Forum Hvad sker der i garagerne og værkstederne? Oliebesparende ombygning ’67 Firebird
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    stefan
    147 Indlæg

Jeg elsker track days. Det gør min bil efterhånden også. Men efterhånden som diverse ombygninger/justeringer foretages – samt en svag udvikling af talentet, så dukker der nye udfordringer op. Min bil savner skvulpeplader i bundkaret, hvilket Medfører en svag forøgelse af olieforbruget I forbindelse med sving på racerbaner. Mit vinterprojekt er således en konstruktion af skvulpeplader eller indkøb af et decideret racerbundkar. Nu kommer dilemmaet i mit lille hoved. Skal jeg købe eller skal jeg bygge ? Derudover har jeg lidt utæt krumtapspakdåse. Så motoren skal ud. Så kunne jeg jo også osv osv. Desværre koster alt jo penge. Penge jeg hellere vil bruge på benzin til sommer :) her et billede af udgangen på et sving efter langsiden på Sturup raceway…

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Er du sikker på, at det ikke er dækrøg fra det mindre belastede inderste baghjul ;-) For så er løsningen jo et diff.spær!

Nå, spøg til side, et godt bundkar er ikke af vejen i din situation. Da jeg for snart mange år siden gik meget op i US biler, var der flere producenter af bundkar, Milodon og Moroso er navne der popper op. Her 20 år efter kan jeg ikke huske prisniveau’et på sådan en fætter, men tror du det er besværet værd at lave et selv? US dele plejer at være billige, og der går hurtigt rigtig mange timer med fabrikation. Alt skrevet med det forbehold, at jeg ikke kender din håndværksmæssige baggrund.

PS Fin bil!

stefan
    147 Indlæg

Takker! Spær kan vist aldrig undværes på en rigtig bil :). Faktisk er bøsningerne opgraderet bag, da baghjulet ramte karrossen i sving trods små to cm frigang. Mht til bundkaret er det opgraderet, der er monteret nu med større volumen. Det er bare til ligeud kørsel.. Problemet fremkommer kun ved misbrug på racerbanen, og jeg tænkte på evt at forsøge mig med en plade eller to i det eksisterende bundkar. Jeg er forresten mekaniker af uddannelse. Et ny bundkar koster omkring 400usd plus fragt, moms, afgift, gebyr, moms af gebyr og hvad der ellers er af kombinationer.. 

Klaus R
    143 Indlæg

TCD’ track-days vil da aldrig blive det samme uden dit røgslør ;o)))

Jeg vil naturligvis ikke udelukke, at noget af røgen kunne stamme fra overbelastede bagdæk, meeeen…….. Det lugter nu fælt af olie.

Held og lykke med projektet Stefan. Sæsonen starter jo først ultimo april, så der skulle være masser af tid ;o)

stefan
    147 Indlæg

Det er da olie :) men lidt dæk ryger der nu også

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.