Forum Introducér dig selv og din bil Den lille ny: det blev en MINI
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    K. Reinholdt
    25 Indlæg

Så faldt beslutningen i hak. Som fortalt under min introduktion forleden

var tankerne om næste klassiske bil ved at tage form, og valget stod til det sidste mellem BMW 2002 og Morris Mascot, samt gode input fra jer om at søge italiensk, fransk eller japansk, for noget tiltrængt variation.

Jeg endte med det kendte, og har valgt en Morris Mascot (igen), dog syntes jeg selv at det er en af de mere specielle i DK.

Sat i stand ustandselig gennem de sidste 5-6 år har en 1980 model forvandlet sig til en blanding af hvad jeg syntes er alt det bedste fra Mini’s ane lange produktion. Er den original = nej ikke det mindste, men som man siger er der ikke to ens Mini, det ligger i dens DNA at blive ændret til ejernes ønske, og så længe det ikke er en unik Mk1 der er chopped-up, så er det fint med mig.

Den tidligere ejer har både set bagud og frem for at udvælge dele, med 60’er kølergrill, 70’er Wood & Pickett hjulskærme og 90’er interiør. Og rundet af med en brun Alfa Romeo farve.

Jeg glæder mig til at hente den i Nordjylland i næste uge, og måske nå at ramme AJ tanken og Kulturværftet Helsingør i weekenden derefter.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Tillykke med den, den ser fræk ud. Originalpolitiet kniber et øje.
    Du spænder bredt fra stor Mercedes til lille Mascot, det må opleves som en kæmpe forskel i kørestil.
    Hvad motor ligger der i ?

P.s. Min brors brune Mascot hed Bruno…

Soren W
    390 Indlæg

Her er Bruno ca. 1986

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Et stort TILLYKKE med den lille MINI.,,!! :-D
    Den er nu ret cool.
    Jeg er saerligt vild med det udvendige. Det duer, og farven er dejligt retro…
    Indvendigt havde jeg jo nok holdt tingene mere oldskool, men til gengaeld forstiller jeg mig at de saeder tilbyder noget mere stoette end de originale gjorde.

Soren W
    390 Indlæg

Jeg synes også det er en rigtigt fed mini. Jeg har selv leget med tanken om at købe en senere (og billigere og bedre) Mini og bygge den om så den ser ud som en tidligere. Lige som din. Hvilken motor har den?

Peter Vang
    45 Indlæg

Tillykke med den ” lille” ny
    Den ser super godt ud og fed farve :-)

K. Reinholdt
    25 Indlæg

Hej igen,

Netop vendt hjem fra Essen, og i Tyskland må jeg erfare at Mini ikke er den store klassikere, jeg kunne kun finde en håndfuld, udover Mini standen som mest var 90’er modellen. Men hvilken Messe. Nuvel, jeg holder fanen højt, og håber at have GB bag mig. E-typen havde kronede dage.

Og hvor var MG B’erne, specielt GT fandt jeg kun en enkelt V8 i racetrim.

Ole og Søren: sjovt med Bruno, må være fedt at have haft den dengang de var nyere også. Min har 1275 motor A+ med stage 3 dele. Quickshift gearkasse og hi-lo støddæmpere. Så jeg tror det bliver en god oplevelse.

02Anders: enig med interiører, jeg har haft både originalt og 90’er før, og må sige det nyere bare er det rigtige for mig ift. kørekomfort. Ellers kunne det være Cobra Bucket Seats, men de var vist aldrig være originale, bare tidstypiske. Men de er flotte. Dash board er holdt mere retro med Smiths, og det custom loft ser også ud til at være møjsommeligt udført.

Soren W
    390 Indlæg

Lækker lækker vogn. Hver gang jeg ser en Mini får jeg lyst til at køre Mini igen. Min mor havde to. En rød mkI 850 og en “postbil-gul” mkII 1000. Den sled JAGmann og jeg op, da vi fik kørekort…
    Bruno var også 1000. Så jeg har endnu en 1275 til gode…

K. Reinholdt
    25 Indlæg

Vil lige følge op på nyanskaffelsen, nu da jeg rent faktisk har fået den hjem.
    Hårdt presset må jeg indrømme at jeg købte og betalte den uden at have være i nærheden af bilen, i en afstand fra Nordsjælland til Nordjylland. SMS og telefonsamtaler, slog det fast for mig at det var den rigtige bil, og da en ligesindet fra Sjælland havde meldt sin ankomst hos køberen 5 dage før jeg kunne komme derover, måtte der handles hurtigt. Og det blev der, med en masse papirer og underskrifter i bytte, var jeg ejer på afstand.

Så da flyet satte hjulene i Aalborg lufthavn torsdag formiddag, var jeg overordentlig spændt. Et sats, men allerede på parkeringspladsen viste den sig flottere end jeg kunne håbe. Bilen ser ud som om sidste skue netop er sat i, efter fuld renovering. Men den har faktisk være færdig på de nordjydske sommerveje i 4-5 sæsoner, og så optimeret om vinteren.

I et besøg i sælgers garage, blev det lille bagagerum lastet med diverse originaldele, hvorefter køleren blev rettet hjemad. For at lære bilen at kende tog jeg den lange vej uden færge, og fik set de jydske, fynske og sjællandske motorveje, i noget der må kaldes frø perspektiv. En almindelig Mondeo st.car er pludselig af terrængående karakter, men det oplever alle klassikere ejere jo.

Bilen kørte fantastisk, og kunne let følge med trafikken, også i ydersporet. På den forholdvise lange tur, lavede den ikke et forkert host, og ved alle 3 pit-stop var tog den opmærksomhed. Både den gamle mand i overall’s, der havde en tilbage i 70’erne, og de unge drenge der tog selfie på vej hjem fra fodbold. Nogle biler har bare den effekt, og Mini’er i særdeleshed.

Styretøjet er skarpere en jeg har prøvet på mine andre biler, så go-kart fornemmelsen er i top. Eneste hårde ting er motorvejs lyden. På trods af mange lag isoleringsmateriale i bilen LARMER den stadig på motorvejen, som en Mini gør. Heldigvis var jeg garderet med lidt lyd i ørene, og et vindue på klem gav en neutraliserende effekt.

Det hele spiller bedre på landevejene, her kommer lyd og styretøj til sin ret.

Første træf på AJ benzintanken i lørdags gik også fint, og selvom bilen er et mixet kludetæppe fra alle Mini hylder på et 1980 udgangspunkt, så kunne den trække en anerkendende fællesnævner hos mange ift. hvor tilbundsgående tidligere ejer har været da han opbyggede og sidenhen holdt den.

Jeg ser frem til en god sommer.

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Den er bare flot – stort tillykke med den.

Skal du så have et af disse?
    http://recwatches.com/product/mark-i-m2/

Jeg har ingen tilknytning til dem, men deres koncept er ganske enkelt fantastisk. De laver flotte ure ud af gamle, udtjente Minier – og leverer uret med stelnummer bagpå og dokumenteret historie om ‘bilen bag uret’.

Connoisseur
    243 Indlæg

Lækker bil, og jeg har set et par gange her i det nordjyske.
    Efter sådan en solstrålehistorie, så får man lyst til sådan en lille klassiker.
    Og jeg er stadig på jagt efter en Riley Elf/Wolseley Hornet variant af Mini’n, hvis nogen skulle løbe over een til salg !!

Attachments:
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.