-
ForfatterIndlæg
-
17. marts 2017 kl. 18:55 #130613
A VINTAGE RUN
313 IndlægKære alle på Viaretro.
Jeg har et spørgsmål omkring parkering af automobilet og dermed også et indblik i den juridiske del af dokumentation for parkering i et kontrolområde uden automat. Her hvor pladsen kontrolleres i et angivet tidsrum og med mellemrum af et skiftende personel.
Spørgsmålet går ud på om en håndskrevet seddel med let læseligt og nøjagtige klokkeslæt, liggende synlig fremme. Overholder den juridiske lov om dokumention i henhold til parkering, ligeså gyldigt som det analoge ur klisteret i forruden eller det digitale parkeringsur, der er monteret i mange biler i dag.Spørgsmålet stilles både ved manglende eller defekt parkeringsur. Men også generelt i spørgsmålet om troværdighed af borgere der udviser ansvarsbevidsthed i denne situation.
I princippet skulle en håndskrevet seddel være fuldmægtig nok til dokumentation, og det er svært for mig at forstille sig at snyd i denne situation vil være muligt.
Det kunne også være ønsket om at have forruden fri for et parkeringsur.
Det er selvfølgelige muligt at opbevare uret i handskerummet indtil brug og dermed lovligt hjemmel.?
Omend det er digitalt eller analogt.Venlig hilsen
Njal19. marts 2017 kl. 07:26 #130638
Claus Ebberfeld
604 IndlægKære Njal.
Det er IKKE nok.
Og det ved jeg, fordi jeg engang har fået en parkeringsbøde i Aarhus for netopden forseelse – ovenikøbet ved biblioteket, stedet for alt på papir. Jeg troede ikke mine egne øjne, men der stod en henvisning til en-eller-anden paragraf om at jeg havde brugt en ikke-gyldig metode: At skrive klokkeslættet med tal på papir. Det er tåbeligt, men det kostedemig en plovmand.
I dag bruger jeg en løs P-skive af pap af den gammeldags slags – en læser forærede mig en perioderigtig en, og de kan findes rundt omkring så de passer til din bil. Og så kan de ligge i handskerummet, når man ikke har brug for den.
19. marts 2017 kl. 14:51 #130642
A VINTAGE RUN
313 IndlægTak for svaret Claus.
Det overrasker mig egentlig ikke at loven er så frikantet, og dybest set er der jo nød til at være retningslinjer.
” Jeg syntes man bliver spændt uretfærdigt fast”Tak for opfordringen til mig om at købe en tidssvarende analog urskive til handskerummet.. Sådan én vil jeg gerne købe. Sige endelig til hvis du kender en der kunne have én til salg.. Årgang 1970erne.
19. marts 2017 kl. 18:27 #130643
Peter Bødker
50 IndlægIfølge §2 i ‘Bekendtgørelse om parkeringsskiver’, https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=185518, er der nok ingen vej udenom at bruge en rigtig parkeringsskive.
Her er en sælger af pap-parkeringsskiver: http://www.peerless-six.dk/p-skiver_sælges.htm
Der er sikkert flere, ikke mindst på stumpemarkeder.19. marts 2017 kl. 19:42 #130644
A VINTAGE RUN
313 IndlægTusind tak Peter.
21. marts 2017 kl. 00:11 #130684
A VINTAGE RUN
313 IndlægOrdet “man” er udeladet i dansk lovgivningstekst på grund af – Juridisk-tale.. Så jeg kommer nok ikke videre i den sagen uden professor-hjernen.
Skulle I alligevel støde på ordet “man” i lovgivningen så indberet straks fejlen til modtageren..
Men tak for svarene.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.