Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Kristian Lund
    5 Indlæg

Er der noget med at vinylkalecher krymper med tiden, og er der noget at gøre ved det? Min mangler 4-5 cm i at den kan nå vindspejlet, også selvom den har stået i solen en halv dag. Har læst på nettet at også bådejere har et problem med det, men har ikke fundet en løsning, og det er der måske heller ikke udover en ny.
    Mvh.
    Kristian

jakob356
    170 Indlæg

Ja. Min japanske kalesche, der dog kun er 29 år gammel, er også krympet et par centimeter, hvor den lige kunne se sit snit til det. Med den fart går der dog flere år endnu, før det også bliver et egentligt problem for mig.

Jeg har kun haft Spitfire og ikke MGB (endnu), så det her er ren teori, men måske er der en måde du kan justere stativet lidt ned i toppen, så der er et kortere stræk fra bagrudeunderkant til forrudeoverkant, der skal dækkes?

Og nej, processen kan ikke omvendes. Jeg tror dog det er UV-stråling, der påvirker vinylet, så har man bare ikke bilen stående udendørs med kaleschen opslået i længere tid ad gangen, kan krympningen nok undgås eller bremses til ubetydelig.

Vinylkrympning er forresten også én af grundene til, at man tit ser revnede instrumentbrædtsoversider på biler, der har kørt mange år i solrige egne.

Leo Jensen
    154 Indlæg

Jeg ved ikke hvad 2CV- kalecher er lavet af, men det er noget billigt plastik. De krymper ikke, men de revner efter 10-15 års udendørs brug. Derefter er der ikke andet at gøre end at bruge 12-1400 kr igen-igen…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.