Forum Introducér dig selv og din bil Jeg er blevet med Lotus
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anders Lundh
    50 Indlæg

Min drømme bil har aldrig været Ferrari, Lamborghini eller andre italenske super sportbiler, jeg har alltid drømt om en Lotus Esprit.
    Nu er den så købt, jeg købte den ubeset og blev leveret på en autotransport for nogle måneder siden. Hele handeln var underlig, sælger krævede en høj pris og efter jeg havde talt nogle gange med ham samt checket på internet viste det sig at hans mindste problem var penge. Han havde denne Lotus S4 stående som han aldrig brugte, han brugte mere tid på sine Ferrari, Detomaso, samt en McLaren. Jeg gav ham et skambud, han blev først lidt fornærmet, men 2 dage senere skrev han et mail, “hent bilen “. Jeg havde aldrig regnet med at få bilen for det jeg tilbød, men nu stod jeg så der, sparepengene blev fundet frem. Problemet nu er at jeg har ikke plads til 2 biler, jeg har min TVR Chimaera som jeg ikke skiller mig af med, samt en Lotus Esprit som blev et tvangskøb. Lotusen står på mit lager og planen er at når Chimaeran er klar med sin vinter klargøring så bytter de plads og så bliver det Lotusens tur. Lotusen har lidt problemer med bremserne, vacumsystemet samt noget der skramler i udstødnings systemet, altsammen noget der nok kan løses. Lotusen er måske ikke en riktig klassiker endnu, men det bliver den, den lige så gamel som min Chimaera, 22 år, men for søren den ser fræk ud så har den centermotor og det er fedt.

Moesgaard
    65 Indlæg

Ingen billeder…?
    Må man spørge hvor du fandt bilen..?
    Hjemmeside ?

Anders Lundh
    50 Indlæg

Her er der et billede hvor den står og venter på at blive hentet. sæljers kamerat sørgde for den blev sent, idet han var bilhandler og havde fornuftige aftaler med autotransporter. Jeg fandt den i sverige. 1995 Esprit S4 omkring 50000 km med et sæde der skal repareres (noget har skåret det i stykker) samt ABS system som ikke virker og noget galt med vaccumsystemet, men det er nok bare en slange. så er der lige det med et skramlende udstødning, men det er nok også simpelt når jeg først for kikket på det.

Attachments:
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Mange gange tillykke, Anders!

Jeg må indrømme, at jeg rigtigt godt kan lide det Peter Stevens-opdaterede design.

Soren W
    390 Indlæg

Lækker Lotus, tillykke med den. Der er ikke noget som uforpligtende skambud, og så står,man pludselig med en bil mere…
    Skal der afgift på..?

Anders Lundh
    50 Indlæg

Nej, jeg bor og arbejder i sverige, så det slipper jeg for. kan afsløre at jeg betalte 160000 for bilen. Mange penge, også lidt mere end jeg lige havde på stående fod, men helt godkendt pris iflg mig. Faktiskt blev jeg lidt sur da jeg fik bilen da sælger ikke havde oplyst at bremserne ikke virkede, han vidste det ikke sagde han, samt at den havde fået en fed ridse. Som kompensation betalte han autotransporten. Helt ok. Jeg glæder mig til at komme igang med den, nu står den bare i vejen.

Attachments:
    Søren S. Pedersen
    12 Indlæg

Fed bil i flot farve! Til lykke med den – godt at der bliver taget hånd om den.
    Esprit S4 grundlagde også min Lotus-passion i starten af 90’erne. Et smukt design, som aldrig er blevet gammelt, og som stadig holder.

Mvh
    Søren

Anders Lundh
    50 Indlæg

Den er vil jeg kalde BRG metalic. Det sidste billede er taget da den kom efter 1200 km på en åben autotransport, den var mildelst talt møg beskidt. – Idag har jeg brugt mange timer med min Chimaera for at få den klar og ud af garagen, der er flere ting som står på listen som jeg ville gøre i vinter, men efter Lotusen er kommet til har jeg streget visse forbedringer og må lade dem vente til næste år. Det er også billigere at lade være med at skifte ting ud, den kører meget godt, det værste er nok at jeg blev tvungen at strege omlakering, det havde jeg ellers sparet sammen til, men pengene forsvandt.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.