-
ForfatterIndlæg
-
12. april 2015 kl. 10:27 #100369
NiklasWalentin
10 IndlægHej Alle sammen,
Og først og fremmes, tak for en super hyggelig lørdag igår d. 12, super god køretur !
Jeg har et spørgsmål angående indsprøjtningssystemer, idet jeg har fået ideen om at anskaffe mig en GT6 og lave den til en hverdagsklassiker. Og jeg har sådan set fundet en rigtig fin én, men jeg har søgt på nettet i timevis på alle mulige gamle uopdaterede hjemmesider, som regel med meget avancerede løsninger. Så, jeg spørger: Er der nogen der kan ridse den nemmeste løsning til et indsprøjtnings system op, der vel og mærke vil passe en GT6 ? Og hvis muligt, et slag på tasken om hvad det kunne ende med at koste ?
Tusind tak for hjælpen !
Bedste hilsner,
Niklas Walentin12. april 2015 kl. 20:46 #100381
Kai
583 IndlægJeg ved intet om hverken bilen, eller systemet, men ham der har den Jaguar Rat Rod, der er skrevet en del, på dette forum, han laver noget der kunne minde om det, og jeg mener at han har nogen links til de steder i england, der ved noget om emnet.
Prøv lige at skimme hans fantastiske tråd igennem, og se om det kunne være et skridt i den rigtige retning.14. april 2015 kl. 08:01 #100441Smeden
110 IndlægSjovt ;-) For første gang i evigheder er jeg lige forbi her..
Jeg har en gammel kollega der har bygget sprøjt på sin Triumph GT6 Han hedder Morten Henningsen og er medlem af Triumph klubben. Han ville nok være en god mand at spørge!
Jeg tror ikke der findes nogle “nemme løsninger på en GT6” Jeg har lige sat et originalt Jaguar sprøjt på min Serie 1 Det kan man fordi det er samme motor de køre med fra 1948 til 1987 (+/-) det løse! Jeg har et andet system liggende til den jeg skal have monteret når tiden er der til det… (huskøb og lidt for mange andre biler æder af den konto)
Hvis du skal have indsprøjtning så kræver det: Spjældhuse, ecu (en magisk boks der styre gnist og benzin) et benzinsystem der er opgraderet til sprøjt og en masse dimser og ledninger på motoren der fortæller ecu’en hvad der sker!
Jeg ved ikke hvad der sidder på din GT6 nu af kaburatore? DCOE? Eller måske nogle SU’er? I hvert fald så ville jeg prøve at finde et spjælhuse der passer til den originale manifold! Og så bygge videre der fra! Ellers skal du ud og have fat i en webber dcoe manifold til den og så købe 3 40/45 dcoe spjæld der passer på den.
Jeg smider et par links hvor man meget hurtig kan købe sig fattig ;-)
Og her er min tråd fra Retrorides.. Der står lidt om det der også!
http://retrorides.proboards.com/thread/121917/1971-jaguar-manual-retro-race
Mvh Christian
14. april 2015 kl. 16:04 #100472
Kai
583 IndlægOg det var lige præcis Smeden jeg tænkte på.
15. april 2015 kl. 10:32 #100533JMH
24 IndlægHej,
Der findes masser af muligheder – og du kan bl.a. finde en masse på den engelske Club Triumph’s forum (er gratis for ikke-medlememr):
http://www.triumph.org.uk/cgi-bin/forum10/Blah.pl?
Her er masser af hjælpsomme medlemmer, som har lavet forskellige løsninger.Det er jo en 6-benet motor, den er født med – og den nemme tilgang er derfor at finde et PI-anlæg til at begynde med. Herefter kan du bygge videre med andre injectore, styring osv.
Morten Henningsen, formand for DTAK har så vidt jeg erindrer, ændret et PI anlæg ud fra megasquirt.
Og jeg er sikker på sælger af dette anlæg er moden til en hurtig handel: http://www.dba.dk/indsproejtning-triumph-tr5/id-1012666648/
(kender ikke vedkommende, og kan se han også har noget styringsnoget til salg…)
Jeg har en Triumph 2000 – ca. samme motor – men har valgt et sæt SU6’ere til den (selv om jeg hader SU’ere og netop har sat 2xdellorto på min Spritfire).
Husk at lave en byttetråd her på siderne, hvis du går videre med det – en GT6 vil være en fantastisk hverdagsklassiker.
16. april 2015 kl. 20:44 #100608
Claus Ebberfeld
604 IndlægJeg var i hvert fald glad for min GT6 fra 2001 til 2012, eller hvornår det nu var jeg solgte den. Min var en europæer med to Stromberg, og den var fuldt hverdagsduelig, sommer og vinter. Den gik 13 km/l på pendling mellen Herning og Aarhus, 13,5 da den fik overdrive. Jeg ved ikke hvordan indsprøjtning ville gøre den mere hverdagsduelig?
Det mekaniske Lucasanlæg i min 2.5PI var jeg nu også godt tilfreds med: Den kunne i bedste fald kildes op på 12 km/l (med overdrive), men var jo også en meget større bil.
Mortens GT6 kender jeg udmærket, og den var langt hurtigere end min GT6, det er klart. Men næppe mere hverdagsduelig.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.