-
ForfatterIndlæg
-
20. marts 2017 kl. 09:09 #130669
Ladane
2 IndlægJeg har lige fået min fine Lada 1200S 1987 synet og på plader :-)
Men der er dog lidt malurt i bægeret mht. motoren og måden den arbejder. Synsmanden sagde at den kørte meget mager i brændstofs blandingen i tomgang, og at blandingen var tæt på at være “faretruende mager”. Jeg læste lidt op på hvordan man indstiller blandingen og fik da også skuet mig til en bedre motorgang men jeg oplever følgende
Symptomer inden justering af karburator:
1. Motoren går ud eller er lige ved det, når man lader den falde ned i tomgang fra højere omdrejninger
2. Motoren trækker lidt råt/ujævnt fra tomgang og op til ca. 3500 RPM hvorefter den går over en meget mere jævn motorgang og trækker mere harmonisk højere op i omdrejningerne.
3. Hvis man giver den meget gas direkte fra tomgang er motoren lige ved at dø før den begynder at tage omdrejninger.
4. Motoren står og hopper i tomgang.Efter jeg justerede lidt på blandingsskruen har det hjulpet på symptom 1 og 3 men de to andre ting er stadig lige dårlige ud fra min vurdering. Er der nogen tips og tricks til manden der har fået sin første bil uden OBD-Stik
Desuden kunne jeg ikke lokalisere tomgangsskruen. Der hvor skruen burde sidde ifølge min haynes manual sidder der en lille micro switch som denne:
http://www.russian4x4.de/…/Micro-switch-controller-for-carb…
Der vist åbner og lukker for noget ifbm. med tænding og nogle vakuumslanger. Det er sikkert noget forureningskontrol men er der nogen der ved hvad den gør?
20. marts 2017 kl. 12:17 #130671
Leo Jensen
154 IndlægTillykke med synet !
Det kunne lyde som om du enten har forkert svømmerhøjde og dermed for lavt benzinniveau i svømmerhuset eller at benzintilførslen ikke har tilstrækkeligt tryk og/eller volumen.
Det kunne nu også sagtens være dårlige tændingskomponenter…
20. marts 2017 kl. 12:39 #130672Ladane
2 IndlægHej Leo,
Tak for tippet. Jeg skal vist have allieret mig med en garvet mekaniker og se om jeg kan få et kursus i fejlfinding på sådan noget ældre mekanik.
22. marts 2017 kl. 09:26 #130725jakob356
170 IndlægHer lidt lære- og læsestof, hvis du er hurtig:
http://www.dba.dk/lada-haynes-vaerkstedshaand/id-1032406360/
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.