Forum Arrangementer/Rejser: Hvor, hvornår, hvem og hvordan? KOM MED TIL BERGAMO HISTORIC GRAND PRIX, MAJ 2018 – ViaRETRO netværkstur :-)
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    25 Indlæg

KOM MED TIL BERGAMO HISTORIC GRAND PRIX, MAJ 2018
    – alle tiders mulighed for ViaRETRO-netværkstur og samtidig opleve en fantastisk tur med klassiske biler i fokus, sammen med andre “ligesindede”, hvor dem, der ikke allerede er … så måske ender med at blive … kommende “ViaRETRO’ere” :-)

Kom med til Bergamo Historic Grand Prix 2018 (24.-29. maj 2018) … og få samtidig en “totaloplevelse”, med div. andre indlagte oplevelser … se programmet kort skitseret herunder (og henvisning til uddybende program) – en unik mulighed for at netværke og “sparke dæk” i skønne omgivelser i Italien med andre “ligesindede”, der også har interesse for de herlige gamle klassikere ?.

Kort skitsering af program:
    Bergamo Historic Grand Prix blev første gang kørt den 19. maj 1935, og den cirka fem kilometer lange bane omfattede blandt andet, dengang som nu, den gamle bymur, der omkranser den øvre by i Bergamo. Løbet blev i 1935 vundet af ingen ringere end Tazio Nuvolari i en Alfa Romeo P3, og han definerede efterfølgende banen som “sublim” ?
    Byen er en stor oplevelse i sig selv at gå rundt i, hvilket der også bliver rig mulighed for undervejs på turen, bl.a. qua en historisk rundvisning, men naturligvis også “på egen hånd” ?
    Der vil endvidere være besøg på Alfa Romeo museet lidt udenfor Milano, cirka 1 times kørsel fra hotellet i Bergamo (transport naturligvis planlagt og inkl.).
    Her vil der kunne gås på opdagelse i biler fra perioden 1910 og frem til nu, fås en guidet tour med spændende fortællinger af museets
    ekspert, spises frokost i museets restaurant og se en 4D film i museets biograf mm. (alt naturligvis inkl.).
    Ydermere vil der være besøg på et af Lombardiets bedste spumante vinslotte, som også producerer Balsamico af meget høj kvalitet. Denne fantastiske by er fra det 15. århundrede.
    Derudover vil der være løbende div. restaurantbesøg til frokost og aften (alt inkl.) mm.
    Og så naturligvis … oplevelsen af Bergamo Historic Grand Prix … med forplejning i eget forplejningstelt i “indercirklen” aka torvet, hvor gruppens base/telt er opstillet.
    Det ligger på pladsen, hvor alle bilerne bliver fremvist og klargjort til race.
    Der vil blive lavet en rundtur af arrangøren, hvorefter det er frit, hvor man bevæger sig hen på banen rundt om den gamle by. Banen er ca. 5 km.
    Start og mål er ca. 100 meter fra gruppens base/telt – så det er virkelig en VIP oplevelse, der er “helt tæt på” ?

Her er lige hurtigt et par korte facts:
    * Turen varer fra 24.-29. maj 2018
    * Samlet pris 6.900,- (delt dobbeltværelse)
    * Evt. tillæg for enkeltværelse 800,-
    * Inkl. 10 kg. “håndbagage” (se info i links) – der kan tilkøbes ekstra
    * Prisen er derudover inkl. ALT (fly t/r, hotelophold, transfer t/r lufthavn, transport/entre til div. planlagte aktiviteter, alle måltider, drikkevarer til måltider … herunder vin og vand til frokost og aften … og ditto drikkevarer til “planlagte aktiviteter” som feks. vinsmagning, “før-middag-drink” en af aftenerne, forplejning under Grand Prix’et og en stor flot fotobog (professionelt udført … Carsten, som står for turen, er prof. fotograf ?) som afslutning på turen mm. – så Alfa Romeo … ups, alfa og omega er, at det eneste, der ikke er inkluderet er “privat” indkøb/forbrug (og tillæg ved evt. bestilling af enkeltværelse og/eller ekstra bagage, der overstiger angivne max. håndbagage) ??

Deadline (pt.) for bestilling af plads på turen er absolut senest 1/5-2018 (men jo før jo bedre … der er allerede mange, der har booket – det skal da også lige derfor en passant nævnes, at der dermed allerede nu er sikkerhed for afholdelse af turen ?).

Tilmelding sker ved at skrive/ringe til Carsten Nielsen, som er hoved-arrangør af turen, på tlf.: 31315897 og/eller mail: bergamopaadansk@gmail.com

Henvisninger til generel info, detaljeret program, inspiration etc:
    Al information og meget detaljeret program kan findes i vedlagte links. Vær opmærksom på, at der er mulighed for afgang fra BÅDE Kastrup OG Billund … men vær samtidig opmærksom på, at der er en lille smule forskydning i fht. afgang/ankomst … vælg derfor der respektive programlink, som passer i fht. dit ønske om afrejse-lokation.

Løbende generel info om Bergamo-turen lægges på turens Facebook (FB) side – her lægges også evt. opdateret/ny info ind – så snart du er tilmeldt, vil du dog naturligvis også få evt. opdateret/ny info direkte tilsendt på din opgivne mail … så gem/følg siden på FB, hvis du ønsker løbende info ad den vej ?:
    https://www.facebook.com/bergamopaadansk

Program ved rejse t/r fra København: https://www.bergamopaadansk.dk/bergamo-copenhagenen

Program ved rejse t/r fra Billund:
    https://www.bergamopaadansk.dk/bergamo-billund

Inspiration … Bergamo Historic Grand Prix:
    https://www.bergamopaadansk.dk/single-post/2017/08/08/BERGAMO-HISTORIC-GRAND-PRIX-2018

Vedlagt attachment med lidt “goodies” bagom Bergamo Historic Grand Prix, som jeg har skrevet …

PS: Michael Sehested Lund, som I jo bl.a. kender som skribent fra mange ViaRETRO artikler, deltager bl.a. – og vil naturligvis også lave en (hvis ikke flere …) feature-artikler fra turen ?

Fyr endelig løs til mig her i forum, hvis der er spørgsmål … men hvis ikke, så vil jeg bare ønske jer en fantastisk tur … ???

PS: vil lige for god ordens skyld nævne, at hverken ViaRETRO, FB, Michael eller jeg er “associeret” med tur-arrangementet …
    Men jeg faldt over turen for nylig og købte fluks en plads til Michael – og så undersøgte jeg derefter muligheden for at få lavet en aftale med tur-arrangøren, Carsten, om at jeg kunne lægge turen op herinde i ViaRETRO, som endnu et netværkstilbud – simpelthen fordi jeg synes, at det lyder som et så fantastisk initiativ, at jeg gerne vil dele det med ViaRETRO-netværket … håber I kan bruge det ?

Rigtig mange netværkshilsener, Gitte

Anonym
    25 Indlæg

Desværre kunne det attachment, jeg refererer til i ovenstående tekst ikke konverteres af en eller anden grund, så derfor får I det nu lige her som alm. “tekst” og et vedlagt foto … :-)

Lidt “goodies” bagom Bergamo Historic Grand Prix …

Hvis du vil se klassiske biler og motorcykler, der kører på en helt unik bane: “Circuito delle Mura”, rundt i den gamle by, der er omkranset af de gamle mure, er et af ​​de arrangementer, du ikke bør gå glip af Bergamo Historic Grand Prix.
    Det er et af de løb for veteraner/klassikere, der som nævnt køres indenfor de gamle mure i den historiske del af Bergamo, der ligger halvvejs mellem Brescia og Milano.
    Det er ang. den eneste tilbageværende “middelalderlige” bane i verden, og arrangementet er blevet afholdt siden 2004 for at fejre den eneste gang byen var vært for et Grand Prix i 1935.

Banens rute anføres af mange for at være en af ​​de mest udfordrende. Se også vedlagt foto.
    Den har “seriøse” højdeændringer, “stramme” og hurtige hjørner – og af mange betragtet som decideret farlig – eller i hvert fald som nævnt, meget, meget udfordrende.
    Hvis man selv prøver at gå tæt på disse veje, oplever mange, at det er som at blive ført tilbage i tiden; man vil efter sigende nemt kunne se racet fra 1935 for sig …

Den oprindelige udgave af Bergamo Grand Prix blev, som anført, afholdt i 1935, og den var fuld af legender som Tazio Nuvolari, Carlo Felice Trossi, Carlo Pintacuda og Nino Farina.
    Bilerne de kørte var lige så berømte: Scuderia Ferrari Alfa Romeos, Maseratis og Bugattis, og af dem var mange en del af officielle “fabriks-teams”.
    Sejrsherren i 1935 blev Tazio Nuvolari’s i en Alfa Romeo P3.

Udgangspunktet for banen er stadig, som det var +80 år siden; banen køres i retning med uret og med 4 gennemløb til de gamle byer St. Agostino, St. Lorenzo, St. Alessandro og St. Giacomo. Generelt er “sporet” meget smalt, og på dets to lange strækninger er træer linet op langs ​​vejen.

Mens biler og cykler nu kører bag en “pace-setting” politibil, berettes der om, at det alligevel på ingen måde er svært at forestille sig, hvordan det oprindeligt var: Lav en lille fejl – og katastrofen ville “være til at mærke på”.

Efter “den lige hovedstrækning” har kørerne sektioner, hvor der kun er plads til én bil, med meget lave mure, der i princippet ikke giver nogen beskyttelse overhovedet fra at ryge durk nedad en meget stejl bakke …

Da man kan komme meget tæt på kørerne, oplever mange, at det er med til at gøre det til en sand fornøjelse – en form for “virtuel drivers experience” – selvom man er tilskuer og ikke selv kører med ?
    Bil-brands til løbet er/har været mangfoldige … der er indenfor de seneste år f.eks. startet biler som: 1928 Amilcar GCSS,1935 Alvis GP, 1932 Alfa Romeo 8C Monza, 1937 Delahaye GP, Lancia Aprilia Aerodinamica fra Lancaster 1939, x antal Bugatti’er, Jaguar XK’s, Cobra’s, D” typer, “E” typer, Ferrari 246GTS, Daimler SP250, Healey Silverstone, Austin-Healey 3000, Mercedes 300SLR, Ferrari 750 Monza, Scuderia Ferrari Alfa Romeo 8C GP, Porsche 356 PRE A 1954, Porsche 911 T 1973, Porsche 911 R VAILLANT 1967, Porsche 911 G.4 1976 … bare for at nævne nogle få ?

Med disse ord … ønsker jeg god tur til jer, der tager med … ?

Rigtig mange hilsener, Gitte

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Spændende, Gitte. Desværre i samme weekend som Classic Race Aarhus, så jeg skal arbejde med en anden slags race :-)

Anonym
    25 Indlæg

Kære Claus …

Ja, helt enig i at det lyder som (og garanteret bliver) en spændende tur til Bergamo, så det er lidt ærgerligt, at der så lige er sammenfald for dig med Classic Race Aarhus, men “arbejdet skal jo passes” (ser frem til også at læse om Aarhus-arr. ) ?

Er der spørgsmål i fht. Bergamo-turen i øvrigt, så fyr endelig løs … der er som nævnt allerede rigtig mange tilmeldte, så der er virkelig basis for en forrygende forårstur til Italien ?

Og … om ganske føje vil vi jo igen kunne konstatere, at jul/nytår er en saga blot og begynde at se frem mod lyse(re) aftener – og dermed så småt også drømme om forårets komme, de skønne “gamle” bilers dukken frem fra vinterhiet og vi alle igen kan komme ud og sparke dæk – engang imellem er det nu meget rart, når tiden går hurtigt ??

Glædelig jul og godt nytår
    – og vær velkommen forår??☀️

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Jeg har glædet mig til foråret i flere måneder, Gitte!

Anonym
    25 Indlæg

Ekko herfra, Claus ?
    Der skulle naturligvis have stået “… og dermed drømme ENDNU MERE – end vi allerede gør – om forårets komme …” ☀️?

Anonym
    25 Indlæg

Kære alle …

Der har sneget sig en lille jule-trykker-nisse” ind i teksten (i online-linket for programmet for dem, der ønsker at tage turen t/r fra København) … hvor der er angivet ankomst i Bergamo kl. 11.40 (det er først midt på eftermiddagen) og står, at man lander på hjemkomstdagen i Billund (man lander naturligvis i Kastrup, ligesom afgangen er fra Kastrup, hvis man har valgt “Københavner-varianten”) … men det rettes snarest til at nissen, har jeg fået oplyst ??

Glædelig (h)jul ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.