Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Smeden
    110 Indlæg

Jeg har altid ment at hjul udgør en stor del af en bils identitet. Hvad enten det er de originale eller nogle eftermonterede.

Samtidig har de stor betydning for hvordan bilen er at køre.

Syns nogle indlæg omkring dette må være på sin plads!

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hej Christian

jewer
    894 Indlæg

Hvis bilen i øvrigt er dybt original, matching numbers osv.osv. synes jeg da at man skal bevare de originale fælge – evt. gemme dem hvis man vælger at køre med nogle andre. Er bilen derimod dybt uoriginal, skal man da blot montere de fælge man selv synes passer bedst til bilen.

Min Giulia er dybt uoriginal. På den sidder nogle 15 tommer stålfælge fra en Audi.  Jeg ved at stålfælge til Saab 99 og 900 også passer på – og en bekendt købte for et par år siden nye stålfælge til sin Alfa Bertone Coupe. Dem fandt han hos den lokale Citroenforhandler – fra en Berlingo, så vidt jeg husker. De ligner meget de originale stålfælge, er blot 15 tommer, så når man ikke ligefrem har lyst til at give 2 – 3.000,- + dæk for en replika-alufælg synes jeg det er en rigtig fin løsning.

M.h.t. dæk: Jeg hentede min Giulia i Tyskland i oktober 2006. Der var den monteret med Bridgestone Turanza 195/60 x 15 med ca. 6 tkm på klokken. Jeg har for et halvt år siden monteret nye dæk. De gamle Bridgestone havde i mellemtiden gået ca. 75 tkm – og var ikke engang slidt helt ned endnu. Jeg valgte at købe samme dæk igen!  Ikke mindst lige så væsentligt: bilen kører skidegodt på de dæk:>)     

Peter Cocopelli
    79 Indlæg

Et lille praktisk tips. Her køber jeg mine dæk: http://www.camskill.co.uk/

der er virkelig penge at spare. Hurtig levering. Og de har altid leveret mig “nye og friske” dæk.

Mht. fælge blev jeg overrasket da jeg oplevede hvor meget fælgenes vægt betyder for køre egenskaberne.

Både ved accelration, nedbremsning og sving egenskaber. Udover man bliver hurtigere – så er det tydeligt at en let fælg også slider meget mindre på undervogn, bremser, trækaksler etc.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.