-
ForfatterIndlæg
-
23. december 2015 kl. 22:24 #113110
Peter
31 IndlægJeg overvejer at købe en bil i Frankrig – formodentligt i den sydlige del af landet. Som det ser ud i øjeblikket vil det ikke være muligt at køre bilen hjem på egne hjul. Den skal på en trailer (3000+ kedelige kilometre med 80km/t) eller med en autotransport.
Er der nogle af de frankofile her på blokken, som har erfaring? Kan det lade sig gøre? Hvem ringer man til og hvad kommer det til at koste?
Jeg vil sætte stor pris på jeres input.
28. december 2015 kl. 20:13 #113284Michael Valentiner-Branth
3 IndlægHej Peter,
Jeg kan ikke lige komme med transportør guldkornene, meeeeen du er velkommen til at ringe til mig hvis du kan bruge min hjælp udi det franske, da jeg taler og skriver det flydende, så hvis det kan hjælpe ifm arr af transport eller forhandlinger mm mv så ring 23732126
mvh Michael29. december 2015 kl. 10:15 #113309
Mogens
8 IndlægJeg overvejer at købe en bil i Frankrig – formodentligt i den sydlige del af landet. Som det ser ud i øjeblikket vil det ikke være muligt at køre bilen hjem på egne hjul. Den skal på en trailer (3000+ kedelige kilometre med 80km/t) eller med en autotransport. Er der nogle af de frankofile her på blokken, som har erfaring? Kan det lade sig gøre? Hvem ringer man til og hvad kommer det til at koste?
Sidst jeg skulle ha’ fragtet en Jaguar Mk. V til Portugal, ringede jeg blot til een af de kendte fragtfirma’er, der kører sydpå med stykgods. Jeg læsede selv bilen (sammen med chaufføren – vha. en rampe), så jeg var sikker på, at den stod forsvarligt -> ift. andet gods og iøvrigt. No problems – funkede perfekt (også vedr. prisen)
29. december 2015 kl. 18:46 #113319
Torben EVO
13 IndlægSom Mogens skriver, er det en udmærket løsning at få en bil hjem på trailer. Fik selv min Integrale fra Italien til DK på den måde i 2000. Læsning foregik ved at bil blev løftet op på udendørs rampe på servicestation. Sådan noget har de dernede sydpå til olieskift osv. og derefter blot kørt ind på ladet og sikret med stropper og i dette tilfælde også med træklodser bag hjulene ( forberedt hjemmefra ).
Attachments:
4. januar 2016 kl. 20:48 #113673
Peter
31 IndlægTak for jeres input! Michael: Pænt af dig at tilbyde din hjælp. Jeg vil gerne benytte mig at dit tilbud på et tidspunkt, for kommunikationen på Leboncoin.fr er en svær ting…
Iøvrigt til almindelig information omkring Leboncoin: Man kan ikke oprette annonce eller svare på mails, hvis ens computer ikke har en fransk IP adresse. Men den kan man købe sig til på nettet.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.