Forum Bilmærker Engelske mærker Hillman/Sunbeam Imp
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Jan Nielsen
    2 Indlæg

Hej alle
    Er der nogen, der ved, hvor der står en sådan lille ( rusten ) juvel ?
    mvh
    Jan

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Uha… hvis jeg dog blot vidste det….
    For saa havde jeg forlaengst koebt den selv!! :-D

Jan, jeg formoder at du vil have en venstrestyret?
    I givet fald, saa er det nok i Holland at du skal kigge. Det er nok det land (foruden England naturligvis…), hvor der er flest overlevende Imp…

Maa jeg spoerge hvad dine planer er med saadan en Imp?

Jan Nielsen
    2 Indlæg

Hej
    Jeg har haft 3 af dem, 2 var tunet ganske betragteligt, samt modificerede i ophæng mm.
    Kan jeg få fat i én har jeg planer om, at ændre motoren totalt, dog stadig indenfor det tilladelige for gadebrug.
    En lille turbolader vil gøre underværker i dag, men det havde vi ikke i 1967.
    Jeg boede i Australien i et stykke tid og fulgte der nogle Imp’er i div løb. Deres tilgang til tuning var ganske simpel: Prøv om det kan holde og hvis ja, så lidt mere !
    Med ekstra slaglængde korte stempler og max boring kom vi op på cá 1300 cm3. Vi anede ikke hvor mange HK den havde, men jeg gætter på 120. Jeg fik dengang fremstillet et topstykke i alu fra en rå blok med 2 overliggende knaster, og den var så stærk, at den knækkede krumtapakslen i første forsøg på accellerationstider. Ny krumtap fra en engelsk racerproducent løste dette. Olie og vandkøler blev flyttet til fronten, som så ganske fiffig ud med ægte kølergrill. Strategisk anbragte betonindstøbninger fik vægtfordelingen næsten 50/50. Sjov bil. Den blev solgt til grusbaneræs, og jeg tabte kontakten til den og ejeren. Så det er rent nostalgi-flip :-)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.