrer en hel gade af til os inde midt i Central paa Hong Kong oeen. Vejret var skoent med den smukkeste blaa himmel og lige omkring de 30 graders varme. Medlemmere var troppet op talstaerkt, der var 92 klassikere / youngtimere udstillet, og stemningen blandt deltagerne var hygsom og afslappet.
Her faar I lige et udvalg af de sindsygt mange billeder jeg endte med at tage…17. oktober 2013 kl. 09:18 #56727
Jacob B
216 IndlægMazda’en er jeg faktisk stødt på før (dog ikke IRL), og så vidt jeg husker, så er det en af disse “Japaner modeller”, som er produceret, for at passe ind under en speciel japansk bilafgift eller lignende? (Suzuki havde tilsvarende deres Copen, som jeg faktisk har været MEGET tæt på at hente et eksemplar af nede i Tyskland)
17. oktober 2013 kl. 11:48 #56731Ib Erik Söderblom
423 IndlægFacel Vega, ja tak.
Hele den stil den udstråler er lige mig…
(Esprit’en er for ny!)
17. oktober 2013 kl. 13:02 #56735
Kai
583 IndlægHvordan er miljøet egenligt dernede? Er der ikke en masse saltvandsdamp i luften, i sådan et ø-rige?
Færøerne er jo f.eks. ikke lige et sted hvor biler og andre metalliske ting lever særlig godt, men helt sammenlignligt er det jo ikke.
19. oktober 2013 kl. 18:11 #56757
Anders Bilidt
648 IndlægJacob, det er rigtigt at den lille Mazda er tilpasset et saerligt lempeligt afgifts reglsaet i Japan. Disse smaa biler kaldes Kei Cars. Reglerne for disse biler har aendret sig op gennem tiderne, men har altid begraenset bilens ydre maal saavel som motorstoerrelse. De sidste mange aar har det vaeret max 660 cc.
Hmmm…. men Copen – det var da vist Daihatsu’s Kei sportsvogn, men Suzuki lavede en Cappuccino. Samtidigt havde vi ogsaa den lille Honda Beat med centermotor.
Alle sammen fede smaa biler!! :-D21. oktober 2013 kl. 12:38 #56770
Jacob B
216 IndlægDu har ret Anders, Copen var en Daihatsu :-) (Suzuki’s Cappucino kan jeg ikke huske… den må googles)
22. oktober 2013 kl. 22:39 #56778
Dennis
217 IndlægFantastiske billeder Anders. Den Corvette måtte MEGET gerne holde i min garage.
Ang. Mazda AZ-1 så har jeg set et par stykker i Japan. Utrolig sjov bil. Kunne egentlig være sjovt og importere en til DK, gad vide om den ville kunne synes? Suzuki lavede forøvrigt en identisk bil i en slags joint venture, den hed Suzuki Cara. Mener egentlig også at motoren i Mazda’en er en Suzuki.
23. oktober 2013 kl. 15:41 #56781
Anders Bilidt
648 IndlægJacob, den lille Cappuccino er ellers ret vellykket! Personligt valgte jeg den nok foer jeg gjorde en Copen. Elsker maaden Suzuki har faaet motorhjelmen paa Cappuccino’en til at synes naesten saa lang som den goer paa en E-type, til trods for at hele bilen blaat maaler 3,3 meter. :-D Desuden havde Cappuccino’en front-centermotor, og Suzuki haevdede en 50:50 vaegtfordeling.
23. oktober 2013 kl. 21:50 #56791
Dennis
217 IndlægJeg fandt også først ud af det en dag jeg så Suzuki versionen på gaden i Japan. Men den er god nok.
Ang. Corvetten så undrede jeg mig lidt over hvordan en bil der ikke er lavet i højrestyret kunne findes i Hong Kong. Da jeg så kiggede på billederne så kunne jeg se at den var RHD. Historien er her:
25. oktober 2013 kl. 16:04 #56819
Anders Bilidt
648 IndlægMeget godt fundet frem til den Claremont Corvette side Dennis.
Men der findes nu enkelte LHD klassikere i Hong Kong. Man maa nemlig godt importere bilen til Hong Kong, men man kan bare ikke indregistrere den! Saa kan man jo have en skoen og sjaelden venstrestyret klassiker holdende i sin samling herude, og som medlem af en udvalgt bilklub – saasom CCC of HK – kan man saa soege om saerlige enkelt dags koerselstilladelser optil max. 10 gange aarligt.
Hmmm… tror bare jeg beholder mine BMW’er hjemme i Danmark… ;-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.