Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Henry Ford – dokumentar i aften, den 1. dec. kl. 21.00 på DR K
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Opdagede lige, at DR K i aften klokken 21.00 sender en US dokumentar på 1 time og 55 minutter om Henry Ford. Det bliver spændende at se, hvor nuanceret et portræt de har lavet af denne all-american hero, der ved gud også havde sine sorte sider.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Tak for tippet Jens, så er den aften planlagt ;-)

Kai
    583 Indlæg

Takker, PVR er sat.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Jeg kan nu godt li’ hans indstilling til investorer som “afskum” og baggrunden for dette.

Helt og aldeles uden reference til biler overhovedet, kan det måske mane til eftertanke, nu hvor vi har så travlt med, at sælge alt mellem himmel og jord til forskellige investeringssammenslutninger ?

Selv sidder jeg og tænker: Kunne jeg finde investorer for mine ideer inden for bildesign og -produktion, som afviger så markant fra det etablerede og velkendte, og aldeles fra hvordan sådan noget er blevet grebet an i DK tidligere ?
    Næppe !

Fords opstart er mig mest interessant !

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Men uanset, at manden var en tyran, var hans ideer for T-modellen geniale og banebrydende.

Hans soja/hamp bil fra 41′ er i sine tanker på flere måder stadig forud for selv dagens biler…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.