-
ForfatterIndlæg
-
9. august 2016 kl. 19:56 #122217
holmen
456 IndlægAf mangel på bedre fyldte jeg styreboksen på min Alpine op med 75W90 gearkasseolie.
Det hjalp – styretøjet blev en del mere medgørligt.
Men mon jeg skulle have valgt en anden olie med en anden viskositet??
Hvad siger eksperterne??11. august 2016 kl. 10:15 #122278
Søren Navntoft
326 IndlægHej Per
Jeg har personligt haft stort held med olie af denne viskositet i styrehuset på min Alfaer. Det vigtigste er, at olien ikke er så tynd at den løber ud af huset.
Søren
11. august 2016 kl. 10:30 #122279
holmen
456 IndlægHej Søren,
Desværre drypper den fortsat en smule.
Og så læser jeg mig til at det skal være hypoid olie da styrehuset er under ekstrem pres – så nu har jeg bestil noget Penrite som skulle virke.
Hvis dette ikke stopper den mindre læk, så er næste skridt lithium fedt – skulle også være anvendeligt.
Virker det ikke, så må huset ud til vinter og renoveres – men da der olienet slør af nogen art, så er frt nok kun pakning nederst.11. august 2016 kl. 20:44 #122290
Anders Bilidt
648 IndlægHvorfor ringer du ikke bare til Roar fra Vantage?
Han er altid yderst venlig og hjaelpsom med gode raad omkring den slags…19. august 2016 kl. 20:17 #122559
holmen
456 IndlægDet gjorde jeg @02anders og har købt noget flydefedt – men før det, så fik jeg også lige noget Penrite Steering Box Lube, noget lækkert hypoid olie med en konsistens der svarer til ymer – flydende men ikke så tyndt at det løber forbi pakningen. Det er anbefalet af flere fora – så ser jeg hvordan det går. Hvis det virker så kommer jeg til at savne den altid tilstedeværende dunst af brændt 75W90 gear olie – det løber nemlig ned af styresystem og drypper med jævne mellemrum på udstødningen.
Hvis det viser sig at det fortsætter, så vil næste forsøg være flydefedt fra Castrol/Vantage. Og sidst, hvis det ikke virker, så må styrehuset af og ny pakning.20. august 2016 kl. 11:34 #122586
Anders Bilidt
648 IndlægJamen held og lykke med det Per!
Haaber du fair styr paa det styrehus… ;-)20. august 2016 kl. 15:14 #122590
holmen
456 IndlægTak @02anders – jeg fik suget det gamle olie op i går og hældt Penrite på. Super lækkert olie :-)
Turen til tanken og hjem, forfulgt af en arrig Giulietta langs små snoede Nordsjællands skovveje, gik uden synlig lækage og duften, ja duften, af olie på udstødningsmanifolden var væk. Så mon ikke det har virket …
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.