Forum ViaRETRO Forslag til ViaRetro – idéer til hjemmesiden og dette forum Hvordan holder vi den gode tone, og samtidig rummeligheden på Viaretro ?
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)
  • Forfatter
    Ryhl
    303 Indlæg

Jeg prøver med denne forum tråd, at forsøge at få en konstruktiv debat om – hvad Viaretro egentlig skal være, og i håb om måske at finde dybere ind til, hvordan det kan praktiseres … i praksis.

Det handler om “tonen”, ikke kun den en kapelmester slår an :-) – men hvordan man egentlig bør tiltale hinanden, i gensidig respekt for forskelligheder, og forskellige meninger, liv, udgangspunkter og temperamenter.

Ryhl
    303 Indlæg

Nååh JA! Lige et PS til ovenstående.

Det er selvfølgelig ikke ment som et personspørgsmål, men bare et eksempel.

Selvfølgelig kan det opstå mellem andre, end Niels Abild, mig, Dennis, Lars m.fl.

Connoisseur
    243 Indlæg

Den her vil jeg gerne melde mig i debatten omkring.

Det er, efter min opfattelse ligegyldigt om du har for flere millioner i garagen, fordi det kan man ikke se her på bloggen, om du har.

Denne blog tilhører 3 personer, og de afstikker retningslinierne.

Denne blog handler om passionen for klassiske biler især, men kan brede sig til andre emner, og dette bestemmer administratorene.

Det handler om bilerne, eller bådene, eller ure, eller lige det administratorene ønsker.

Vi som skriver små kommentarer, og måske forfatter en lille artikel af og til, vi skal gøre det i en tone og sprog så dette indlæg ikke bliver personliggjort mod andres integritet og selvværd.

Når en tråd bliver personlig, ikke at oplevelser kan være personlige, men at man tillægger bloggeren personlige motiver eller udleder noget omkring hans/hendes personlighed ud fra et udlæg, anser jeg for utilstedeligt. Medmindre dette er gjort i en tone som er ikke-stødende.

Ryhl
    303 Indlæg

Tak for det, Connoisseur.

Jeg er ret så enig, men ikke helt så klar over, – om du måske så også mener, at de 3 der afstikker retningslinierne, – måske kunne gøre det tydeligere, oftere, og hurtigere ?

Hvis “retningslinierne” ellers skulle være så klare, som du udmærket beskriver …

Connoisseur
    243 Indlæg

Det synes jeg faktisk de gør.

Men det kan jo være at det er påkrævet noget oftere, men den beslutning lader jeg dem om.

Ryhl
    303 Indlæg

Ja Ja – derfor kunne det jo godt tænkes du havde en mening … men det er også helt OK at du ikke har !

DET er sikkert ret generelt, – selvom mange alligevel er utilfredse med hvad der foregår ….

Kai
    583 Indlæg

Er for træt, skriver lidt i morgen.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jeg undrer mig nogen gange over at det skal være nødvendigt med denne diskussion med jævne mellemrum.

Vi har alle en fælles passion for gamle biler og så burde vi af alle mennesker have respekt for hinanden, vi er jo ligesindede. Så er det da ligemeget om vi har en kabinescooter eller 10 Ferrarier. Det er mangfoldigheden der gør viaRetro mere spændende end mærkeklubberne.

Det er da fint at vi kan være uenige, og også fortælle hinanden det og starte diskussioner om det.

Men der er absolut ingen undskyldning for at det ikke skal kunne foregå i en respektfuld tone.

Og når tonen bliver bitter, prøver jeg på at ignorere det.

Ryhl
    303 Indlæg

Super Kai !

Hastværk er lastværk …  gennemtænkte menings-udsagn er GULD … fra dem der tør !!!

Ryhl
    303 Indlæg

Tak Ole!

Selvfølgelig kan vi bare ignorere … det tror jeg man kan blive nødt til – uanset !

Men hvor går grænsen ?

Connoisseur
    243 Indlæg

Nu synes jeg at du nemlig gør det, som du af og til gør på bloggen, nemlig laver en polemik, og problematiserer.

Du skriver, og ligger ordene i min mund (og det kan jeg ikke acceptere), at jeg IKKE har en mening om det du skrev, det har jeg og den skrev jeg.

At du opfatter mit svar som om jeg ikke har en mening, er vist helt dit problem.

Ryhl
    303 Indlæg

@Connoisseur
    said:
    Nu synes jeg at du nemlig gør det, som du af og til gør på bloggen, nemlig laver en polemik, og problematiserer.

Du skriver, og ligger ordene i min mund (og det kan jeg ikke acceptere), at jeg IKKE har en mening om det du skrev, det har jeg og den skrev jeg.

At du opfatter mit svar som om jeg ikke har en mening, er vist helt dit problem.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Jeg skal gøre det kort….takker de tre musketerer for rummelighed , både på blog og i forum.

Ryhl
    303 Indlæg

Plys:

Jeg aner virkelig ikke hvad du mener er redigeret i mit første indlæg … har lige læst det igen, og kan altså ikke se hvad det skulle være, udover jeg IKKE selv har redigeret noget …. !!!

Connoisseur
    243 Indlæg

Udenfor emnet

Plys:

Kun min hustru, som siger at jeg har det godt med mine feminine sider.

Hun er dog ikke freudianer, mest Vygotski. Men det ville blive en længere afhandling, hvis jeg skulle forklare det.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 47 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.