Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Jeg har solgt min Porsche 912E, og egentlig er jeg på jagt efter en 944 S2, men jeg er lidt faldet for en Datsun Z-klasse i karburatorversion.

Min største udfordring er, at det er meget svært at opstøve danske ejere. Jeg ville jo gerne prøve bilen selv og se, om den taler til mig, før jeg giver mig i kast med at finde ud af, hvordan jeg får anskaffet mig en.

Jeg har googlet og facebooket, men det er ikke lige dén gruppe af ejere, der er mest synlige. Jeg har sendt et par mails hist og pist uden held, så nu håber jeg, at nogen herinde måske kender en ejer af en kørende 240z/260z – meget gerne vest for Lillebælt/Storebælt.

Da jeg skal have en knægt med bagi, bliver det nok en 260z 2+2, hvis det bliver til noget – alternativt så må vi nøjes med at køre to af gangen, hvis jeg skulle ende op med den helt klassiske 240z.

westmus
    122 Indlæg

Ellers må du en tur til fyn, for http://www.dkclassiccars.dk holder i følge deres hjemmeside åbent hus i denne weekend og har i følge samme en 240 på lager og en 280 på vej ind. Et åbent hus arrangement burde være et godt tidspunkt for at få en uforpligtigende prøvetur.

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Nå, jeg har ellers fulgt den blå 240Z’er der, den har længe stået “på vej ind” og 6* – nu er den så åbenbart landet og har fået 4/6* i stand.

Lige i denne weekend har jeg bare rigtig dårlig mulighed for at komme derned, æv. Men ellers må det blive en anden dag.

Jeg har ikke kunne opstøve andre ejere i Danmark udover en gut fra København, der har en modificeret 260’er.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Hej Kenneth

Jeg kender en ung mand ved navn Mads som er i gang med at bygge en 240 Z op. Den er vist ikke helt klar endnu, så en prøvetur er ikke mulig. Jeg skal se om jeg kan hitte frem til ham.

Jeg vender tilbage.

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Hej Søren

Det lyder da fint.
    Jeg ringede til DK Classic Cars, der har den fine blå.

Han excellerede ikke med brillante svar ift. at han lever af at sælge klassiske biler.
    Han vidste ikke, hvad der skulle laves, før den kunne synes og få plader på. Han vidste, at den var fri for rust, men han kunne ikke lige huske, hvad den havde kørt eller hvad den skulle koste i afgift.

Han sagde, at den kunne beses til Åbent Hus, men jeg kunne ikke få en prøvetur, for der var normalt mange mennesker, og der var oftest ikke tid til at kunne starte motoren heller.

Det er ikke fordi han solgte den supergodt :)

Mvh
    Kenneth

Kai
    583 Indlæg

Er det ikke Hummelluhr, han hedder, ham der kører Datsun i HMS-regi?
    Kig lige på resultaterne i historisk race, eks pro-am i chgp, der er en mand og en bil, og så vidt jeg ved, har han også nogen der kan køre på vej.
    Det er nok øst for broen, hvis du får kontakt.

Kai
    583 Indlæg

http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=59182&title=Historisk+1971+mesterskab%3A+Racing+Festival+-+L%C3%B8b+3+over+1300cc
    Der er vist kommet flere til, du må kunne finde kørerne på HMS, og se om de har nogen civile biler.

westmus
    122 Indlæg

Nå nå, markedet for klassiske biler må jo gå alt for godt hvis man kan leve af en så ligegyldig tilgang til potentielle kunder.

Ellers kunne det jo prøves med en købs annonce strategiske steder. Tror der er en pæn mængde af klassiskebiler som reelt skifter ejer uden af have været annonceret nogen steder. Altså biler som skifter ejer ved at det nærmere er køberen som er den opsøgende part.

Kai
    583 Indlæg
    Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Jeps ham stødte jeg også på. Det første jeg gjorde var at finde dem, jeg så på Jyllandsringen. Kenneth Gregers, som vist er ejendomsmægler på Lolland-Falster samt John Gertsen, som vandt sin klasse. Ham har jeg dog ikke kunne lokalisere.

Jeg var dog ikke klar over, at han havde alm. gadebiler også, Feldskov.

Og så er jeg modsat min natur nok meget afholdende fra at forstyrre folk, der har råd til at ofre mange hundrede tusinde af kroner på racerløb. Jeg føler lidt, jeg ulejliger dem med begyndermentalitet.

Men fidusen var, at jeg gerne ville prøve en vogn før jeg vurderer, om jeg skal kigge videre eller gå tilbage til det tyske, hvor udbud og interesse/fora i Danmark er noget større.

En Datsun ville med stor sandsynlighed skulle hentes i udlandet, og så har jeg lært af mit 912E importeventyr, at man edderdytme skal have styr på sin bilmodel :-)

jewer
    894 Indlæg

John Gertsen har den autoforhandler der hedder JG Cartec. Ligger i Osted syd for Roskilde.

Kenneth Bon Nielsen
    42 Indlæg

Takker. Det er pokkers, som de alle sammen skal bo øst for Storebælt :)

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.