Forum Introducér dig selv og din bil Per Einarsson – Alfa Giulietta SV
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Forfatter

Der er mange lækre Berlina’er – især i Italien:

Den smukke Flaminia – har du set den her… det er en fin bil (og pris):
    http://www.subito.it/auto/lancia-flaminia-anno-1961-lecco-94875517.htm

En Fulvia Berlina – skøn og billig:
    http://www.subito.it/auto/lancia-anni-70-torino-66547333.htm

Eller hvad med en samling på tre biler?:
    http://www.subito.it/auto/alfa-romeo-giulietta-anni-60-caltanissetta-110949584.htm

Per Einarsson
    120 Indlæg

Ja, jeg har set den Flaminia; den er godt nok flot. Og samme pris som 2600’en!
    Fulviaen er lækkert udstyret, men for lille til formålet … det samme gælder for Giuliettaen.
    Giulia, 2000 Berlina, Alfetta, Giulietta og 75 er simpelthen for nye … så køber jeg hellere en flot 164 V6.
    Næh, det skal være en Flaminia eller en Jaguar XJ6 serie 1.
    Tror jeg ;)

Alfetta Mads
    22 Indlæg

En fin 164 youngtimer, uopslidelig, hverdagsduelig, komfortabel, dynamisk, sikker, med oceaner af plads, og med den bedste 4-cyl. motor Alfa nogensinde har lavet…sådan en har jeg! Årg. 1992 og med kun 74.000 kørte km!
    Den kan du da godt få lov at overtage Per. Den kører med åben filter, og CSC bagpotte…..du vil kunne li´ lyden ;-)
    Der er monteret fejlfri beige QV el-læderstue, Nardi rat og gearknop. Der følger også 4 fjederben med KONI dæmpere og Eibach fjedre med – som nyt!
    Jeg er ude efter noget, der er gammelt nok til Hill Climb…altså Alfa forstås!
    Ja, og tak for dine mange gode videoer for øvrigt…respekt herfra!

Per Einarsson
    120 Indlæg

Ja, nu må jeg altså kalde dig Mads! Først sælger du den fedeste Alfetta GT i landet, og nu sælger du en tilsyneladende helt unikt lækker 164 TS :) Du må være den største Alfa-swinger i live.

Jeg har haft en 164 TS og den kører fantastisk med den lille motor, men hvis jeg skal have en 164 igen bliver det nok en voldsom satan med grum V6 og læder op til begge ører.

Det store ønske er stadig en 1950-60’er familievogn.

Alfetta Mads
    22 Indlæg

Du har ret Per…det er fedt, at gå i gang med nye projekter ;-)

Klaus R
    143 Indlæg

Hovhov – den fedeste Alfette GT står da i min garage ;o)

Og skulle jeg have en hverdagsklassiker, ville en 164 V6 (gerne Super) også være en oplagt mulighed.
    Den motor er bare det hele værd!!! Og en 164 fortjener mere end en TS-motor ;o)

Alfetta Mads
    22 Indlæg

En 164 TS op til modelårgang 1993 vejer faktisk “kun” 1200 kg. Så med 143 HK, og et moment fra 2 Liter, virker det såmænd helt sjovt. Tilførselen af lidt yderligere sprød lyd, får smilet frem ud af de små veje, hvor farten hurtigt indtræffer. Og lige netop farten kan, hvor dumt det end måtte lyde, godt være lidt problemet med en 3 Liters V6, man gerne vil høre vrælet fra. For lige meget under hvilke forhold i den Danske trafik du fyrer den af, så går det bare alt for hurtigt alt for stærkt ;-)…men jeg har da også en 3 Liters V6, hvis nu….
    Nå, men nu er en 164 jo ikke nogen sportsvogn, men det sportslige hjerte bliver nu alligevel altid et indfriet tema i enhver Alfa….også i en 164!

Med ‘hat tip’ til BAT har jeg fundet svaret til dig, Per. Du skal have denne her:
    http://www.autobelle.it/annunci/vendo_de_tomaso_deauville_1973_conservata_modena_209115.php#photoexpand

Attachments:
    jewer
    894 Indlæg

Jada! Den Deauville sad jeg også og kiggede en del på i går. Den er altså decideret dejlig!

Per Einarsson
    120 Indlæg

Jo, deauville er interessant og spændende i sit XJ6 agtige design.
    Lækkert interiør. Meget italiensk gentleman :)

Men motoren *suk*

Klaus R
    143 Indlæg

Jaja Per, men sådan et stykke Cleveland jern er til gengæld noget nær umuligt af aflive – og skulle det lykkes, koster den nærmest intet at genoplive.

Så skal man ikke altid køre rundt med frygten for en dyr lyd fra maskinrummet, og kan herefter ofre alle resterende ressourcer på at holde rusten fra karossen ;o)

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jeg så et nyt interview med Top Gear værterne i går.
    Her blev de spurgt hvilke biler de mest havde fortrudt at have solgt.
    Jeremy sagde Alfa Romeo GTV6 og James sagde Alfa Romeo 164 V6…

Det er da RESPECT til Alfa…

jewer
    894 Indlæg

Der skal meget til for at slå en Busso ihjel – og når den så også samtidig lyder himmelsk.
    Når det er sagt så er jeg sikker på, at der også skal meget til for at slå en Cleveland ihjel – og den lyder altså også fremragende:>)

Per Einarsson
    120 Indlæg

Okay, vi er langt væk fra præsentationen af min Giulietta!
    Men der er et indlæg her:
    http://www.classicdriver.com/en/article/cars/de-tomaso-deauville-better-maserati-quattroporte
    om DeTomaso Deauville … og tanken om en familieøse med “Pantera-motor” er nu alligevel besnærende.
    Den præsenterede vogn står til 750.000 kr i Tyskland *gisp*

Per Einarsson
    120 Indlæg

Jeg er kommet lidt længere – og næste weekend skal jeg deltage i mit første væddeløb med Sixtyfivers på Padborg Park :)

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.