-
ForfatterIndlæg
-
28. februar 2015 kl. 11:21 #95475
Bisgaard
12 IndlægHej hej
Jeg har søgt overalt efter et sted, men kan købe de klassiske gule forlygter (5 3/4 tomme), som franskmændende kørte med op til midt 90’erne.
Når man ser gamle film fra dengang havde mange biler, både (italienske, amerikanske, franske, etc gule lygter, også tågelygter. Jeg ved at nogle VW og andre har fået lavet gult glas, det er vist gult folie.
Jeg læste et sted at en af de franske mærker (var det Cibié?) stoppede poduktionen af gule lygter for mange år siden.
Er der nogen der ved om man stadig kan købe dem?VH Oluf
Attachments:
28. februar 2015 kl. 12:36 #95479
Kim Jensen
30 IndlægJeg blev meget forundret da jeg så “Samfundets fjende nummer 1” (tror jeg den hed), hvor ALLE bilerne havde gule glas. Det var helt klart post production film arbejde. Sådan var det jo bare ikke i virkeligheden. Faktisk var det få biler der havde gule glas, langt de fleste havde gule pærer. Så vidt jeg ved kørte D-serien med klart glas og gule pærer. Gult glas var primært tågelys. Men lygter med gule glas kan findes på f.eks E-bay,
28. februar 2015 kl. 15:21 #95567
Bisgaard
12 IndlægJa det er sikkert rigtigt, at det er pærerne der er gule på de fleste biler fra dengang. Det ser det også ud til på Citroen lygterne på billedet.
Men de er lige så svære at finde…Det helt rigtige var jo et sæt originale Carello lygter:
28. februar 2015 kl. 15:35 #95568
Søren Navntoft
326 Indlægjeg har budt, Hvis nogen byder over får de tæsk!!!!
28. februar 2015 kl. 15:40 #95569
Kim Jensen
30 IndlægGule pærer er nu ikke svære at finde, p45 kan findes hos Dansk 2CV Center, eller hvis man har H4 kan der købes gule hætter på E-bay. De giver det helt rigtige gule lys fra dengang. Dem bruger jeg selv, da jeg konverterede fra p45 til H4, nu kan jeg få pærer alle steder da p45 ikke findes mange steder længere. Hvis man har p45 fatninger kan man bruge en adapterring til H4 og bruge hætterne. Det gør det som sagt lettere at få pærer.
Jeg var heldig at finde et sæt H4 paraboler til Renault der passede, nogenlunde, med montage clipsene på min Mehari. http://www.ebay.com/itm/Yellow-cap-for-H4-car-light-bulb-french-style-/280717340043?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item415c0ead8b28. februar 2015 kl. 17:57 #95593jakob356
170 IndlægGår man ikke alt for meget op i E-mærkning og den slags, kan man få gule H4 pærer til ca 60 kr parret inklusiv post på eBay og andre steder, der handler med Kinadele.
Havde nogle i en Peugeot sidste år, de var ok.Kører nu selv med de gule hætter, uden på H4, på min Citroën CX GTi: Det virker også ganske fortrinligt. De koster heller ikke meget og kan flyttes over på nye pærer, når de gamle brænder ud.
De ordentlig gule paraboler på eBay ser flotte ud! :-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.