Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hej med jer alle sammen,

Jeg ville lige hoere mig om der er nogle herinde fra som agter at deltage i det kommende Fynske Bakkeloeb om knap 3 uger??
    Jeg taenkte at man maaske kunne forestille sig en vis roed Alfa-Romeo Giulietta eller en groen MGB GT deltage?? :-D
    Eller nogle andre maaske??

Jeg spoerger kun fordi jeg meget serioest overvejer om ikke det snart at paa tide at jeg faar gjort noget ved min hillclimb droem! Den har jeg snart haft LAENGE… Saa nu skal det vist vaere…
    Men mens jeg har en hulens masse trackdays under baeltet, saa vil det vaere min foerste hillclimb nogensinde.
    Saa vis der er nogle af de erfarne koerer herinde fra som er til stede i Svendborg den dage, saa ville det da vaere beroligende om man havde en man kunne laene sig op af for raad og vejledning…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Planen er at en vis grøn (vissen? grøn) MGB GT er med, jeg går og venter på at tilmelding åbner på hms.dk.
    Hvis du har spørgsmål fyrer du bare løs.
    Det vil være fedt hvis du kommer.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Jamen jeg haaber meget paa at troppe op Ole.
    Det ville vaere fantastisk hvis du gad at holde mig lidt i haanden, da det jo bliver min foerste hillclimb. ;-)

Ole, hvilken klasse skal jeg mon tilmaelde mig i?
    Det drejer sig om en BMW 2002 fra ’72. Der er ingen vognbog paa bilen. Den har en tunet motor med dobbelte karburatorer, skarp knast, hoej komprassions stempler og lidt andre godter. Men den har hverken bur eller H-seler (endnu). Jeg har dog den obligatoriske ildslukker i bilen.

Hvad med mit udstyr?
    Jeg skal naturligvis have hjelm paa, men hvad med toejet? Er et par jeans og t-shirt okay?

Og hvad med licens?
    Det er vist bare at tage saadan et en-dags-licens paa dagen ik?

HeHe… hold nu op hvor jeg glaeder mig!! Nu skal vi daelme have gang i Per’s “Team No Trailers”… :-D

Soren W
    390 Indlæg

Jeg har også planer om at køre mit andet hillclimb i den blå “crumpet-catcher” i Svendborg.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hej Anders

Du skal nok deltage i vægt/effektklasse 10A eller 11A og kan deltage med 1-dags licens.
    Du kan læse om klasser og regler på hms.dk.
    Der er ingen krav til påklædning, men de fleste er i køredragt.

Soren W
    390 Indlæg

Men husk ildslukker monteret med stålbånd, falckkasse, advarselstrekant, 3-punktsele og godkendt styrthjælm samt kørekort, registreringsattest og forsikringspolice…

Alfetta Mads
    22 Indlæg

Kan også godt finde på, at troppe op, men dog kun for at være med på en kikker.
    Har lovet mig selv, at “bygge” en transaksel alfa til formålet, om et par år.
    De nye regler der er på vej mht alder på bilen (op til 1990?)….kommer de til at gælde Hillclimb/Sprint?

Anders Prip
    102 Indlæg

Jeg kommer gerne for at agere pit crew, gofor og moralsk indpisker. Og iøvrigt for at snuse til stemningen så jeg selv er klar til hill climbs i 2016.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

HaHaHa… nu oven i koebet med Pit Crew…??
    Anders det er daelme stort taget i betragtning at jeg er lallende amatoer! Det er netop gaaet op for mig at min styrthjelm og koeresko ligger jo i en 20-fods kontainer, som snart bliver skibet fra Hong Kong med destination Manchester.
    Hmmmm…. saa jeg skal vist liiiiige finde ud af at laane en hjelm af en eller anden…. ;-)

Naa, men alt det andet har jeg vist faaet styr paa. Har saagar bestilt en Rally Vognbog til kr. 200,- inde paa DASU’s hjemmeside. Forhaabentlig naar daekonline ogsaa at levere mine nye daek tidsnok til at jeg kan faa dem monteret inden d. 19. Nye motorophaeng og friske boesninger i undervognen maa dog lade sig vente til naeste saeson…
    NOVRA!! hvor jeg glaeder mig…!! :-D

Anders Prip
    102 Indlæg

Lallende amatør @02Anders, så går vi godt i spænd. Jeg tager værktøjet og gaffertapen med!

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Du skal vaere hjertelig velkommen Anders! Jeg kunne ganske sikkert komme til at skulle bruge baade din support, dit vaerktoej og dit gaffatape… ;-)
    Uhmmm… har du mon en strythjelm??

Anders Prip
    102 Indlæg

Nej desværre…og værre er; heller ingen styrthjelm ;-)

Anders Bilidt
    648 Indlæg

HeHe… jeg staver tydeligvis ogsaa som en amertoer…. ;-)

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Så er tilmeldingerne til bakkeløbet åbnet på hms.dk.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tak for heads-up Ole.
    Jeg er hermed tilmeldt!! Uha… det er daelme spaendende!! :-)

Jeg regnede lidt paa vaegt/effekt, og det blev faktisk til 12A.
    Pyha… saa kommer jeg vist op imod nogle voldsomt hurtige biler!
    Naa skidt pyt, jeg deltager jo ikke ligefrem for a vinde alligevel. Det er bare ren hygge…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.