-
ForfatterIndlæg
-
15. marts 2018 kl. 15:27 #142234
Leo Jensen
154 IndlægHej
Måske er det bare på min PC, men jeg oplever en markant reduceret fontstørrelse på ViaRetro i dag ?
Mit gæt er at den er 8, og det er småt.
Måske er det for at sortere de ældste brokhoveder fra ? Det er jo også os der har de dårligste øjne…15. marts 2018 kl. 17:44 #142238
A VINTAGE RUN
313 IndlægHej Leo.
Hvis du bruger Explore Edge og firefox kan du zoome din skærm op til 120% eller højere. Så gemmer browseren din indstilling. Dog skal du være opmærksom hvis du sletter cookies og rydder dine internet indstillinger. Så skal du igen zoome skærmindstillingerne til det ønskelige format du brugere. (F.eks 120% eller højere). – Udgangspunket er 100%
Jeg zoomede fra oprettelsen af min profil her på sitet op til 120% af samme grund – jeg kunne hellere ikke se tekst i standard visning.
Jeg tror ikke det er alderen. Men derimod formatet!Vh.
Njal
15. marts 2018 kl. 18:23 #142240
Leo Jensen
154 IndlægViaretros font er blevet mindre og er mindre end andre sider. Hvis jeg zoomer ind vil jeg gætte på at det kommer til at gælde alle websider, og så kommer jeg jo til at fremstå som en svagtsynet, gammel mand, hvis jeg skulle komme til at blive taget i at kigge på andre sider…
Bortset fra det virker det ikke helt så slemt på min iPad som på min 27” på jobbet…15. marts 2018 kl. 19:40 #142242
A VINTAGE RUN
313 IndlægHej Leo.
Nej, indstillingen med zoom er særskilt for hver enkelt internetside du vælger at gå på og zoome op fra standard 100% i udgangspunkt. Det er bare ikke alle internetsider hvor det er nødvendig her passer formatet. Jeg bruger Explore Edge & Firefox. – De fungere sådan herhjemme. Dr.dk passer f.eks i format på deres “startside”men kræver at du selv gør brug af det store format til visning i fuldskærm!
Men for at forskellige skærme og systemer på både Pc, Mac, smartphone og tablet i dag kan gøre brug af de samme sider og formater i (HD op til 4k). Tror jeg der er nød til at være denne udligning i service niveauet nogle steder som den lille smule hos Viaretro.dk
Men det er måske derfor at du ingen problemer har på din IPad.. Der har jeg oplevet ikke at kunne bruge funktionen “Brugere” muligheden var der simpelthen ik..Håber det bare er at zoome lidt op i % og så huske det efter en sletning af internet indstillingerne.
Hygge.
Njal
16. marts 2018 kl. 09:07 #142258
Leo Jensen
154 IndlægViaretro var på mystisk vis kommet til at blive vist i 80%, hvor andre sider stadig er i 100%.
Nu er jeg endt på 110% for Viaretro, og alt er godt. Tak for hjælpen :o)16. marts 2018 kl. 09:17 #142260
Søren Navntoft
326 IndlægDer har jeg oplevet ikke at kunne bruge funktionen “Brugere” muligheden var der simpelthen ik..
Menupunktet BRUGERE er nu tilgængelig i menuen for Smartphones.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.