-
ForfatterIndlæg
-
23. august 2017 kl. 18:51 #135209Ole JAGmann814 Indlæg
Jeg har lige været ude og køre en tur igen, den Weber skulle jeg have sat på for længe siden…
Nå men jeg har også lavet et sammendrag over årets Hillclimb højdepunkt, Munkebjerg Sprint & Hillclimb.24. august 2017 kl. 15:30 #135227Breinbjerg43 IndlægHej Ole
Super fin lille film du har fået bakset sammen der.
Jeg er kørt op af den bakke masser af gange . Nu må det vist snart være på tide, at jeg tager mig sammen og gøre det når den er spærret af og uret tæller.
Tak for inspirationen!24. august 2017 kl. 17:06 #135228Soren W390 IndlægFin video. Hold kæft en fed orange Porsche…
24. august 2017 kl. 21:38 #135232Juel46 IndlægFin video.
Og fin GT’er iøvrigt.
Studerede den i depotet ved Hotellet :-)
30. august 2017 kl. 15:13 #135391Njal313 IndlægDet er hvis ikke glas beregnet til at skænke øl – men til drinks med sugerør…
30. august 2017 kl. 18:56 #135392Ole JAGmann814 IndlægNjal, det er de forhåndenværende søms princip!
I lørdags var der så Dansand Classic Sprint i Silkeborg, og bilen kørte upåklageligt og Weberen gav godt træk, alle 3 heat var bedre end sidste år. Heat 3 var hurtigst 1:26,863 og den totale tid for alle 3 heat 4:21,525, i alt 7,4 sekunder hurtigere end sidste år. Og jeg blev slet ikke sidst ?.
Jeg ved allerede hvor jeg skal hente mere tid næste år: Igennem rundkørslen og ind på parkeringspladsen skal der mere smæk på. Men det kræver mere mod (dumdristighed?), for den er lidt intimiderende med asfalt, brosten og fliser kombineret med hældning udad svinget.
Her er en video af et af mine heats:
30. august 2017 kl. 18:59 #135393Ole JAGmann814 IndlægJeg har også lavet et tilbageblik på hele dagen, denne gang med indlagt bryllup!
30. august 2017 kl. 19:10 #135394Ole JAGmann814 IndlægTeam No Trailers kører som bekendt på egne hjul, men da jeg ikke vil slide mine bløde semi-slicks kører jeg frem og tilbage på gadehjulene.
Det betyder at jeg har bilen fyldt med hjul, donkraft og værktøj og skal knokle med at skifte hjul om morgenen mens de andre drikker kaffe og om aftenen når de andre kører hjem – eller læsser trailer.
Det er jeg blevet drillet lidt med, men hey, vi er Team No Trailers!
I lørdags nød jeg køreturen hjem blandt alt mit grej, og da vi pga. en upræcis tankmåler løb tør for benzin, blev dagen bare endnu bedre. Team No Trailers havde nemlig også en dunk med 5 l V-Power i bilen.Attachments:
30. august 2017 kl. 20:01 #135400Peter Vang45 IndlægKan rigtig godt lide dine videoer (håber der kommer mange flere)
Og man kan se hvor stærkt du køre i svingene på hældningen på din nøglering :-)
Godt kørt31. august 2017 kl. 07:55 #135401Madirazza21 IndlægSejt Ole!
Tak for de mange updates, ekstra dejligt når jeg nu ikke kunne være med i Silkeborg.Jeg har også nøglering i min P1800. Hans som jeg købte bilen af, kaldte den for sin G måler :-)
Gamle biler skal være lidt analoge…31. august 2017 kl. 08:02 #135402Peter Bødker50 IndlægDet er nogen fine videoer du laver, Ole.
Hvis du løber tør for kabineplads, kunne du jo overveje at smide dækkene på en tagbagagebærer. Det vil også være fuldstændig i TNT-ånden og en kærkommen kontrast til de spelt-klassikere, der triller rundt med halmballer og ski på taget. ;-)31. august 2017 kl. 12:58 #135417Ole JAGmann814 IndlægPeter, jeg har en 1″ krængningsstabilisator i bilen, så den krænger nærmest ikke. Det må som Michael nævner være G-kræfterne.
Jeg har desværre læst at banen næste år er gravet op, så de skal finde et nyt sted i Silkeborg til os.2. september 2017 kl. 14:46 #135549Nicolai8512 IndlægHej Ole
Sjovt lige at se dig fra tribunen i Silkeborg.
Benzinmåleren i min B GT’er lever også sit eget liv, så der er måske en generel tendens. Det giver lidt ekstra spænding når man kører :-)
Mvh
Nicolai12. september 2017 kl. 22:40 #135886Ole JAGmann814 IndlægDen kommende weekend byder på et hårdt program for den lille MGB GT. Lørdag skal vi til Frijsenborg Hillclimb og søndag skal vi køre velgørenhedskørsel på Padborg Park, Ræs med hjertet, til fordel for Julemærkehjemmet i Kollund.
Jeg plejer kun at skifte motorolie en gang pr. sæson, men i dag besluttede jeg mig for at forkæle MGen før den hårde arbejdsweekend. Jeg skiftede derfor olie og filter, og jeg skiftede også olien på bagtøjet, som jeg aldrig har skiftet før. Aftapningshul og påfyldningshul har nogle propper med en indvendig konisk firkant. Til det formål havde jeg indkøbt et specialværktøj fra Biltema og det virkede perfekt. Men jeg synes det ligner et våben fra middelalderen.
På vej hjem fra værkstedet kvitterede bilen med silkeblød kørsel kombineret med Weber vræl. JEG GLÆDER MIG TIL WEEKENDEN.Attachments:
12. september 2017 kl. 22:51 #135891Ole JAGmann814 IndlægEfter sommerens mange regnbyger har jeg nogen gange fået våde fødder under den næste køretur. Noget kunne tyde på, at afløbet fra friskluft indtaget var stoppet.
Da jeg indtag havde bilen på liften kiggede jeg derfor på “Toms knob” som afløbet kaldes i MGB kredse. Jeg har hørt rædselshistorier om hvor meget snask der kan være i “Toms knob”, så jeg stak forsigtigt en skruetrækker ind. Der kom dog hverken slam eller vand ud. Så prøvede jeg at blæse med trykluft, og det hjalp. Herefter løb der 1/3 l vand ud, som jeg så undgår at få ned over benene!Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.