Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #122348
    Moesgaard
    65 Indlæg

    I dag var jeg ude, at kigge på klassisk bil… igen… Jeg er nemlig på jagt efter min første klassiske bil. Der går derfor meget tid på research og på at kigge annoncer og biler….
    Og i dag var det så en fin Bordeaux rød Opel Rekord fra 1964…..Fin bil i fin stand og til en fair pris -ifh. til mit budget.
    Problemet var dog, at bilen ikke rigtig ramte mig….
    Der var lidt for meget blød hat og cigar over den… Men kunne man måske ændre det…..?
    Min tanke går på, om man kunne gøre den lidt mere fræk og vild.. give den en make over.
    Måske, blot ved hjælp af nogle stickers og nye fælge…..?
    .. eller er det synd for sådan en, på mange måder fin bil i org. stand…?
    Jeg mangler indspark og inspiration fra jer Via Retro folk…
    Måske gode hjemmesider, billeder, links osv.
    1. Opel Rekord 1964
    2+3 Inspiration…..

    #122388
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

    Den slags hurtige makeover fungerer bedst, hvis der ligesom er et kendt forlæg at bruge som udgangspunkt. Fulvia Rally, Martini Porsche, Alitalia Stratos mm. Eller Kadett GTE, for at blive i familien.

    Men den Rekord er efter min mening både for “fin og original” til det – plus at den så vidt jeg ved ikke rigtig blev brugt til ret meget sportsligt. I dén model og udførsel, i hvert fald.

    Så jeg ville holde den som den er. Eller vælge en anden bil.

    #122389
    Moesgaard
    65 Indlæg

    Kan godt se, at det nok giver mest mening, hvis man finder en bil, der historisk har været brugt til race.:)
    Findes der mon nogle gode sider, der forhandler stickers… ( udover Ebay………! )

    Fordelen ved endnu ikke at have fundet “drømmebilen”, er jo at man har lidt tid til at søge og researche på området :)
    Ideen er at jeg skal prøve at have en klassisk bil og se om det stadig er mig, når bilen står der. Derfor er budgettet sat til max 25.000kr.
    Og ved godt det er et beskeden beløb, og at jeg ikke finder et pragt eksemplarfor de penge, derfor kunne man måske på en “billig” måde shine vognen op med nogle frække stickers og give den en ny visuel identitet. :)

    Attachments:
    #122392
    Anders Prip
    102 Indlæg

    MGen du lægger billede op af er efter min mening også et bedre bud på emne til stickertuning end Opelen.
    Og der er faktisk en MG 1300 twotone til salg http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=184161
    Så bare sæt i gang ;-) Og mød op til hillclimb!

    Jeg er heller ikke bange for klistermærker, og jeg har ikke et bedre bud end ebay.

    #122393
    westmus
    122 Indlæg

    Jeg har tidligere købt nogle gammeldavs racer-klistermærker hos dem her: http://www.isaydingdong.co.uk

    #122394
    jakob356
    170 Indlæg

    De kinaplasticsidespejle, der sidder på Opelen, er decideret rædselsfulde. Det kan give enhver lyst til at finde en anden bil ?

    Du kan jo køre den uden chromkapslerne og tegne skriften på dækket op med en hvid Posca-tusch. Det kan hurtigt originaliseres igen. Læs andetsteds på ViaRetro om coolheden af black steelies.

    Den brede front kunne også godt trække et par gammeldaws runde tåge/fjernlygter, uden det begyndte at se overfyldt ud.

    Tape på forlygterne, så de ikke dratter ud ved ræs, er vel ikke så lovligt at køre med på offentlig vej, ifølge foreskrifterne for syn af køretøjer. Men det er jo hurtigt hevet af igen, hvis det skulle være.

    Men please ingen halmballer og børnecykler på taget.

    #122400
    Moesgaard
    65 Indlæg

    #Anders Prip
    Ja kender godt den MG. Jeg var ude og prøve den for et par uger siden.
    Sjov og klassisk MG, men der ligger mange timer i den… Og spørgsmålet er om man tør kaste sig ud i sådan et projekt som sin første klassiker…:)
    Men den kunne blive fed med den rette “styling” og overvejer stadig at tage et kig nummer 2 og kigge den nærmere i krogene :)

    Måske nogen der har erfaringer med MG 1300?? :)

    #122401
    Moesgaard
    65 Indlæg

    #jakob356
    Ja det ene sidespejl var et eller andet eftermonteret plast spejl-ikke specielt fedt :/
    Men ja sorte hjul og et par runde tågelygter kunne da stramme den op:)

    #122402
    Moesgaard
    65 Indlæg

    #westmus
    Tak for linket- vil jeg da lige tjekke ud:)

    #122403
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

    Black steelies og lidt klistermærker ville for så vidt godt kunne give Rekorden en slags historisk NASCAR-look, og dens linier og farve passer faktisk godt til det. Og det vil være to MEGET nemme tricks, både at udføre og at tilbageføre.

    Men det vil den jo ikke køre anderledes af, så hvis dét var en af dens mangler, så skal der jo alligevel mere til.

    1300GT er en dejig vogn!

    #122429
    Moesgaard
    65 Indlæg

    Har lige leget lidt med den gamle rekord og givet den en face lift , alá NASCAR….
    Og pludselig har man ikke så meget blød hat og cigar……… ( Kun i motorrummet…) ;)

    #122433
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

    Nej nej nej, det ser patetisk ud.
    Indse det, den bil er ikke det rigtige for dig.
    Du vil åbenbart have noget sportsligt, de 3% effekt du opnår med klistermærker gør ikke den stakkels Opel sportslig.
    Hvis du vil klistermærketune, så start med et udgangspunkt der passer bedre, f.eks en bil der har kørt rally i sin tid.

    Attachments:
    #122435
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

    Her er den, tuning allerede påbegyndt.

    #122436
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

    26000 på Veteranposten.

    Attachments:
    #122439
    Bo
    44 Indlæg

    Ellers vil mit indspark være en en MG Midget den synes jeg passer godt til dit behov som jeg lige kan læse det

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.