Forum Introducér dig selv og din bil Hvorfor lige disse biler – Alfa, Lotus, Renault og Land Rover
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Hasse Hauch
    3 Indlæg

De klassiske biler har altid fyldt op i mit liv. Jeg startede med en Peugeot 404 fra 1960, da jeg var 17 år, En dejlig bil jeg havde i mange år. Siden har der være mange igennem garagen, men i dag består vognparken af:

Alfa Romeo Giulietta Spider fra 1959.
    Renault 4 fra 1965.
    Lotus Esprit S1 fra 1977.
    Land Rover Defender 90 fra 1985.

Men hvorfor er jeg lige endt med disse fantastiske biler :-)

Alfa da det er en smuk klassiker til sommertur i solen.
    Renault da jeg hentede den i Frankrig, en efterårsferie sammen med en god gammel ven, for mange år siden og nu ikke kan skille mig af med den (så mange gode minder fra da vi var unge).
    Land roveren er min dejlige hverdagsbil. Den kører altid og er altid lidt i stykker, men kommer altid frem og bringer dejlige sommerferie minder fra ture i norden sammen med min søn.
    Lotusen er min første “super car”, meget lav med centermotor og med kun et formål – giv den gas på de snoede landeveje.

Må hellere lige tilføje at Lotusen var et impulskøb her i sommer. Jeg blev ringet op af en ven, som sagde han havde fundet en bil jeg gerne ville købe, da han var ude og gå en tur i nabolaget. Og ja det ville jeg. Den er hentet hjem fra California for 6 år siden, stået i et trist telt og kunne ikke kører. Lige noget for mig :-)

Hasse Hauch
    3 Indlæg

lidt flere billeder

Soren W
    390 Indlæg

Flot samling Hasse. Svært at se en linie i dit valg af biler. Men det gør jo netop din samling charmerende, og du kan virkelig få nogle forskellige køreoplevelser…

Søren S. Pedersen
    12 Indlæg

Fed farve på den Esprit! Håber at se den til et træf en dag. Fortæl gerne lidt mere om den, og hvad der skal gøres ved den.

Jeg kan sagtens se pointen i valgene – nogle biler som stikker i vidt forskellige retninger og tilbyder forskellige oplevelser.

Min garage er befolket på samme måde:
    ’84 Land Rover 110″ (praktisk gris og offroad sjov)
    ’82 Citroen CX 2400 Pallas (superkomfort og fantastisk konstruktion)
    ’03 Lotus Elise (hardcore sportsvogn)

Det undrer mig nogle gange, at nogle entusiaster samler flere relativt ens biler i stedet for at søge forskellige oplevelser på tværs af mærke, biltype og nationalitet.
    Det er sikkert noget ViaRetro-folkene kunne causere længe over ?

Mvh
    Søren

Hasse Hauch
    3 Indlæg

Jeg elsker jo at køre i mine biler og det er jo også derfor de er så forskellige. En bil til hvert formål.
    Alfa, Renault og Land Rover er alle på plader og bliver brugt. Renault er helt original med fransk buler, men mekanisk tip top, og helt bevist at den ikke er blevet omlakeret :-)

Lotusen er i rigtig god stand, men har ikke været opbevaret rigtigt i 5 år, så der er en del kosmetisk det skal laves før den er synet og kommer med på traf. (ingen rust da den er fra California).
    Da jeg købte den havde den stået stille uden luft i dækkene og ikke startet i 5 år. Men efter ny olie, stillet tændingen og nye benzinslanger er den nu i live. Og jeg har lige renoveret forbremserene med nye skiver, klodser og renoveret kalibre, så nu er vi på vejen igen (med prøve plader). Nu mangler der bare nye dæk, tandstangsmangetter, ombetrække sæder og en masse småting. Men det er dejligt nemt med de engelske biler, som er nemme og billigt at købe dele til.

Hasse

Billedetrne viser bilen i teltet, hvor den havde stået i 5 år.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Velkommen til Hasse.

Jeg synes dine valg er tæt på mine egne ideer. Særligt kan jeg godt lide, at de næsten repræsenterer 4 hjørner i vores passion og én til hver lejlighed.

Din Renault er superskøn. Jeg mener du har været på AJ Tanken i den denne sommer, er det ikke rigtigt? I så fald var jeg ret begejstret med dens patina.

Og din Giulietta Spider…Det er en vidunderlig bil. Skulle du blive træt af den, så …

Søren S. Pedersen
    12 Indlæg

Virker overkommeligt med den Esprit.
    Det er en fantastisk kileform – definitionen af en superbil. Og så i den fine farve. Har du også nogle billeder af interiøret?

Mvh
    Søren

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Fantastisk alsidighed, og du har jo allerede forklaret dig – de er meget forskellige og kan ikke det samme. Det forstår jeg sjovt nok fuldt ud, og jeg har valgt på samme måde. Men nogle andre biler end dig.

(Note til mig selv: Mangler centermotorsportsvogn)

Thomas Pedersen
    11 Indlæg

Hej, Fine valg. Jeg har en 1979 Esprit S2 (RHD dog) i samme farve – så den forstår jeg måske aller bedst.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.