Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    S P S
    7 Indlæg
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Jaa, en GT6 i historisk motorsport!

Men sidst jeg kontrollerede det (for mange, mange år siden, da jeg selv overvejede at bruge min GT6 Mk2) kunne man ikke, for der er ikke løb for Gruppe3-biler herhjemme. Mk2’eren attest er i øvrigt blevet væk for FIA.

Men der er nu ikke FIA-homologeret noget af betydning på GT6’eren , så det er nok nærmest ligemeget. 

Hvad har du i tankerne med den?

Fritz Hansen
    14 Indlæg

Der er altid den mulighed at anvende en bil som fabrikken solgte, med det udstyr som fabrikken tilbød som ekstraudstyr.

Denne GT6 kan således anvendes med tunet motor og det karburatoranlæg og udstødning som den blev leveret med, eller hvis der var mere spændende dele i fabrikkens reservedelskatalog.

Bremser ligeså. Altså, enten standard eller skrappere dele fra fabrikkens katalog.

En GTS er blot en modificeret standardbil.

Du må gerne forbedre flow i topstykkerne. Ventilerne skal være standard eller som fabrikken tilbyder i tiden da bilen var ny.

Knastaksel er fri, dog skal den naturligvis være type som “dengang”, altså knastfølgerne må ikke være med rulle eller lign. hvis de ikke var tilbudt i perioden.

Sikkerhedsudstyr etc. er naturligvis helt lovligt at installere.

Fælge og dækstørrelser skal være i standardstørrelserne, men hvis fabrikken tilbød andre størrelser i deres kataloger så må disse også anvendes.

At udstyrsfabrikanter lavede udstyr til bilen og tilbød det i bilbladene, er ikke godt nok, det skal være tilbudt som originale Triumph dele gennem forhandlernettet og være anført i reservedelskatalogerne.

S P S
    7 Indlæg

Tak for svar,

Fritz Hansen
    14 Indlæg

Steffen, du kan læse Appendix K 2.3.7 . her henviser man yderligere til Appendix VIII til Appendix K og Appendix j for perioden (1971).

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Hvis din kammerat har en GT6 og gerne vil køre race med den, så skal han selvfølgelig ikke droppe det. Det er ikke en vinderbil – men det er en lækker bil. 

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.