• Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné nr. 492 Fra mit hotelværelse kan jeg se Paris-Dakar-biler. Så j […] Vis

    Lirens med lidt stål på ViaRetro!

    Er selv den glade ejer af flere stål cykler, så det blev læs med stor glæde!

    Mine stål cykler tæller:
    Colnago Master X med Campagnolo Athena (det er en remake da de begyndte at lave stelet igen med moderne Campagnolo gruppe på)

    Banani banecykel

    Ritchey p29 som også er en 29” remake af den gamle stål…[Læs mere]

  • Lige som du skriver ovenfor @ce så er der ikke langt til en almindelig 911 2.7 med 165 hk. Og jeg syntes faktisk at det er fedt med de smalle skærme og ingen grafik… Det andet larmer bare lidt, hvis det ikke er en 2.7 RS… Og der er også prisforskel på F og G modeller generelt, og det at det er en G model er bare ikke det samme… Hvis man går i G m…[Læs mere]

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Tak, CHGP! Efter en skøn weekend i speakerboksen og med Klub ViaRETRO på CHGP kan man jo g […] Vis

    @Kai (og andre) du skal være mere end velkommen!

    https://chgp.dk/frivillig/

    Efter jeg har været en del af CHGP er min respekt bare steget endnu mere! Det er virkelig et fantastisk stykke arbejde de udfører…

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Den nye firmabil: Alpina C1/2.3 Langfredag aften kom jeg hjem efter næsten tusind kilometer i den nye firmabil: […] Vis

    Stort tillykke!

    Den er misundelsesværdig, altså på den gode måde :-)

    E30 320i var en af de bedste biler der har været igennem min garage, og din er toppen af hverdags E30’ere (og nej jeg har ikke glemt M3, hvis man skal bruge bilen så vil jeg hellere have din)…

    Håber du har det godt, og nyd din “nye” bil!

    /Madirazza

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post 3-serien fra november 1982 var med til at cementere BMW’s ry for kvalitet og køreglæde og blev en kæmpe salgssucces. Men først og fremmest en personlig note: Jeg har ganske vis […] Vis

    Jeg startede min med at kører Hill climb i en 2 dørs, standard, plantanen grün E30 320i. Den kørte rigtig godt og 100 % pålidelig… Den var en dansk bil fra ny som havde undgået Brian og hans fætter. Det var osthandleren fra Korsørs gamle bil som stadig havde de originale plade på :-)

    Jeg savner den…

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Jeg har lige brugt en weekend i Formel 1-historiens tegn, og ovenstående er min klokkeklare konklusion. Det foregik til Monaco Grand Prix Historique på den legendariske bybane, d […] Vis

    Jeg arbejdede i mange år hos BMW AG og på et kursus i München kom jeg i samme gruppe som manden der stod for udviklingen af BMW 6 serie racerudgaven.

    Pænt sejt arbejde!

    Nå vi fik os en god racer snak, og et af emnerne vi kom ind på var den enorme downforce en stor bund kunne give… Det var bedre at bygge bilen stor, med øget vægt til følge…[Læs mere]

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Hvad er sjovest på en racerbane: En fjervægts-Caterham Superlight eller en gammel Porsche 911 G-model? I den forgangne uge var jeg så heldig at få køretid på Jyllandsringen bag ratte […] Vis

    Jeg er den lykkelige ejer af en 1977 911 2.7 165 hk (G model). Og jeg er helt enig med dine betragtninger omkring køreegenskaber.

    For et par år siden tog jeg den med til en trackday for at lære den at kende når man kører mere friskt. Jeg oplevede den meget nemt at forudsige og styre i en udskridning…

    Nu var det tørt, men hvis det ikke…[Læs mere]

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Mercedes SLC byttes med havetraktor og penge min vej. Når man bliver spurgt om sine biler og glemmer een, så bør man vide, at det nok har taget overhånd. Sådan havde jeg det i ugens løb, […] Vis

    Tak for tippet med podcasten! Den glæder jeg mig til at høre :-)

    En anden motorsportsports podcast er “beyond the grid” som laves af F1. Det er godt nok et mix af retro historier og mere moderne, alt efter hvem gæsten er. De er lavet af Tom Clakson, og produktion holder en rigtig høj standard, som er afgørende i min verden for at en podcast…[Læs mere]

  • Madirazza commented on the post, David & Ros 4 år siden

    Som svar til: Søren Navntoft wrote a new post Godt ældet og helt sikkert bedøvende ligeglad med, at klæder skaber folk, stod den gamle mand foran mig med et ansigt som lyste af interesse. Jeg havde netop fotograferet hans gam […] Vis

    Fed historie, tak for det!

    Det giver (endnu mere) lyst til en langtur, men med småbørn må jeg vente lidt endnu…

    /Madirazza

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post En voksen mand bliver snart veteranejer for første gang I sommer skrev jeg en beretning om en mand, som brændende ønskede sig en Jaguar MK II, men som af hensyn til parforholdets fr […] Vis

    Nu har jeg små børn, så kommer sikkert ikke alligevel hvis I lavet det… Men kunne man ikke se filmen sammen i ViaRETRO sammenhæng?

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Bare rolig, det bliver ikke et fast ugentligt indslag – men set fra mit førersæde fortjener også denne uge en festlig salut. Jeg har nemlig fået kørt masser af klassiker. Både […] Vis

    Beklager, jeg er en snotskovl…

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Bare rolig, det bliver ikke et fast ugentligt indslag – men set fra mit førersæde fortjener også denne uge en festlig salut. Jeg har nemlig fået kørt masser af klassiker. Både […] Vis

    Jeg så godt Urracoen i Silkeborg Uno!
    Fed bil :-)

    Jeg deltog selv i sprintet med min Escort mkII, inden jeg hastede videre til bryllup i Aarhus. Men jeg skulle lige nå at nyde det gode vejr i klassiker først :-)

  • Som svar til: Søren Navntoft wrote a new post En klog ældre mand sagde til mig forleden, at små biler ingen nytte havde af en omdrejningstæller og at hovedparten af bilister iøvrigt ingen idé har om brugen af tælleren i instru […] Vis

    Jeg syntes omdrejningstælleren er vigtig… Vigtigere end speedometeret i mine klassiske bil…

    Det skal dog siges at de fleste af dem er raceorienteret. Jeg vil hellere undvære et speedometer og så lære hvor hurtigt bilen kører ved et omdrejningstal…

    Selv om jeg ligger nede bag i 65 feltet, så kan man vel godt kalde mig amatør racerk…[Læs mere]

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Det var i 1983, og det er nærmest utroligt så godt de ramte med prototypen LCP 2000.  Altså set i forhold til fremtiden: I forhold til nutiden ramte de helt ved siden af, men det […] Vis

    Fedt billede Michael!

    Alle tre rigtig gode bud efter min mening. De står alle højt på min liste over klassikere, så jeg er sikker på at du bliver glad ligegyldigt hvad du vælger af de tre…

    Hvis det var mig, ville jeg holde et øje på markedet, og når den rigtige kommer ifht. stand, farvekombi osv. så ville jeg slå til…

    Så er det mind…[Læs mere]

  • Som svar til: Claus Ebberfeld wrote a new post Det var i 1983, og det er nærmest utroligt så godt de ramte med prototypen LCP 2000.  Altså set i forhold til fremtiden: I forhold til nutiden ramte de helt ved siden af, men det […] Vis

    P1800 hele vejen :-)

    Fra sidste weekend, sådan kan man også bruge den…

  • Som svar til: ViaRETRO wrote a new post Der er andet i verden end præstationer Det her med biler er en kompleks affære. Og det ved vi jo godt inderst inde allesammen, ikke? Ellers lad mig lige ganske kort minde om, at n […] Vis

    Glem hellere ikke at X5 blev bygget med knowhow fra Rover folk som havde stor erfaring med den slags biler som BMW ikke havde.
    I dag er X-serien voksede sig stor, så hvis man tager den i betragtning sammen med den nævnte MINI, så kan det godt være at købet, isoleret set, var dyrt, men i alt har det været ganske godt…

  • Fin artikel om Hill Climb, og rigtig fine billeder! Også er min Escort MKII med nr. 76. Både uden skade og desværre også med skade…

    Tak for hyggeligt selskab lørdag aften, Gitte og Michael. Det er først nu at […]

  • For øvrigt så kører Tom K i den rigtige Alan Mann Escort her i weekenden, ovre ved Goodwood.

    Det bliver live steamed på youtube….

  • Min Escort mkI TC

  • Hent mere