-
ForfatterIndlæg
-
10. november 2015 kl. 09:40 #110963
Smeden
110 IndlægSom man kan læse ud af overskriften har jeg haft en positiv oplevelse med mit forsikrings selskab. Det er sjældent man støder på positiv feed back om bilforsikringer. Så jeg tænkte der måtte være plads til en tråd om dette.
Han fik en skade. Han kontaktede forsikringen. Han fik sine penge!
Se så kort kan det gøres! Jeg fortrækker dog en lidt mere fyldestgørende beretning om forløbet! Det gør i forhåbentlig også.
Her for et par måneder siden skulle min navigatør og jeg hjem fra vores ø paradis. Vi har investeret i et lille nedlagt landbrug på Ærø. Her kan undertegnede dyrke sin bil hobby og Navigatøren kan passe sine frugtræer og sylte ting i sit landkøkken. Efter en dejlig weekend i syltningens og værkstedet tegn blev det tid til at drage mod færgen. Vi var lidt sent på den. Så Navigatøren mente den brede landevej var at foretrække frem for noget sjovere grusvej. 14 års samliv med Navigatøren har lært mig at det ofte betaler sig at lytte til hende! (Især med udsigt til to timers ventetid på næste færge) Nok elsker jeg mine ø grusveje, men to timers larmende tavshed tavshed fordi jeg lige skulle støve lidt havde jeg ikke mod på! Altså rammer vi Ærø’s eneste landevej i Jaguaren.
I mellemtiden, er øens eneste byggemarked begyndt at flytte deres varelager fra den ene ende af øen til den anden. To tilsyneladende helt dagligdags ting der alligevel skal kulminere i en ulykke der stadig kan ses spor efter i det Ærøske kultur landskab. For at gøre kort! Det er ikke hensigtsmæssigt at transportere 10 liters spande med hvid maling på en åben ladvogn uden at sikre dem ordentligt.. Slet ikke hvis man så vælger at køre alt for hurtigt gennem et blindt 90 graders sving. Det resultere hurtigt i et farligt svineri. Især hvis man ikke placere en vagt i svinget der kan stoppe trafikken! Det er her den ulykkelige situation opstår. I passende moderat fart køre navigatøren og jeg gennem svinget. Vi har solen i øjnene og der er slet ikke tid til at styre uden om de 2-300 liter hvid maling, der ligger på vejen. Der er ikke tid til at stoppe! Vi skal nå færgen. Vi har en aftale, vi ikke kan komme for sent til. Der er ikke andet for en at fortsætte.
Ved færgelejet er der lige 3 minutter til at gennemgå køretøjet. Mine Toyo/Avon dæk er meget meget hvide. Hjulkasserne er oversprøjtet med hvide stænk og det samme gælder for og bag skærme. Dagen efter kontakter jeg mit forsikrings selskab. Det er første gang jeg har brug for dem, og det er jo først der man lære sit selskab at kende. Jeg er helkunde hos Aros. Jaguaren er veteranforsikret og den unge mand jeg taler med har fuld forståelse for at jeg gerne vil have 4 nye dæk og lidt penge til at fjerne maling for. Vi aftaler jeg skal køre vognen på værksted og få den takseret. En af mine gode venner har sit eget lille værksted. Det er helt naturligt for mig at køre bilen til ham.
Så langt, så godt. Det er her der kommer grus i maskineriet! Min bil er ikke et glansbillede, suttet bolche, trailer Queen o.s.v Den er for at sige det mildt stærkt patineret. Med alle de synlige skavanker en 45 år gammel britisk bil nu kan have. Det er sådan jeg kan lide det. Mit forsikrings selskab er fuldt indformeret om vognens tilstand og kan godt se pointen i at den skal være sådan. Det kan taksatoren fra taksatoringen så ikke. Faktisk har han ret mange klagepunkter. Den er slidt i lakken, den køre ræs, der er synlig rust i dørbundende o.s.v Han er slet ikke villig til at imødekomme min mekanikers ganske rimlige opgørelse af skadens omfang. Hans løsnings forslag er at vi kan male de hvide dæk sorte. Efter 2-3 ugers tovtrækning mellem taksator og mekaniker beslutter vi os for at nu er nok nok. Jeg kontakter den flinke unge mand fra Aros og beder om at få en overtaksator på sagen. Jeg forklare ham forløbet og siger vi ønsker andre øjne på sagen. Han beder om at få min mekanikers nummer, for lige at få historien fra ham og lover at se på sagen. Dagen efter ringer min mekaniker! Taksator har kontaktet ham, de bliver nød til at finde en løsning. Der bliver barberet et kvarter af rengøringstiden og dækkene bliver værdisat til 75% for fordæk og 50% for bagdæk. En ganske rimelig løsning. Nu er det nye gummi bestilt og jeg sider tilbage med et meget positivt indtryk af Aros, og et noget andet af Taksatorringen.Hvis jeg har en morale med den her beretning må det være: Hold jer til gruset!
11. november 2015 kl. 19:57 #111005
jewer
894 IndlægFedt at læse! Der er jo desværre mange der har negative oplevelser med deres forsikringsselskab.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.