Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    holmen
    456 Indlæg

Tænker ar jeg vil tage knægten en tur til Le Mans i år.
    Er der nogen der har erfaringer og/eller anbefalinger til sådan en tur?

Planen er at køre selv, tage telt med være der onsdag til søndag.
    Kører derned sammen med en ven og hajs knægt – begge drengene er 14år så forholdene skal være i orden.

Hilsen

Holmen

stefan
    147 Indlæg

Jeg var dernede med min knægt (han var 6) i 2014. Jeg boede i Expo lejren hos GPtours. Jeg synes lejren var fin. Den var lille, indhegnet, forholdsvis rolig (et par festaber fandt fjernbetjeningen til anlægget) og med gode toilet/badeforhold. Desuden var bilen parkeret inden for indhegningen. Man kunne dog frit køre en tur, hvis man skulle have lyst. Eneste kritikpunkt var priserne i lejren. Jeg synes de var alt for høje, samtidigt med at maden var lidt sløj – især til pengene.

Expo ligger uden for banen. Man er i gåafstand til bager, supermarked og et stort indkøbscenter (15-20 min på gå ben), så alt hvad I skal bruge kan købes der. Det blev en fast ting for os at vandre til bageren hver dag!

God tur ! det bliver fedt og de glemmer det aldrig!!

Ole Wichmann
    815 Indlæg

I skal vel køre derned i 5-gears Crown?
    Da vi kørte derned i en 911 og en E-type for et par år siden gjorde vi en tur ud af det fra vi startede hjemmefra. Det betød mange espresso og croissanter undervejs. Vi kørte over Stuttgart for at se Porsche museet.
    Vi boede også i en GP tours teltlejr men med afterskiing partytelt.
    Min bror kan nok flere detaljer, da det var ham der arrangerede turen.

Peter Vang
    45 Indlæg

Hejsa

Har været på Le Mans 4 gange og skal afsted igen til sommer (måske vi kunne mødes os fra ViaRetro, for man møder godt nok mange fede biler der nede) og har hver gang været med bus med K-rejser (ja Tom K’s bror) og boet på K-camp. Den ligger under 10 min. gang fra publikumslangsiden og der er maden super god….
    Men desværre er du for sent ude, for alt kør selv til K-camp er solgt med det samme, men de har en anden camp, Beausejour, som ligger 15 min. gang fra K-camp, men der køre et tivolitog i mellem begge camps (tager det selv når jeg skal ud til Porsche-kurverne) og så er man hurtigt ved hovedtrubunerne.
    Se mere her http://www.krejser.dk/rejser/le-mans/le-mans/priser/koer-selv-til-beausejour-camp.aspx

holmen
    456 Indlæg

Tak for det -‘vi kiggede også på K rejser men kan se at den ene Camp er udsolgt – så napper vi bare den anden.
    En ting der undrer mig – når vi vælger selv at tage telt med, bestiller en plads på 35-40 kvm så ender det med at koste over kr. 10k for 2 voksne og 2 knægte på 14år.
    Det er med indgangsbillet til alle – børn under 16år gratis.

Men kan er virkelig passe at de tager kr 2.499, Per person blot for pladsen. Dertil kommer der forplejning – tænker at tage halvpension til en lille tusser per næse, nu hvor maden skulle være god.
    Dertil kommer vel også diverse tillægs billetter til grandstand, pit lane mv.
    P

Peter Vang
    45 Indlæg

Ja lyder dyrt for to voksne og børn med kør selv, har ikke bestil til i år, men mener at vi gav 11k for to voksne med bus og telte (2stk) og luftmadrasser og ture til kørerparade og Mulsannecorner og halvpension.
    Men halvpension skal man have, gos morgenmad med alt hvad man nu ksla have og til aften lever man rigtig godt og til aften laver man da også lasagne hvis man nu ikke kan lide det der er på menuen…
    Men hvis du eller andre kommer på Le Mans og K-camp så kig efter flagene, og ja der står Opel Motorsport på (det er det eneste på Le Mans) så kom forb og sig ViaRetro, jeg har da altid en Jägermeister og giver en øl i teltet :-)
    Har desværre ikke et billede med flagene foldet helt ud (og håber ikke at opleve at man som i 2013 skal have dannebrog på halv efter Allan Simonsen døde) men her er et billede at gå efter…..
    Håber vi ses :-)

Attachments:
    stefan
    147 Indlæg

Jeg synes det lyder som om, at de tager lige lovlig meget for turen. Jeg mener vi gav lidt over fire, for os to (kun mig med billet) opslået telt mm. Så vidt jeg husker kostede billetten 62 euro, så det er ikke den, der vælter budgettet.

Jeg har en kammerat, der tager med nogle venner. De bor ikke indenfor i en danskerlejr, men bruger også kun omkring to tusind pr mand, og det er med campingvogn. Men ring dog og hør! Det vigtigste er, at I kommer afsted!

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Ahhhaaaaaa. Dét Le Mans! Det er sådan set først nu det går op for mig.

Jeg satser på det klassiske Le Mans 8.-10. juli i stedet: Billigere og flere lækre biler efter min smag:

https://www.youtube.com/watch?v=8_zaedPN9uE

Soren W
    390 Indlæg

Hej Per,
    Jeg har været dernede et par gange på kør selv. Senest i 2011 i min daværende E-type (med hjemmelavede sorte nummerplader hele vejen).
    Begge gange hav vi købt indgang og teltplads på indercirklen hos Grand Prix Tours. Første gang sov vi i deres kuppeltelte, der var slået op. Anden gang i deres villatelte, men de er nok udsolgte nu. Derudover købte vi tribunepladser selv, så vi havde et fat tilholdssted, som vi dog ikke brugte så meget.
    Fordelen ved at være i en dansk lejer er at den mad de serverer der er bedre end den, der serveres inde på banen. Jag har ALDRIG oplevet så dårlig fastfood som på Le Mans. Det er uappetitligt og i flere tilfælde direkte sundhedsskadeligt.
    Men løbet er en fest. Hmmm..? Burde snart derned igen…

holmen
    456 Indlæg

Tak for alle input – og det blev udenfor K Camp og GP tours.
    Vi fik booket camping og indgang og er nu klar – må leve med det dårlige mad.
    Tage mountainbikes med så vi kan komme omkring og så finder vi sku det omtalte supermarked og supplerer op når grill maden bliver for meget.

Ses dernede.

Næste gang bliver det til klassisk Le Mans

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.