• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

ten + sixteen =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

4 + ten =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem Madirazza

Profilbilled af Madirazza

Madirazza

@madirazza

Active 4 år, 9 måneder siden
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 0
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Vejgreb er bare SÅ overvurderet! 2 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Vejgreb er bare SÅ overvurderet! Jeg ville ønske jeg kunne udtrykke det her på e […] Vis

    Enig, bare helt enig :-)

    //Madirazza

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 589 6 måneder, 1 uge siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 589 Mere fremtid til forbrændingsmotorerne! Ja, det er […] Vis

    Hej @Ole-wichmann,

    Jeg var ved Koch Biler i Aarhus i midten af 0’erne. På det tidspunkt var Koch biler den største enkelt butik for Alfa i DK. Så det betød også at der tit kom kunder med 156 som gerne ville have en byttepris. Jeg arbejdede som sælger og var blevet instrueret i at, hvis vi skulle tage en 156 i bytte, så skulle vi byde kr. 30…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 572 10 måneder, 1 uge siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 572 Nogle biler er mere som legetøj. Og det er der intet […] Vis

    Tak for en hyggelig aften til CHGP og som altid de gode billeder:-)

    Tror det er første gang at det er fanget på et billede at Volvoen løfter forhjulet, fedt at optimeringerne over årene har hjulpet og godt fanget :-)

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 566 11 måneder, 3 uger siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 566 Engang syntes jeg at Toyota Corolla var verdens kedeligste […] Vis

    Fedt Michael! Selvom jeg er glad for min p1800, er jeg helt med på hvad du siger! Og det er en meget værdig afløser du har fundet… 3.0si coupe er ret langt oppe af min liste over biler jeg gerne skulle nå :-)

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 544 1 år, 4 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 544 “Og hele den pukkelryggede familie”. Men hvad vil det […] Vis

    PV544 er ikke homologeret med skivebremser på forhjulene hvis den skal køre med i 1961 klassen, hvilket Finn Ø. gør med sin. Det kommer først senere, så der har P1800 en fordel på banerne. P1800 kører nemlig med hologeret skivebremser allerede fra 1961, fordi den jo kun er lavet med skivebremser.

    Han montere dog typisk skivebremser til byløben…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Det skarpe hjørne: 200.000 km og tæller stadig 1 år, 10 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det skarpe hjørne: 200.000 km og tæller stadig Jeg har aldrig slidt en motor op. […] Vis

    Jeg tvivler… Jeg har som bekendt en Porsche 911 fra 1977, og den har sin charme… Men som hverdagsbil, vil jeg til enhver tid vælge en e30.

    Jeg har lige fået min e28, bygget i 12/1981, og det er imponerende hvor hverdagsduelig den er, jeg er meget tilfreds :-)

    Men der er vist ingen grund til at skifte en fin e30 for en e28, kun hvis man h…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 512 1 år, 12 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 512 Min første bilforelskelse […] Vis

    @Anders Bilidt

    Tak, Polaris silver

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 512 1 år, 12 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 512 Min første bilforelskelse […] Vis

    @ce

    Nej det er ikke den, kun 169.000 km. og meget original og med original aircondition. Altså en meget brugbar klassiker med 4 døre så jeg kan kører i den når jeg skal kører til svømning, fodbold, gymnastik osv. med børnene…

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 512 1 år, 12 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 512 Min første bilforelskelse […] Vis

    @Bisgaard
    Jeg kan godt føle dig, har selv tænkt det samme… Men hvorfor skal det være dårligt, for at være godt?

    Har selv lige købt en BMW 528i e28 (1982) som jeg først får den 1 august… Aldrig har jeg set så meget frem til at få en bil :-)

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Fra supernovaeksplosioner til et cykelstel 2 år siden

    In reply to: Keld Jørgensen wrote a new post Fra supernovaeksplosioner til et cykelstel Aluminium gør mig glad – […] Vis

    Fedt, dejlig nørdet, og et emne jeg også beskæftiger mig en del med :-)

    Overvej TPU slanger istedet for laxet… De vejer kun ca. halvdelen af latex, tilgengæld er de pænt dyre…

    Det ligner Continental GP5000 du har på. Mit eget yndlings dæk, og super flot med tanwalls, men det kan gøres lettere. Tror du kan komme under 8 kg. (eller meget tæt p…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné nr. 492 2 år, 4 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné nr. 492 Fra mit hotelværelse kan jeg se Paris-Dakar-biler. Så j […] Vis

    Lirens med lidt stål på ViaRetro!

    Er selv den glade ejer af flere stål cykler, så det blev læs med stor glæde!

    Mine stål cykler tæller:
    Colnago Master X med Campagnolo Athena (det er en remake da de begyndte at lave stelet igen med moderne Campagnolo gruppe på)

    Banani banecykel

    Ritchey p29 som også er en 29” remake af den gamle stål…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Hvis du vil have en klassisk Porsche 911: 1974 Carrera 2.7 US 2 år, 8 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvis du vil have en klassisk Porsche 911: 1974 Carrera 2.7 US Nej, det er ikke dén […] Vis

    Lige som du skriver ovenfor @ce så er der ikke langt til en almindelig 911 2.7 med 165 hk. Og jeg syntes faktisk at det er fedt med de smalle skærme og ingen grafik… Det andet larmer bare lidt, hvis det ikke er en 2.7 RS… Og der er også prisforskel på F og G modeller generelt, og det at det er en G model er bare ikke det samme… Hvis man går i G m…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Tak, CHGP! 2 år, 10 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tak, CHGP! Efter en skøn weekend i speakerboksen og med Klub ViaRETRO på CHGP kan man jo g […] Vis

    @Kai (og andre) du skal være mere end velkommen!

    https://chgp.dk/frivillig/

    Efter jeg har været en del af CHGP er min respekt bare steget endnu mere! Det er virkelig et fantastisk stykke arbejde de udfører…

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Den nye firmabil: Alpina C1/2.3 3 år, 2 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den nye firmabil: Alpina C1/2.3 Langfredag aften kom jeg hjem efter næsten tusind kilometer i den nye firmabil: […] Vis

    Stort tillykke!

    Den er misundelsesværdig, altså på den gode måde :-)

    E30 320i var en af de bedste biler der har været igennem min garage, og din er toppen af hverdags E30’ere (og nej jeg har ikke glemt M3, hvis man skal bruge bilen så vil jeg hellere have din)…

    Håber du har det godt, og nyd din “nye” bil!

    /Madirazza

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, BMW's vigtigste model fylder 40: Tillykke, E30! 3 år, 7 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post 3-serien fra november 1982 var med til at cementere BMW’s ry for kvalitet og køreglæde og blev en kæmpe salgssucces. Men først og fremmest en personlig note: Jeg har ganske vis […] Vis

    Jeg startede min med at kører Hill climb i en 2 dørs, standard, plantanen grün E30 320i. Den kørte rigtig godt og 100 % pålidelig… Den var en dansk bil fra ny som havde undgået Brian og hans fætter. Det var osthandleren fra Korsørs gamle bil som stadig havde de originale plade på :-)

    Jeg savner den…

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Monaco-mandag: Formel 1-biler skal være mindre 4 år, 1 måned siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Jeg har lige brugt en weekend i Formel 1-historiens tegn, og ovenstående er min klokkeklare konklusion. Det foregik til Monaco Grand Prix Historique på den legendariske bybane, d […] Vis

    Jeg arbejdede i mange år hos BMW AG og på et kursus i München kom jeg i samme gruppe som manden der stod for udviklingen af BMW 6 serie racerudgaven.

    Pænt sejt arbejde!

    Nå vi fik os en god racer snak, og et af emnerne vi kom ind på var den enorme downforce en stor bund kunne give… Det var bedre at bygge bilen stor, med øget vægt til følge…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 298 6 år, 1 måned siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvad er sjovest på en racerbane: En fjervægts-Caterham Superlight eller en gammel Porsche 911 G-model? I den forgangne uge var jeg så heldig at få køretid på Jyllandsringen bag ratte […] Vis

    Jeg er den lykkelige ejer af en 1977 911 2.7 165 hk (G model). Og jeg er helt enig med dine betragtninger omkring køreegenskaber.

    For et par år siden tog jeg den med til en trackday for at lære den at kende når man kører mere friskt. Jeg oplevede den meget nemt at forudsige og styre i en udskridning…

    Nu var det tørt, men hvis det ikke…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 296 6 år, 1 måned siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Mercedes SLC byttes med havetraktor og penge min vej. Når man bliver spurgt om sine biler og glemmer een, så bør man vide, at det nok har taget overhånd. Sådan havde jeg det i ugens løb, […] Vis

    Tak for tippet med podcasten! Den glæder jeg mig til at høre :-)

    En anden motorsportsports podcast er “beyond the grid” som laves af F1. Det er godt nok et mix af retro historier og mere moderne, alt efter hvem gæsten er. De er lavet af Tom Clakson, og produktion holder en rigtig høj standard, som er afgørende i min verden for at en podcast…[Læs mere]

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, David & Ros 6 år, 2 måneder siden

    In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Godt ældet og helt sikkert bedøvende ligeglad med, at klæder skaber folk, stod den gamle mand foran mig med et ansigt som lyste af interesse. Jeg havde netop fotograferet hans gam […] Vis

    Fed historie, tak for det!

    Det giver (endnu mere) lyst til en langtur, men med småbørn må jeg vente lidt endnu…

    /Madirazza

  • Profilbilled af Madirazza

    Madirazza commented on the post, Weekend Matiné Nr. 267 6 år, 8 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post En voksen mand bliver snart veteranejer for første gang I sommer skrev jeg en beretning om en mand, som brændende ønskede sig en Jaguar MK II, men som af hensyn til parforholdets fr […] Vis

    Nu har jeg små børn, så kommer sikkert ikke alligevel hvis I lavet det… Men kunne man ikke se filmen sammen i ViaRETRO sammenhæng?

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 616
  • Sorensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Tony Wawryk Weekend Matiné Nr. 616
  • kim Nielsen Weekend Matiné Nr. 616
  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Keld Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Kim Nielsen Weekend Matiné Nr. 616
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO