-
ForfatterIndlæg
-
22. januar 2013 kl. 08:55 #51518
Jacob B
216 Indlæg3 fantastiske billeder fra Marlboro Teamet (+ en smuk bonus fra Sturup)

:-)
22. januar 2013 kl. 09:00 #52015
Claus Ebberfeld
604 IndlægTOPlækre billeder, Jacob: Tak for dem!
23. januar 2013 kl. 15:12 #52016
Soren W
390 IndlægNu er jeg en nørd med grafik og logoer, så jeg har bemærket at Marlboro team skriften på Frederik og Jakobs bil ikke er helt den samme som på de originale biler. Det var sådan noget, jeg ville ændre så det var “lige i skabet”.
Men sjovt med tidstypisk dekoration af en hillclimb bil. Det skulle der være mere af. Kan det give problemer i visse konkurrencer at stille op med tobaksreklamer, eller skal det så være i de langt mere “seriøse” klasser?
23. januar 2013 kl. 15:31 #52017
Jacob B
216 IndlægHej Søren,
Jeg ved ikke, om det kan give problemer mht. konkurrencer, men det kan give problemer mht. forsikringen!
Jeg flyttede forsikringsselskab mens jeg havde bilen, og det eneste de ikke ville røre var Beta’en, da den ikke var en original bil… De tre billeder fandt jeg dengang, da jeg sendte dem som bevismateriale sammen med en skrivelse om, at alle i teorien kunne købe bilen sådan til bage i 70’erne!
Men de åd den ikke, så den blev i det gamle selskab!
Men jeg giver dig helt ret, det ville da kun pynte, hvis flere af de klassiske biler var dekoreret i tidstypiske farver og reklamer!
23. januar 2013 kl. 15:37 #52018
Claes
129 IndlægDet skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg faktisk har kontaktet et folierings-firma for at få dem til at give et tilbud til rød foliering på min hvide celica. Ligeledes leder jeg efter et sæt hvide OZ-racing fælge, der passer til. Kunne da være frækt til hillclimbs. Vi kunne lave et team. Hoho.

23. januar 2013 kl. 17:26 #52019
Claus Ebberfeld
604 IndlægDen med skrifttypen havde jeg godt nok ikke fanget: Falkeøje. Men jo, det kan faktisk godt give problemer med tobakken, hører jeg – men vel næppe, hvis den har kørt med det i perioden? Jeg talte forleden med Formel 1-teamchef, der spurgte om Classic Race Aarhus var underlagt den slags restriktioner…jeg skyndte mig at sige nej.
Men der var faktisk (engang) en anden side af sagen, som jeg ALDRIG har hørt eller set håndhævet: Det har engang stået i FIA’s regler (for banesport, jeg ved ikke om det gjaldt for rally og dermed hillclimb), at historiske racerbiler ikke må fremstå i komplette sponsorbemalinger fra dengang, medmindre der er tale om DEN KONKRETE BIL, som gjorde det dengang.
Jeg ved faktisk ikke, om det stadig gælder? Og uanset hvad, så ville jeg ikke tøve med at stille op med en Marlboro-æske.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.