Forum Introducér dig selv og din bil Fra dyster dag til dejlig dag
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Bo
    44 Indlæg

Overskriften fortæller en historie om et projekt der gik så galt at det endte med en skrotning af en Morris Mini Mk 1 og et efterfølgende køb af én for det her forum ny bil. Hvis du ikke allerede nu har mistet interessen da ordet ny bil blev nævnt kan du læse fortsættelse herunder.

Da jeg var 18 år kørte jeg rundt i ovennævnte mini selvklart har man mange mange oplevelser med sådan en bil når man triller til og fra gymnasiet i sådan en. Bilen blev stillet til side da den var blevet rusten. Bilen kom ud af lyset en forårsdag for 2 år siden og kunne såmænd starte efter 13 års stilstand. Jeg gik igang med projektet med at gøre den klar til deltagelse i Hill Climb/sprint/trackday etc. Jeg fik lavet alt rust på bilen (af en unavngiven person) , omlakeret bilen ( af et unavngivent firma) og købt for adskillige tusinde kroner race komponenter som blev anvendt til en komplet renovering af motor og gearkasse. Den store dag kom jeg skulle nu til at have bilen samlet. Flemming som skulle hjælpe mig med at samle bilen kunne hurtigt konstatere at både rustarbejde og maler arbejde var af så ringe kvalitet at bilen ikke stod til at redde. Så meget lang historie kort nu bliver min ungdoms bil solgt som et mislykket projekt til nogle få tusinde kr og delene solgt med tab. Hvad gør man så når man er aller dybest nede i sølet og er kommet sig over chokket. Man køber selvfølgeligt en anden bil der kan forsøge at fylde hullet ud. Så altså den skulle være let og køre som en go cart for at opfylde mine kriterier. Jeg har nu købt en serie 1 Peugeot 106 Rallye som jeg vil betegne som en “pocket rocket”. 10.000 kr for en nysynet serie 1 Rallye er simpelthen et kup. Nu vil jeg bruge de næste 3 år på at lave små opgraderinger og føre bilen tilbage til en mere original stand og selvfølgeligt køre i de, således at når den bliver 25 år så er den er klar til ræs. Jeg vil spare jer for billeder fra rædselskabinettet af elendigt maler og rustarbejde på Minien.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Holy shit! Er det virkelig så galt? Har du ikke været hård nok med kvalitetskontrollen undervejs?
    En Mk1 er ellers eftertragtet, kan den virkelig ikke reddes?

Nå men jeg købte i 1996 min første splinternye bil, en koboltblå Peugeot 106 Rallye 1.6 Mk2.
    Den var sjov!

Bo
    44 Indlæg

Jeg havde for 15 år siden købt en renoveret Mini af selvsamme person som lavede rustarbejdet så jeg vidste at det han lavede var i orden, men jeg tror simpelthen bare at han er blevet for gammel til at lave bile i mellemtiden. Har sag til ham at han bør stoppe arbejdet så at det ikke går ud over flere. En MK1 er relativt sjælden og tro mig jeg har vendt alle muligheder for at få den tilbage på vejen. Den er fortsat til salg hvis nogen skulle have interesse, ellers bliver der spillet banko om den til Mini Klub Danmarks træf august.
    Jeg er dog glad for 106’eren og ser et stort potentiale i den så det pynter på humøret. Fedt du har haft en spritny 106’er Ole

Soren W
    390 Indlæg

Hej Bo, har lige købt en Austin Cooper Mk II. Er der nogle af dine dele jeg kan bruge? Mail mig gerne på sowic@hotmail.com

Bo
    44 Indlæg

hej Søren,

Har sendt en mail

Vh

Bo

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Skrækkelig historie med en pragmatisk løsning på problemet, Bo.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.